Tilbakemelding på HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbakemelding på HTPC

Hei.

Tenker å bygge meg en HTPC. Og tenkte å poste hvilke komponenter jeg tenker å bruke her, for å høre om noen har noen innvendinger eller forslag til evt forbedringer...

Den kommer til å bli brukt til filmavspilling. Og må derfor kunne takle 1080p. Samtidig bra lyd...

Så jeg setter pris på om noen kan ta seg 2 minutter og komme med tilbakemeldinger på denne handlelisten fra komplett.no :

Komplett.no

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal htpc-en stå i et eget rom? Hvis ikke kan det være du ønsker mindre viftestøy enn boxed løsningen fra amd.
    Jeg regner med at du vil overføre lyden digitalt, hvis ikke er det verdt å vurdere et skikkelig eksternt lydkort.

Personlig ville jeg valgt separat skjermkort fremfor kombiløsningen. Mer ytelse og enklere med oppgradering. Men det avhenger jo av hvor mye ytelse du synes du trenger. Dessuten vil det bety mer varme og støy, som du kanskje ikke har lyst på...

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du primært skal bruke den på film, ville jeg gått for en så stille som mulig maskin. En prosessor som ikke bruker mye støm og så få og stille vifter som mulig.
    Skal du spille på denne og, så ville jeg nok også valgt eget skjermkort, men ikke for film og surfing. Finnes skjermkort som har passive kjøleløsninger også.

Så ville jeg kjøpt vifteløs strømforsyning
    Vifteløs strømforsyning - ATX - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler du har gått litt overkill her. Om kravet er kun vanlig HTPC-bruk og ikke spilling kan du gått gå for en billigere CPU. Billigste du klarer fra AMD med integrert grafikk er vel 400,- ca. Eventuelt kan du for Intel maskin med Intel Celeron G530 til 325 kr, det integrerte skjermkortet her klarer også lett 1080p.

Ellers er PSU overkill, kanskje vært bedre å gått for kabinett som har medfølgende på 300-400W.

Du trenger ikke mer enn 4GB RAM, men så er jo også RAM billig.

SSD i HTPC? Lite vits spør du meg om grunnen ikke er mindre støy (i forhold til fra mekanisk disk), men du har jo også valgt en vanlig disk. Alternativet ville vært kun SSD og NAS i teknisk rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •