Acer Revo 70 - Ideell HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acer Revo 70 - Ideell HTPC?

Finnes både med og uten DVD avspiller. Jeg foretrekker uten.

AMD-450, Radeon HD-6320, 4GB RAM, fjernkontroll og optisk lyd ut.

Burde vel klare 1080p og bra deal på 3295,- med W7 lisens.

Kunne tenkt meg en liten SSD disk istedet for den inkluderte 500GB mekaniske, men hvilke andre innvendinger har dere mot denne som en XBMC basert HTPC?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur den klarer 1080p greit. Har en asus ett eller annet samme type pc med Intel atom og intel ion2 grafikk og den kjører jeg win7 og xbmc med filmer i full hd helt greit.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aberet kan være støy fra viften... nå varierer det jo selvsagt hvor følsom man er, men for min del er det et must at en HTPC er lydløs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort litt research og viftestøyen skal ikke være noe problem, men Netflix HD og andre avspillere som ikke bruker HW acceleration (MS Silverlight) sliter. XBMC og PLEX spiller HD 1080p uten problemer.

Ser også ut til å være flere modelller på markedet, en med fjernkontroll og en med keyboard+mus, så en må være bevisst på hva en kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av javinci
    Har gjort litt research og viftestøyen skal ikke være noe problem, men Netflix HD og andre avspillere som ikke bruker HW acceleration (MS Silverlight) sliter. XBMC og PLEX spiller HD 1080p uten problemer.

Ser også ut til å være flere modelller på markedet, en med fjernkontroll og en med keyboard+mus, så en må være bevisst på hva en kjøper.
    Sorry for "halv bumpen"

Jeg slo til på en slik da komplett hadde de på tilbud til 2900,-

Den er helt genial, ikke bare som htpc men til alle "vanlige" gjøremål. Den står på hele døgnet her, viftestøy er minimal og den blir aldri nevneverdig varm heller.

Den spiller full hd uten problem. 6 x usb, sd kortleser osv.

Det du trenger ekstra er et trådløst tastatur så er det plug and play.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertN
    Sorry for "halv bumpen"

Jeg slo til på en slik da komplett hadde de på tilbud til 2900,-

Den er helt genial, ikke bare som htpc men til alle "vanlige" gjøremål. Den står på hele døgnet her, viftestøy er minimal og den blir aldri nevneverdig varm heller.

Den spiller full hd uten problem. 6 x usb, sd kortleser osv.

Det du trenger ekstra er et trådløst tastatur så er det plug and play.

Heisan.

Nå som du har hatt Revo 70 en stund, fungerer den bra med Silverlight, sumo og netflix?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Zotac selv, men samme GPU og CPU. For Netflix måtte jeg over på Windows8 sin Netflix app for å få full hardware playback uten hakking. Dette fungerer svært bra forløpig og kan varmt anbefales, inkludert 5.1 som ser ut til å ha sneket seg inn! XBMC MKV = ingen problem.

Silverlight / browser Netflix = no go, en kan spille det av men ikke HD (redusere bitrate / toggle HD-mode under avspilling). Det merkes i browser at CPU er svak. Riktige playere for GPU assist = helt OK avspillingsboks

Glemte å legge til: litt svak CPU gjør at det loader noen sekunder på Netflix navigasjon enkelte ganger (selv på en 20/20mbit fiber med SSD som OS-disk), og tar litt lengre tid å starte en film enn på en vanlig stasjonær (i5+). Men når maskinen kun trekker rundt om 20-30W i load skal man ikke klage når film først snurrer! Konge servermaskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Heisan.

Nå som du har hatt Revo 70 en stund, fungerer den bra med Silverlight, sumo og netflix?
    Prisen tatt i betraktning så har jeg ingenting å utsette på maskinen. Lyd/bilde er helt topp.

Silverlight/flash kan oppfattes tregt ved multitasking eller mange sider åpne på en gang. Sumo har jeg ikke prøvd, Netflix fungerer utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •