Windows Media Center og Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Media Center og Canal Digital?

Sist jeg prøvde meg på Windows Media Center så var det mye knot for å få det som ønsket.

Tillegg for å få filmer, serier og diverse annet var relativt tungvindt å sette opp, epg var så godt som fraværende for Canal Digital kabel, og en måtte i tillegg gjøre en del endringer for å få frem alle kanalene.

Så nå lurer jeg på om dette har endret seg siden jeg sist prøvde.

Ser at der finnes en del flere plugins nå som gjør ting en del enklere enn sist jeg prøvde dette, men finner fortsatt ikke noe bra info rundt tv og epg delen.

Hva jeg har funnet til nå som kan bli bra:

For filmer, tv-serier og musikk

media browser

MBMusic - Media Browser Community Tracker

Tilgang til spill

gamebrowser: bringing the sexy

Det virker å være ekstremt mange gode plugins i kombinasjon med mediabrowser og WMC, men alt er bortkastet dersom det ikke finnes en skikkelig løsning på tv delen for Canal Digital kabel og epg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt knot er det fortsatt, men EPG og kanaladministrasjon har blitt vesentlig enklere med DVBLink fra DVBLogic. Kjør på og gjør et forsøk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-)

Er ikke bare å prøve. Om jeg først setter i gang så går det raskt en god del timer med til dette her vet jeg, så vil helst ha mest mulig info rundt det før jeg starter.

Kommer epg automatsk ved bruk av DVBLink, eller må jeg lage til fine omveier via xmltv osv? På mediaportal henter den jo automatisk 8 dager via Canal Digital sin egen epg kanal.

En ting jeg også liker veldig godt på mediaportal er når jeg ser tv og kan enkelt få opp hva som går på alle kanalene, hvor lenge det er igjen og hva som er neste program, alt uten å gå inn i tv-guide.

Hvilke plugins vil dere som bruker denne løsningen anbefale?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hvordan du definerer "automatisk". Du må konfigurere DVBLink til å hente EPG-informasjon fra DVB-strømmen. Dvs at du må instruere den til å lete på riktig transponder. Hva som er riktig transponder husker jeg ikke, men det finnes informasjon om det på dette forumet. Når det er gjort vil EPGen være oppdatert på samme måte og med samme informasjon som med Canal Digital sin egen dekoder.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mymovies er også et alternativ på filmsiden. I tillegg er det programvare som integreres tett for avspilling av bluray. Jeg kommer ikke på hva det heter... Det er ikke cyberlink.

ArcSoft TotalMedia, står det på mymovies sine sider.
    My Movies - Written Documentation

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å velge frekvens var det jeg tenkte på som automatisk, altså at en slipper å koble hver enkelt kanal om for for eksempel tv-guide hos sol, dagbladet eller lignende sider slik en måtte tidligere.

Takker så mye for svar:-)

Nå har jeg ikke kommet så langt som å kjøpe bluerayspiller til pc enda, går for det meste i mkv rippet på serveren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •