Få 5.1 film lyd -> 7.1 ved Multichannel 7.1 Lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Få 5.1 film lyd -> 7.1 ved Multichannel 7.1 Lyd.

Hei.
    Kjører en Mac mini med Plex som mediacenter, denne er tilkoblet en Denon 3806 reciever med 7.1 oppsett.

Ved filmer som er 5.1 og ikke DolbyDigital eller DTS blir signalet sendt som 7.1 PCM, dette fører til at jeg hverken for brukt DD eller DTS sitt system for oppskalering fra 5.1 til 7.1 på forsterkeren.

Har noen ideer på hva en kan gjøre?
    Filmer som har DTS/DD eller er 7.1 lyd er selfølgelig ingen problem.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "...Ved filmer som er 5.1 og ikke DolbyDigital eller DTS blir signalet sendt som 7.1 PCM, dette fører til at jeg hverken for brukt DD eller DTS sitt system for oppskalering fra 5.1 til 7.1 på forsterkeren..."

Mente du 5.1 kanskje? For hvis signalet blir sendt ut som 7.1 PCM så trenger du jo ikke å gjøre noe.

Men hvis det er 5.1 så har du valget mellom NEO:6 eller ProLogic IIz/x - som gjør om lyden fra 2.0/5.1 til 6.1/7.1/9.1
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, mente 7.1 PCM.

Problemet er at MACen sender ut et 7.1 PCM signal heile tiden, uansett om det er musikk eller 5.1 eller 7.1 film. Ved musikk så er jo det selfølgelig bare 2 kaneler som er lyd i, men er fremdeles en 7.1 pcm signal.

Så selv ved en 5.1 spors film så vil MACen sendte 5.1 kaneler i et 7.1 signal, men hvor det ikke er lyd i dei 2 siste kanelene.

Er det DD eller DTS lydspor har jeg sagt at den skal sende det som BITSTREAM istedenfor PCM, og dermed har jeg ikke noe problem da. (For da bruker jeg som du sier NEO:6 eller ProLogic IIz/x)

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleOst
    Nei, mente 7.1 PCM.

Problemet er at MACen sender ut et 7.1 PCM signal heile tiden, uansett om det er musikk eller 5.1 eller 7.1 film. Ved musikk så er jo det selfølgelig bare 2 kaneler som er lyd i, men er fremdeles en 7.1 pcm signal.

Så selv ved en 5.1 spors film så vil MACen sendte 5.1 kaneler i et 7.1 signal, men hvor det ikke er lyd i dei 2 siste kanelene.

Er det DD eller DTS lydspor har jeg sagt at den skal sende det som BITSTREAM istedenfor PCM, og dermed har jeg ikke noe problem da.
    Oki, min feil da. Er ikke vært mye bort i mac mini... Men høres ut som at det må være en måte å gjøre noe på mac-siden slik at den sender ut kun det som spilles av og ikke alle 7 kanaler uten lyd...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, håper på det. men finner ikke noe i instillingene.

Men selv om jeg får sendt ut signalet som 5.1 PCM så vil vel jeg fremdeles ikke få lov til å bruke pro logic eller neo ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •