Trenger råd: Bygge HTPC for 3D & Bluray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd: Bygge HTPC for 3D & Bluray

Hei

Jeg vet det er mange tråder allerede når det gjelder å bygge HTPC men jeg syns det er litt vrient å hente ut riktig informasjon fra disse trådene som vil passe til mitt behov så derfor tillater jeg meg å lage nok en tråd. Håper jeg er tilgitt :-)

Her er bakgrunnen:
    Jeg har en Popocorn Hour C-200 i dag som er koblet til 2 stk QNAP NAS (6 TB på hver NAS) via 1 GB LAN. Den er også koblet til min Yamaha surround receiver via HDMI som videre går til en Samsung SMART TV.

Filformater er for
    LYD: FLAC
    Video: VOB pluss at jeg har endel filmer som er rippet fra Bluray og 3D. Bruker DVDFab til ripping- Noen få filmer er i andre formater men det meste er rippet fra egne DVD'er og da i VOB.
    Photo: JPG

Om jeg går over til HTPC så må det være støtte for disse formatene og jeg tenkte å bruke XBMC over WIN 7.

Bør jeg BYGGE eller kjøpe FERDIG ??

Om jeg bygger (har god erfaring men ikke med HTPC) hvilke komponenter bør jeg da velge ???

Bør være støysvak og i et liggende kabinett da den skal plasseres inn i et skap der PCH C-200 står i dag. Gjerne SLIM format.

Regner med at det er mange her som har god erfaring i HTPC og som kan gi meg noen gode råd på veien.

Takker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende oppsett som det med QNAP NAS. Jeg kjører Mac mini som HTPC. Om du er avhengig av blu-ray kan du kanskje kjøpe dette som USB tilkobling selv om jeg ikke har undersøkt dette. Kjører også 3D og full HD uten noen som helst problemer. Jeg har 2.5 GHz versjonen oppgradert til 8 GB ram.

Anbefaler deg å sjekke ut plex som er veldig brukervennlig og fin look på. Kan da "fjernstyre" filmvisningen din fra iPad/iPhone.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du til å rippe egne filmer på denne boksen, eller har du det i egen boks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Kommer du til å rippe egne filmer på denne boksen, eller har du det i egen boks?
    Siden jeg har brukt Popcorn Hour C-200 i et par år så er allerede alle mine DVD'er og CD'er rippet til FLAC og VOB og ligger på QNAP NAS.
    Nye DVDer og CD'er ripper jeg med en gang jeg får de og legger de inn på NASen.

Jeg har en DVD spiller i tillegg som separat enhet i anlegget mitt.
    Det er en Sony 3D spiller som også tar SACD siden jeg har noen slike også.
    Regner med at jeg kommer til å beholde den som en separat enhet men alle Bluray DVDer og 3D DVDer er rippet og ligger på NAS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ablokhus
    Har lignende oppsett som det med QNAP NAS. Jeg kjører Mac mini som HTPC. Om du er avhengig av blu-ray kan du kanskje kjøpe dette som USB tilkobling selv om jeg ikke har undersøkt dette. Kjører også 3D og full HD uten noen som helst problemer. Jeg har 2.5 GHz versjonen oppgradert til 8 GB ram.

Anbefaler deg å sjekke ut plex som er veldig brukervennlig og fin look på. Kan da "fjernstyre" filmvisningen din fra iPad/iPhone.

Du skriver at jeg kan kjøpe Blueray for USB.
    Da tenker du på en Blueray spiller med USB tilkobling slik at jeg kan spille bluray via den spilleren ??

Det jeg tenkte på er at jeg har alle bluray filmene mine rippet og ligger klare på NAS så da behøver jeg vel ikke en separat USB enhet for å spille de dersom mediaboksen klarer det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Du skriver at jeg kan kjøpe Blueray for USB.
    Da tenker du på en Blueray spiller med USB tilkobling slik at jeg kan spille bluray via den spilleren ??

Det jeg tenkte på er at jeg har alle bluray filmene mine rippet og ligger klare på NAS så da behøver jeg vel ikke en separat USB enhet for å spille de dersom mediaboksen klarer det ?
    Da trenger du ikke det nei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •