Ny stasjonær-pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stasjonær-pc

Tiden for min bærbare pc er snart over, og lurer derfor på og gå over til stasjonær-pc.
    Denne blir da satt opp sammen med anlegg og tv, og vil brukes til musikk (Spotify, FLAC etc), og filmer (koblet til flatskjerm via HDMI).
    Usikker på om pc skal kobles til flatskjerm via dac'en med HDMI, eller direkte til tv med HDMI og optisk til dac. Finner jeg ut av etterhvert :wink:

Men, iom at den blir stående sammen med, eller i nærheten, av anlegget, er det jo et lite krav at den er mest mulig stillegående.
    Bruker da også SSD 120GB for hurtig oppstart
    Har satt opp en pc fra Multicom.no som ser slik ut:

-ASROCK socket 1155, microATX, DDR3, PCI-E, SATA3, USB3, VGA, DVI, HDMI
    -INTEL 3rd Generation Core i5-3550 Quad Core 3.3-3.7GHz "Ivy Bridge" LGA1155, Intel HD Graphics 2500, 6MB, 77W TDP, Boxed
    -2 X TRANSCEND 4GB DDR3 1333MHz DIMM 9-9-9
    -INTEL SSD 330 Series 120GB 2.5" SATA 6Gb/s 9.5mm
    -1TB 7200RPM S-ATA harddisk 3,5 (til lagring)
    -2 X SHARKOON Kabinettvifte 120x120x25mm Silent 21db
    -SHARKOON Vifte 92x92x25mm 21dB
    -SHARKOON MS120 Micro-ATX kabinett USB3.0

Ellers innebygget kort for trådløst nettverk, BenQ 24" LED skjerm til bruk utenom flatskjerm, trådløst tastatur/mus etc...

Totalpris er da 9173,-

Trur Dere dette kan være et greit oppsett?

Evt. annet Dere kan anbefale til mine kriterier/bruk?
    Kan godt være selvbygg, da jeg har et par kompiser som kan hjelpe meg med dette

Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut! men ikke til spilling (hvis du gjør det) siden det ikke er noe dedikert grafikk kort. men jeg ville anbefale og kjøpe et dedikert lydkort til en tusen lapp hvis du har tenkt og koble det opp på anlegget og vil ha litt ekstre fin lyd og dynamikk.

Og du velger selv om du vil koble pcen til dacen eller teven via hdmi men jeg har koblet den direkte til tven.

og du sparer jo kanse et par hudnre lapper på selv bygg ^^

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keato02
    Dette ser bra ut! men ikke til spilling (hvis du gjør det) siden det ikke er noe dedikert grafikk kort. men jeg ville anbefale og kjøpe et dedikert lydkort til en tusen lapp hvis du har tenkt og koble det opp på anlegget og vil ha litt ekstre fin lyd og dynamikk.

Og du velger selv om du vil koble pcen til dacen eller teven via hdmi men jeg har koblet den direkte til tven.

og du sparer jo kanse et par hudnre lapper på selv bygg ^^
    Trenger jeg et bedre og dedikert lydkort når det kjøres via dac'en da?

Edit: Jeg er ikke noen gamer, så spilling blir de lite/aldri Kun film, musikk og internett etc
    Edit2: Jeg er ikke ekspert, men, det står at det er 8-kanals lydkort... Men vet ikke mye mer enn det ass =/

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke spille? Da ville jeg heller gått for en AMD F1 løsning . Men men, det er meg da .

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal du ikke spille? Da ville jeg heller gått for en AMD F1 løsning . Men men, det er meg da .
    Hehe, må nok skuffe deg der ja :wink:

AMD F1...? Tell me more

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jag gått för en Intel pc med "innbyggd" gpu skulle det åtminstone ha vart HD4000. Den brickan du listar där är för svag efter min mening. Förövrigt en helt grei pc, men för dyr med tanke på vad du kan göra med den.

Jag finner det emotsägande att du vill ha en SSD så att pc'n blir snabbare att starta, och med tanke på att du inte skall göra annat än att spela material från maskinen har du absolut inget behov av en SSD. Till det du skrivit ditt behov av är det nästan bortkastat.

Ting jag hade fokuserat på:

Bättre innbyggd GPU eller helst separat skärmkort. Skall inte mer än 5-600 för ett skärmkort som gör ting mycket bättre. Dessutom har du då en fullgod DAC i skärmkortet och tar allt genom HDMI.
    Mer ram och samtidigt ta 1600mhz ram.
    Lagringsdisk behöver inte vara 7200rpm.

Annars är det som Skorob säger. Till media och en cpu som har en väldigt bra innbyggd gpu är det AMD som gäller. I alla fall om du skall gå för low voltage och minimalistisk maskin.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Skulle jag gått för en Intel pc med "innbyggd" gpu skulle det åtminstone ha vart HD4000. Den brickan du listar där är för svag efter min mening. Förövrigt en helt grei pc, men för dyr med tanke på vad du kan göra med den.

Jag finner det emotsägande att du vill ha en SSD så att pc'n blir snabbare att starta, och med tanke på att du inte skall göra annat än att spela material från maskinen har du absolut inget behov av en SSD. Till det du skrivit ditt behov av är det nästan bortkastat.

Ting jag hade fokuserat på:

Bättre innbyggd GPU eller helst separat skärmkort. Skall inte mer än 5-600 för ett skärmkort som gör ting mycket bättre. Dessutom har du då en fullgod DAC i skärmkortet och tar allt genom HDMI.
    Mer ram och samtidigt ta 1600mhz ram.
    Lagringsdisk behöver inte vara 7200rpm.

Annars är det som Skorob säger. Till media och en cpu som har en väldigt bra innbyggd gpu är det AMD som gäller. I alla fall om du skall gå för low voltage och minimalistisk maskin.
    Hei, takker for innspill, men desverre for sent:-/
    Har allerede bestilt pc...

Blevnoe av det samme som jeg beskrev i post 1, men 8GB minne, hakke større prossesor:-)
    Da står jeg åpen for annen bruk også:-)

Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0