Get fiber TV og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get fiber TV og HTPC

Heisann,

Get skal legge fiber i nabolaget, gratis graving og tilkobling.
    Men, det jeg er litt usikker på er TV tilbudet, da jeg har TV kort og HTPC med Cam mm.
    Ser i salgsheftet til Get anngående dekoderboksene deres, og kan ikke se at de har kortleser. Nå er det dårlige bilder da, men er det noen som vet om dekoderboksene har kortleser???
    De hadde også en ny type som var ganske liten, så heller ingen kortleser der.
    De av dere som har Get fiber (fiber helt inne i huset), har dere kortleser??

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at jeg tror det vil bli vanskelig å få dekodet signalene i pc uten cam og kort.

Leser litt på forumet her at det er noen med Get og kort, men jeg er usikker på om get har litt forskjellige systemer rundt omkring.

Håper på svar...

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HD PVR boksen og den har kortet på sida? tror jeg. Det er i alle fall kort.
    Men jeg tror det er vanskelig å bruke noe annet enn Get sine bokser dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er snakk om IPTV fra Get, så har jeg ikke hørt om noen løsninger som fungerer for HTPC. DVB-C fra Get kan løses med en smartkortleser (f.eks. den fra Norsk Tipping) og en softcam. Men, jeg er ikke sikker på hvor lenge denne løsningen vil fungere. Get er i ferd med å rulle ut nye dekodere, og det gjenstår å se om de tar i bruk en ny krypteringsløsning for denne, eller om de fortsetter med dagens system.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En løsning som teoretisk burde fungere (hvis det er IPTV), men som jeg ikke har hørt om noen som har bekreftet fungerer enda, er Hauppauge Colossus + HDFury III (dersom GET-boksen ikke har komponent-utgang).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare et Sim kort

Selgern sa det bare var et simkort i boksen som bekreftet abonnementet.
    Snodig hvis det bare er hardwaren som dekoder. Må jo være slik at de kan programmeretilgjenngelige tvkanalene i hver enkelt boks gjennom fibernettet. Smart system for Get da, men ikke for oss som vil ha Cam i TV eller HTPC. Er nok softcam som er løsningen hær ja sikkert. Litt usikker på resultatet da men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil tråd