asrock coreht 235D og filmer med 23.976fps

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

asrock coreht 235D og filmer med 23.976fps

Hei,

vurderer å gå til innkjøp av en asrock coreht235d. Denne kjører med en intel i3 sandybridgeprosessor. Jeg har lest litt om at disse ikke klarer å kjøre filmer som har 23.976fps oppdatering frekvens helt feilfritt.

Det jeg lurer på er noen har har en htpc med sandybridge og kan fortelle meg om man merker noe til dette? eller om det bare er flisespikkeri? Hvis man merker det, hvordan merker man det i så tilfelle?

Golden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i3 Sandybridge og har ikke opplevd noe problemer med dette i det hele tatt. Alt fungerer helt supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du bruker grafikkdelen til prosessoren og ikke et dedikert skjermkort? Når du ser på blueray filmer eller filmer som er rippet til 23.976fps, noe som de fleste HD filmer er, så merker du ikke noe til at bilde hakker hvert 40 sekund?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den innebygde grafikkdelen ja, merker ikke noe hakking på HD filmer i det hele tatt, merket det litt i begynnelsen men etter en oppdatering av grafikkdriverne fra Intel har det vært helt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, tusen takk for svar. Tror det blir en sånn Asrock på meg. Trenger sårt en skikkelig multimedia greie som spiller av alt av mediafiler som ligger på NASboksen min. Har også forelsket meg i XBMC, og gleder meg til nyte det geniale grensesnitte på 55" i stuen Nå streamer jeg til PS3, og er ikke kjempefornøyd med det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var asrocken bestilt8) Var tilbud hos Multicom, så er fornøyd med det. Kjøpte også ett trådløst tastatur med "musepekeplate" på. Kan være greit å ha til enkelte oppgaver, som f.eks. søke i sanger på wimp m.m.

ASRock CoreHT 235D mediacenter-PC Intel Corei3-2350M (2nd gen), 4GB, 500GB, DVD RW, WLAN, Full HD, THX, USB3.0, eSATA 3, HDMI v1.4 / MULTICOM

LOGITECH Wireless Touch Keyboard K400, innebygd pekeplate, 10m rekkevidde, nordisk utgave / MULTICOM

Gleder meg til å nyte XBMC på 55tommeren i stuen:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny asrock htpc i hus. Må si at det er utrolig greit å ha alle mulighetene man har, med en fullverdig datamaskin, rett på TVen i stua. Har til nå installert XBMC og Wimp, da disse er deto tingene den primært skal brukes til. At den bitstreamer HDlyd til forsterker via HDMI er også et pluss I andre etasje har jeg NAS med et par TB som fungerer som husets database. Å få tilgang til filmene og seriene mine +++ rett fra sofaen uten knoting og stress, er bare helt herlig. For ikke å snakke om at jeg ikke trenger å tenke på filsystemer, codecer m.m. som jeg ofte måtte når jeg brukte PS3, smartTV eller mediaspillere før.

I LOVE IT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •