Beste Frontend?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Frontend?

Trenger hjelptil å velge Frontend til min HTPC. Pris har ikke den store betydningen, bare det er funksjonelt, det er også en fordel hvis jeg kan velge hvilke program DVD/Musik skal spilles av i. Kunne feks tenke meg å bruke Musicmathc for MP3. Men så langt finner jeg ingen program som støtter dette, de fleste støtter kun Winamp eller WM :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder software kan jeg anbefale dette:

1) Girder (program som styrer PC'en i fra fjernkontroll, joypad etc)
    2) Meedio (brukergrensesnitt som er beregnet HTPC)
    3) Zoom Player (Media avspiller, et must viss du har widescreen TV eller prosjektor)
    4) Winamp (Prøv Winamp 5. Etter å ha brukt den et par uker er jeg sikker på at du vil like denne bedre en musicmacth) :wink:

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker xlobby, men vil nok tro meedio medfører endel mindre hodebry.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test ut http://mediaportal.sourceforge.net før du kjøper noe, ettersom denne er gratis og opensource (og hvem liker vel ikke det)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Girder som "backend" - frontend er for pyser! :wink: Jeg kjører Media Center 10 fra J.River til musikk, stillbildevisning osv. og ZoomPlayer til alt av film. Vekslingen ligger i fjernkontrollen. Hvis du ser på hjemmesiden min og går ned til linken "lLfe of a Girder user" vil du se mye om hvordan systemet mitt fungerer. Meedio, X-Lobby, har prøvd dem alle. Bare skrot og pynt, syns jeg. Skal det styres på avstand bruker jeg NetRemote eller ekte fjernkontroller med vanlige knapper. Fordelen med Girder er at du kan programmere inn en hvilken som helst fjernkontroll bare du kjøper en billig IRMan eller tilsvarende IR-mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kan anbefale MediaPortal eller GAM(www.gottvpvr.com). Bruker Mediaportal nå og den fungerer helt perfekt. Og den ser stilig ut. GAM har jeg ikke brukt på en stund, men den er også gratis.

mvh
    Børje

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Mastiff
    Hva er egentlig fordelen med oppsettet ditt kontra oppsettet mitt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Winamp er skrot for fjortiser og folk som ikke har peiling på pc. Har man et brukbart antall MP3-filer må man ha noe som kan styre et mediebibliotek ordentlig. Sortering, tagging, søking, brenning, integrering av tv-kort, stort sett alt er bedre enn WinAmp. Har du prøvd å legge inn 50 000 MP3-låter i WinAmps bibliotek? Jeg prøvde det én gang for moro skyld. Biblioteksfunksjonene knelte fullstendig. Det er det jeg til vanlig har på Media Center, og det er ikke noe som helst problem.

2. Meedio er en pc-basert løsning, med menyer osv. Min løsning fungerer som en ren hands-off variant, med én fjernkontrollknapp som veksler mellom av/MP3-servermodus og på/kinomodus. Mus og tastatur har ikke noe i en hjemmekino å gjøre. Navigering av menyer er noe man gjør på en DVD, ikke før man skal se film. Brukervennlighet, med andre ord. Selv før min sønn lærte å lese kunne han sette på kinoen og slå på en film uten hjelp.

Ellers er oppsettet ditt fint, både ZoomPlayer og Girder er selvfølgelige ingredienser i enhver HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Winamp med 2000 sanger. Dette fungerer 100 % perfekt. Har aldri prøvd med 50 000 låter....
    Ellers er sortering, brenning, encoding, veldig bra søkemuligheter også med i Winamp (selv om jeg bruker EAC encoding/brenning av musikk). TV-kort har jeg ikke enda.

Ellers har ikke jeg bruk for noen mus/tastatur. Jeg starter meedio med en knapp, og deretter er det bare og velge Spill/Film/Bilder/Musikk osv med fjernkontrollen. Det eneste jeg savner er at jeg ikke har fått til noen god form for playlist skiftere i Winamp på fjernkontrollen. Derfor gir jeg media Center et forsøk.

Btw, veit du om det er mulighet for å styre EAC gjennom girder?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg må innrømme at jeg var litt gretten i går kveld (et lite snev av omgangssyke), så jeg var sikkert litt vel krass. Men jeg liker ikke WinAmp, men nok om det.

Det burde gå greit å styre EAC med Girder (for eksempel med en makrofunksjon som fyrer det opp, finner cd-en på nettet og kjører i gang rippingen når en ny cd settes inn), men tester du MediaCenter, kan du kjøre secure ripping der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •