Problemer med 24p fra PC.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 24p fra PC.

Hei, har en media pc koblet til tven (samsung ES8005). Og jeg streamer filmer fra en NAS. Dette fungerer knirkefritt i VLC, media player osv. Men når jeg bruker XBMC, som har ett alternativ som lar den kjenne igjen hvilken hz den skal kjøre i. Så når jeg spiller av en blu ray (mkv/MP4), så går den over i 1080P/24, filmene blir da umulig å se på. Det lagger konstant. Spiller jeg av i vanlig 60hz så er det ikke noe problem. Noen som vet hva dette kommer av? Bildet går fra PC-en og inn i en Yamaha RXV765 og deretter inn i tv-en igjen. Forsterkeren står til å sende bildet ubehandlet gjennom, så tror ikke det er den som roter. Regner med at det er en eller annen instilling på PC-en som ikke er som det skal.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer oyvindstamnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Det høres ut som XBMC ikke klarer å oppdatere hz-raten automatisk selv om sikkert har aktivert valget "Adjust display refreshrate to match video". Forsøk å aktivere/deaktivere "Hardware acceleration". Det er også mulig at du manuelt på inn i kontrollpanel på pc'n å endre dette manuelt, selv om det er tungvint.
    Har hørt at det finnes ulike programmer som kan styre hz-raten automatisk når du feks spiller en dvd/blu-ray. Forsøk å google.
    Håper du ble litt klokere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for responsen. Men jeg klarte å finne løsningen, problemet var relativt enkelt å fikse. Eneste jeg trengte gjøre var å gå inn på instillingene til XBMC og endre og skru av funksjonen "Use a full screen window, instead of real/true fullscreen." husker ikke nøyaktig hva det sto, men det var noe sånt. Kan gjerne sjekke det opp hjemme senere, om noen ønsker det.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •