NAS over WIFI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: NAS over WIFI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAS over WIFI

Jeg vurderer å kjøpe meg en NAS for å koble til det trådløse nettet. NAS'en vil bli koblet med kabel til routeren.

Noen som har noen erfaringer med ytelse ved streaming av filmer over 2,4GHz og 5GHz nett?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alt over 480p vil være en lidelse og og se på, og du ville fått bedre flyt om du bare brukte youtube.

om vi ikke snakker om streaming til en mobiltelefon\pad eller laptop
    legg en kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problemer med streaming av filmer over Wifi her i huset,
    hadde problemer tidligere men etter å ha oppgradert med ny router og nye trådløse kort i klient maskinene så er det null problem med streaming.

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streamer filmer fra NAS trådløst uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    terraluna og Elusive: bare å si at dere streamer film over wifi uten å si noe om format og bitrate etc er verdiløs informasjon.

Jeg har ikke hørt om noen tidligere som klarer å streame høykvalitets HD materiale (1080p f.eks) stabilt over trådløst nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    terraluna og Elusive: bare å si at dere streamer film over wifi uten å si noe om format og bitrate etc er verdiløs informasjon.

Jeg har ikke hørt om noen tidligere som klarer å streame høykvalitets HD materiale (1080p f.eks) stabilt over trådløst nett.
    Beklager det, nå husker jeg ikke akkurat bitrate, men har flere filmer i 1080P som funker helt greit over wifi. Er ikke hjemme akkurat nå men kan sjekke filtype/bitrate i morgen når jeg er hjemme.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry, var en litt for kjapp og amatørmessig reply...bra du irettesetter oss!!
    Jeg streamer typisk filmer med rundt 5,5 MB/s og med DTS 1500 Kbps. Gir meg ett okay kompromiss mellom filstørrelse(typisk rundt 5GB) og kvalitet på film/lyd. Dette fungerer også veldig greit over wifi uten noe hakking eller irriterende pauser. Skal teste enn full up 1080p film idag og skrive hvordan det går. Har aldri testet dette, siden jeg synes filstørrelsene blir noe høy!

Kommer tilbake med resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar til nå. Går stort sett i 720p videoer for min del

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd en film i 1080p over wifi. Bildet gikk knirkefritt, men lyden hakket ca hvert 10-15 sekund.

720p klarer jeg uten problemer over wifi, så det fungerer kjempebra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet akkurat nå her og, Avatar i BD-ISO 1080P og det funket som smør.
    Ingen problemer whatsoever.

Det har jo selvfølgelig en betyding hva slags trådløst utstyr en har og plassering av disse.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det kan nok gå, men med så mange timer jeg har brukt på knoting pga random signal styrke på wifi så har jeg spart uendelig mye slit på og bare legge en kabel.

Etter mine egne erfaringer.

Om man er helt mutters alene på wifi nettet så skal det være plenty med kapasitet, men sleng på 3-4 unger som sitter på hver sin laptop og ser på youtube, signal støy fra de andre 14 husa innen rekkevidde av hverandre som skaper pakke drops (skal ikke mye til før man kniver om kanalene)

oppå der igjen så har man variabler som hva huset ditt er bygd av (våres blei bygd av en murer på 60 tallet så selv om det ser ganske a4 ut er det 15cm betong imellom etasjene)

Har også hatt tilfeller hvor en slår på en mindre isolert mikro bølgeovn så mister alle laptopene nett :P

Har også verdt i offentlige-bygninger hvor man har 'spart en tusenlapp' på rutere og halve annen etasje har kun kontakt med ruteren når sola ikke skinner.

kort sagt har du mer enn 3 brukere på samme wifi ruter så blir nettverket potte tregt, i motsetning til et kabla nett hvor mye trafikk bare går rundt hverandre.

Sånn sett, wifi er teoretisk bra nok, men skal forbanna lite til det blir en huepine.

Og selv angrer jeg ikke på at jeg følger min egen tommel regel, veier det mer enn 2kg og du ikke regner med og dra den inn på toalettet regelmessig får den en nettverks kabel. (ja vi har noen meter kabelstrekk :wink: )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna

Det har jo selvfølgelig en betyding hva slags trådløst utstyr en har og plassering av disse.
    Interessant.
    Som du sier har nok utstyr og plassering en betydning (hva slags utstyr bruker du forresten?), men i mange tilfeller er det andre "miljøfaktorer" som spiller inn, og som er vanskelig å få kontroll på.

Hvis du faktisk streamer alt materiale stabilt over trådløst nett er det bare å gratulere. Jeg tror du tilhører en veldig eksklusiv gruppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.
    Som du sier har nok utstyr og plassering en betydning (hva slags utstyr bruker du forresten?), men i mange tilfeller er det andre "miljøfaktorer" som spiller inn, og som er vanskelig å få kontroll på.

Hvis du faktisk streamer alt materiale stabilt over trådløst nett er det bare å gratulere. Jeg tror du tilhører en veldig eksklusiv gruppe.
    Router: Linksys E4200
    Trådløse kort i stasjonære: Cisco Linksys WMP600N Trådløst PCI
    Trådløse kort i Laptop: Intel Ultimate N WiFi Link 6200
    NAS: Netgear ReadyNas Duo

Måtte faktisk operere laptopene og skifte kort i de også, det hjalp ikke bare med routeren.
    Intel kortene er de mest stabile jeg har vært borti noengang, ti ganger bedre enn Atheros basert skit som er standard i nesten alle laptoper nå for tiden.
    Har også gigabit på alt kablet så da stopper det ikke der hvertfall.
    Det skal også sies at jeg har et relativt lite hus med alt på en flate, ingen murvegger og andre store hindre. Routeren er plassert så midt i huset og så høyt som mulig. Bare det å flytte routeren opp i ca 2 meters høyde hadde endel å si på ytelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna

Intreesant. Då har du hittat nirvana med trådlöst och har i princip egen frekvens.
    Avatar på BD har väl en överföring på runt 40-50MB per sekund. Det tillsäger att du har upp till 400mb/s trådlöst kontinuerligt. Eller körde du inte filmen med HD ljud? (True HD/DTS HD Master)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Intreesant. Då har du hittat nirvana med trådlöst och har i princip egen frekvens.
    Avatar på BD har väl en överföring på runt 40-50MB per sekund. Det tillsäger att du har upp till 400mb/s trådlöst kontinuerligt. Eller körde du inte filmen med HD ljud? (True HD/DTS HD Master)

Kjørte nok ikke HD lyd nei, har bare stereo oppsett her og har satt avspilleren til å kun sende ut stereo, men jeg kan prøve med HD lyd og se hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De flesta program som kör BD har en funktion där du kan se överföringsmängd per sekund. Kan du se om du har en sån funktion? Är väl bara 2 eller kanske 3 program som klarar BD iso med passthrough av HD ljud.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    BD (2D) har vel en max bitrate på 40 Mbit/s (ikke megabyte!).

En annen ting er at du aldri kommer i nærheten av teoretisk hastighet på et trådløst nett. Det er en god beskrivelse av wifi her på forumet som bl.a. forklarer hvorfor du aldri får den hastigheten som "står på pakka"

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0