Bygge billig stue pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge billig stue pc

Hei godtfolk,

Jeg tenker på å bygge meg en ny pc til å bruke mot tv'en. Jeg er så lei av at ps3'en min ikke støtter de forskjellige formatene og filer over 4 GB. I tillegg har den begynt å bråke fælt i det siste

Det jeg er ute etter er å bygge en så billig pc som mulig (for jeg har lyst til å bruke pengene på lagring). Den må være forholdsvis liten, stille (dog trenger ikke være helt lydløs) og stilrent design. Ikke m-itx da det fortsatt er ganske dyrt og begrenset i utvalg.

Tenker på mATX. Den må ha kunne kjøre 1080p smertefritt og ha mulighet for mye lagringsplass. Den kommer nok til å stå på mer eller mindre 24/7. Den kommer til avspilling og nedlastning sammen med SABnzbd.

Jeg har drevet å tenkt på LLano A6-3500, men da FM1 er en sokkel på vei ut er jeg litt usikker. En annen ting som gjør meg litt usikker er at jeg bygde meg en gaming rig for ett års tid tilbake, men etter å ha flyttet ikke har noe sted å ha den. Kunne hatt den på soverommet men vanskelig i forhold til kablet nett desverre

Det kan derfor bli aktuelt i fremtiden å sette inn en mid/high end GPU slik at den kan brukes til litt gaming også. Da blir jo en APU bare waste, og mulig flaskehals for den fremtidige dedikerte GPU'en.

Er det noen som har noe tips eller løsningsforslag til meg?

Takker alle for konstruktive svar på forhånd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres neste ut som om du burde kjøpe to forksjellige maskiner.
    En til spilling gaming nedlasting etc etc etc
    og en til avspilling.
    Dersom du ikke ønsker bråk i stua når du skal se film etc. så er det mere vrient å unngå dersom du forsøker å stappe alle funskjonene inn i en maskin som skal kunne gjøre alt.
    bråk -> stillhet
    Powerhouse -> avspiller
    Jeg kjøpte en slik til stua:
    MPX.no - Shuttle XS35GT V2 Barebone Sort
    Ingen vifter, ingen støy og den spiller alt jeg kaster til den, men ikke spill.
    Det er også mulig å få større "små" PCer med i7 f.eks. det er full mulig med en workstation spec på noe smått nå, men da bråker det litt igjen
    MPX.no - Barebone (m. Hovedkort)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •