Beste codec - hva skal man velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste codec - hva skal man velge

Hepp,

Har lett og lett i det siste etter codecs som ikke er av type K.lite, CCCP, Shark007 etc, men ønsker å gå tilbake til å bruke Haali Mediasplitter, Matroska splitter og en til jeg ikke husker navnet på.

Kan noen hjelpe meg med tips til et bra oppsett med codecs for Windows mediaplayer?

Kjører Windows 7 64bit og lyd til Denon via optisk og bilde til LCD fra AMD HD6870.

Takk for svar!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har lyst til å bruke Haali mediasplitter så er vel CCCP ypperlig? Ellers anbefaler jeg deg bare å laste ned Media Player Classic Homecinema. Tror du kan legge inn Haali som en plugin og så bruke MPHC sine kodeker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dersom du har lyst til å bruke Haali mediasplitter så er vel CCCP ypperlig? Ellers anbefaler jeg deg bare å laste ned Media Player Classic Homecinema. Tror du kan legge inn Haali som en plugin og så bruke MPHC sine kodeker.
    Ønsker å benytte meg av Windows mediaplayer. Rendering i denne er noe ganske annet har jeg erfart. Godt mulig jeg ikke har satt meg nok inn i codecs, men er glad i ting som virker "ut av boksen".

Vet det er mange som sitter på god kunnskap her om slikt, så alle svar er velkomne.

Har testet CCCP for lenge siden og finner i såfall Shark007 pakka litt bedre. Lenge siden jeg har installert alt på nytt og oppdatert både drivere og codecs.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker SAF6 og Media Portal, og LAV er en del av den pakka sammen med bl.a ffdshow. Fungerer godt, og jeg har inntrykk av utviklingstakten på disse filtrene er høy.

HOBRing - SAF download

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Er det slik at LAV filters benytter seg av CPU dekoding fremfor å benytte skjermkortet? Ser at man kan aktivere CUVID hvis man har Nvidia kort, men jeg benytter AMD HD6870.

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evnt, så har jeg tenkt tanken om å kjøre opp xbmc, endre litt på settings slik at jeg får rett fargemetning, slipper det "grå sløret" samt ha MPC-HC som et alternativ ved siden av når jeg ikke gidder å åpne mediasenteret for å se en serie el.no

Hva tror dere om det?

Ser spennende ut med DSPlayer i xbmc, men skulle gjerne hatt flere erfaringer fra folket

Takk for svar!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shark007's FREE Codec solutions - Windows 7 codecs Har brukt denne noen måneder og den fikser alt. Oppdateres ofte og har et forum for brukerhenvendelser.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Er det slik at LAV filters benytter seg av CPU dekoding fremfor å benytte skjermkortet? Ser at man kan aktivere CUVID hvis man har Nvidia kort, men jeg benytter AMD HD6870.

Takk for svar
    Som default bruker den CPU, men du kan aktivere GPU i "LAV Video Configuratin" du har der valgene CUVID, Intel Quicksync, DXVA og DXVA2, med ditt kort vil jeg tro at det er DXVA2 som er det beste alternativet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •