HTPC med DVB-S2 for CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med DVB-S2 for CD

Hei
    Jeg lurte på om det er noen greie folk der ute som vil hjelpe meg litt:?
    Skal prøve og gjøre dette kort: Jeg er altså på utkikk etter en HTPC med sånn passe grei ytelse, har ikke noe behov for og bruke til gaming o.l , men et minimum må vel være at den klarer og kjøre i HD. Tenkte på og bruke et DVB-S2 kort på feks Komplett.no - TerraTec Cinergy S7 har idag canal digital parabol som jeg vil kjøre direkte til pc sammen med windows 7 media center. Håper noen kan komme meg forslag til en grei og rimelig HTPC, har sett litt på shuttle slim, men blir vel kanskje i sløveste laget?
    Takker for alt av forslag og tips:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøre USB (f.eks det du linket til), så ville jeg sett på en Asrock hos multicom.no
    Hvis du vil kjøre PCI-kort så vil jeg anbefale å se på selv-bygg.

Komplett.no - TerraTec Cinergy S7
    Veldig blanede følelser her. Tror jeg ville søkt litt rundt på nettet og sett hva folk&fe sier om denne før jeg handlet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk RuZleBiFf
    Har nesten bestemt meg for Asrock, og tror egentlig det blir en slik8)
    Men tar en liten runde til med research før jeg klasker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terratec S7 vil sikkert fungere helt greit, bruker selv H7 som har DVB-C/T tuner og de fungerer helt greit. Terratec tunerne er et godt valg når en ikke har plass til interne kort.
    Hvis du har plass til interne kort så er vel Digital Devices sine kort noe å kikke på. Du kan se de her: TV kort - DVB-S2 - Digital Devices

Hvilken Asrock maskin har du kikket på? Jeg ville ikke valgt utgavene med Atom prosessor, de er akkurat litt for svake til at alle HD TV sendinger spilles av helt perfekt. Bruker selv en selvbygd maskin med Intel Core i3-2120T prosessor og det er som natt og dag i forhold til Atom baserte maskiner som jeg brukte tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    terraluna: I ettertid har jeg sett på dette: Canal Digital Parabol - htpc.no
    og må si jeg nå ble litt i tvil om jeg heller skal satse på den. Har en mascom conax cam liggende så jeg tror skal funke bra sammen. Fristelsen for og bygge selv begynner også og bli større nå, så hvis du er veldig fornøyd med din HTPC så send meg gjerne oppsettet på din:-D kommer ikke til og kjøpe atom sin, det blir en i3 . problemet mitt er at jeg ikke helt vet hva som passer sammen, så alt av tips for et bra oppsett til en ikke alt for avskrekkende pris tas imot med stor takknemlighet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se oppsettet mitt her: (OPPDATERT)Da var det på tide med ny HTPC - Forum - Diskusjon.no

Hvis du kunne tenke deg lignende kabinett så finner du det her: Komplett.no - Streacom F7C-B Sort det er større enn det jeg har men da får du plass til tuneren i kabinettet. Komplett har også noen andre Streacom kabinetter som har plass til tunerkortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •