Anysee E30C i hus, her er erfaringen. Trenger godt alternativ! (Canal digital kabel)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Anysee E30C i hus, her er erfaringen. Trenger godt alternativ! (Canal digital kabel)

Har installert Anysee E30C i mediaserveren. Serveren er koblet til TV via en HDMI kabel på ca 10 meter. Serveren kjører mediaportal, og har signal fra canal digital kabel tv.

Mine erfaringer så langt..
    -Tuneren fungerer i både MCE og MP.
    -EPG fungerer i MCE, men ikke i MP. Dette kan fikses med litt "innsats".
    -Tar inn HD kanaler i MCE, men bildet går litt i sirup. Tror ikke dette er hardware-relatert, prøvde tuneren på gaming-pcen med samme resultat.
    -HD kanaler i MP fungerer strålende, ingen hakking eller pixel-tøys.
    -MCE maser aldri om at kanaler er scramblet.
    -MP maser hele tiden om scrambling. Spesielt på HD kanaler. Noen ganger kan jeg se på NRK HD (f.eks.), bytte til en annen kanal, bytte tilbake, så er NRK plutselig scramblet. Dette er merkelig fordi alle kanalene fungerer strålende som "preview" i tvserver-delen av MP.

Men så til problemet. Selv om MP viser HD kanaler knirkefritt med denne tuneren, så er bildekvaliteten SVÆRT dårlig i forhold til om jeg stapper CAM'en direkte i tven. TVen viser HD i krystallkvalitet (Samsung 46" led lcd). Via mediaportal med anysee-tuneren mister det betydelig kvalitet. Bildet er ikke like skarpt, og fargene glir mye mer inn i hverandre.

Spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg bytter ut denne USB tuneren med et fra digital devices, får jeg bedre bildekvalitet? Ulempen er jo at istedefor denne USB tuneren som kostet 500-lappen, så må jeg ut med riksdaler til kort + ci-modul slik at jeg kan bruke cam. Cam'en har jeg (strong).

Hvis oppgradering gir meg skikkelig HD bildekvalitet som tilsvarer den jeg får fra canal digital sin søpletuner, så er det verdt pengene etter min mening.
    Forslag til kort, evt. andre løsninger? Digital devices har en del kort å velge mellom.
    Takk takk 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder bildekvaliteten i MP, hvilken videokodek bruker du? Stor forskjell her i huset på de forskjellige kodekene. Har installert SAF som bruker Cyberlink Video Decoder (PDVD11) og bildekvaliteten er helt topp.

Når det gjelder tuner så bruker jeg Terratec H7 tunere og de fungerer perfekt sammen med MP, jeg mener å ha lest tidligere på MP forumet at MP og Anysee tunere var en dårlig match når det kommer til descrambling av kanalene.
    Bruker ikke CAM selv, har satt opp en softcam løsning som fungerer perfekt.

Digital Devices har jo mange fine løsninger men det har vel vært endel krøll med CAM støtte der i også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •