Nytt projekt...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Nytt projekt...

ak
    Aktiv

Norway
    227 Innlegg Sendt - 11/12/2002 : 17:42:01
    --------------------------------------------------------------------------------
    Jeg har gått en stund med tanker om å bygge meg en dedikert hjemme kino pc.... Men mine krav er ikke like lette å tilfredstille... Kassen lager jeg selv av en gammel/ny desktop pc. Jeg lager selvsagt en annen front. Innmaten vil bestå av: Duron 1.3, MSI hovedkort med IRDA, 256mb ram, Radeon 9000 skjermkort, SlotIn dvd drive....etc..

Det eneste problemet mitt er grensesnittet.. Det er ikke aktuelt å boote normalt inn i Windows..... Derfor må jeg på en eller annen måte lage et program som bruker windows/linux som plattform, men har et eget dvd grensesnitt med play, stop....etch...

Kommentarer til dette...?

Mvh

AK

-----------------
    -----------------
    Alltid Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, leste nettopp om noen som holder på med noe som heter Linuxbios på avsforum! Det tar kun et par sekunder å boote, og så kan du legge inn en meny med dvd-avspilling, tv, hd-opptak etc. (Alt. kan du modde en Xbox og installere EvoX - den gjør faktisk akkurat det du spør om.)

Nå har jeg veldig liten erfaring med linuxbios selv, men derimot kan du sette opp en linux-basert pc uten X - og likevel spille DVD fullskjerm! Det er vel en smal sak å lage en script-basert meny som fyrer igang det du måtte ønske. Og ettersom linux booter mye kjappere enn windows, så kan kanskje det være en ide? Hvis dette høres interessant ut, så kan jeg grave mer og se hva jeg finner ut.

Uansett; X er ikke å fornekte - er så mye morro du kan gjøre i linux at det kun er fantasien som setter grenser :-)

Lignende tråder

1. Helt nytt rom
    By Hi4-re=Hifi in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 5
    Siste melding: 08-02-2005, 19:00
  2. Kjøpe meg nytt anlegg
    By Dimeransel in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 02-12-2005, 22:53
  3. Nytt Bose Lifestyle 35 (svart) selges
    By krislu in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 1