Intel eller AMD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    http://www6.tomshardware.com/cpu/200...4_4000-11.html

Viser at intels raskeste prosessor vinner 3 av 4 video encoding benchmarks mot amds raskeste prosessor. Verdt å merke seg er imidlertid at AMD faktisk er raskere eller like rask i så godt som alle andre tester, stiller betydelig bedre med variabel hastighet (speedstep eller hva de nå kaller det), og at forskjellen gjerne ikke er mer enn 2 sekunder av 2 minutter!
    Også verdt og merke seg er at den nevnte AMD-prosessor koster ca 4000kr mer enn den nevnte Intel.

Skal man ha AMD så er det Athlon 64 3000+ for socket 939 som gjelder. Den har den nye 90nm kjernen og kan overklokkes mye. Men selv med respektabel overklokking så har den problemer med å slå Prescott 3.6ghz i medieoppgaver/ffdshow.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Basse
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    water, mitt poeng er bare at hva som helst kan kjøre alle slags andre formater (unntatt HD, altså), så der har det ikke noe å si. Og når detg gjelder koding er det jo bare tiden det tar som varierer fra prosessor til prosessor. Men driver man seriøst med HTPC er det ffdshow som gjelder. Skal man ikke bruke det, har prosessoren lite å si.
    Helt enig. Det har lite å si hvilken cpu som blir valgt. I en hi-fi dvdspiller er det en RISK prosessor på et par hundre MHz, og det funker utmerket, på encoding er Intel et hestehode forran AMD når to cpuer til samme pris settes opp mot hverandre.
    Det dere ikke har vært innepå er at Intel's prosessorer blir veldig varme. -Dette gjør at de trenger god kjøling. -Et HTPC kabinett er ofte også kompakt, personlig ville jeg ikke hatt en vifte avkjølt maskin på 30-40dB under TVen.
    Kong Bajas, nå må du slutte å vrøvle! Jeg sier at det har lite å si hvis man ikke skal kjøre ffdshow! Ikke prøv å vri det til at det har lite å si på HTPC generelt, for det betyr ffdshow! Greit nok å prøve å redde litt av æren, men å ro seg i land med påhengs uten bensin fungerer dårlig! :roll: :wink:

Og kjøling? Jeg har ingen problemer med min Zalman 7000-kjøler, som så vidt er hørbar. Det er andre ting som bråker mer i pc-en. En helt annen sak er at den beste plasseringen for enhver HTPC er i rommet ved siden av. Det sparer utrolig mye penger til kreative kjøleløsninger og elegante kabinetter å bruke en fjernkontrollsender og litt lange kvalitetskabler. Jeg anbefaler alltid å finne en Northwood-prosessor hvis mulig, for de går et godt hakk kjøligere enn Prescott. Men det kan nok også løses. Forskjellen går på hvor mye man kan overklokke uten å bruke ekstremkjøling.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •