Adminrettigheiter windows 7 og FTP server

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adminrettigheiter windows 7 og FTP server

Aften folkens 8-)

Prøvde best mulig og gi ein forklarande tittel men men.

Sitter på ein windows 7 pc som er koblet samman med ein readynas duo2 gjennom eit trådløst nettverk.

Har lagt dei spesifike mappene på nasen i som nettverkstasjoner på pcen og det funker bra,
    får lov til og kopiere fra en mappe til ein anna,
    men problemet kommer når eg skal slette filer da gir windows beskjed om at eg ikkje har rett rettigheiter til det,

spørsmålet mitt er da som følger korleis eg skal få fikset rettigheitene til og slette og klippe\lime i mappene?

Slik eg ser det må eg få windows til og forstå at eg er admin og har lov til og slette og lime på serveren, håper noen har svar

Er over middels datakyndig men her stoppa det gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Aften folkens 8-)

Prøvde best mulig og gi ein forklarande tittel men men.

Sitter på ein windows 7 pc som er koblet samman med ein readynas duo2 gjennom eit trådløst nettverk.

Har lagt dei spesifike mappene på nasen i som nettverkstasjoner på pcen og det funker bra,
    får lov til og kopiere fra en mappe til ein anna,
    men problemet kommer når eg skal slette filer da gir windows beskjed om at eg ikkje har rett rettigheiter til det,

spørsmålet mitt er da som følger korleis eg skal få fikset rettigheitene til og slette og klippe\lime i mappene?

Slik eg ser det må eg få windows til og forstå at eg er admin og har lov til og slette og lime på serveren, håper noen har svar

Er over middels datakyndig men her stoppa det gitt
    Har du på dem delte mappene aktivert gjestebruker til å komme inn å lese?

Nå du mappet opp dem mappene som stasjoner (z: osv) så husket du av for "koble til ved hjelp av annen legitimasjon" ?
    Hvis du gjør det kan du feks spesifisere at du skal logge på med admin/admin eller noe greier?

Ha du truu?

EDIT: topicen sier noe om ftp, men det kan ikke jeg lese meg frem til?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Har du på dem delte mappene aktivert gjestebruker til å komme inn å lese?

Nå du mappet opp dem mappene som stasjoner (z: osv) så husket du av for "koble til ved hjelp av annen legitimasjon" ?
    Hvis du gjør det kan du feks spesifisere at du skal logge på med admin/admin eller noe greier?

Ha du truu?

EDIT: topicen sier noe om ftp, men det kan ikke jeg lese meg frem til?

hehe glemte vist og nevne ftp men windows kobler seg opp i mappene ved hjelp av ftp dvs om adressa var brusveen\filmer så blir det da ftp:\\brusveen\filmer eller ftp:\\192.0.0.100\filmer har prøvd "koble til ved hjelp av annen legitimasjon" men det hjalp ikkje.. skal få sett litt meir på det seinere kanskje eg må inn på nasen og lege inn ein spesifik konto til dette, er som regel en filleting som gjør det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar opp Internet Explorer og skriver http:\\192.0.0.100\ så skal du komme inn i web-grensesnittet til nas'n din.
    Her tipper jeg kan endre rettighetene på en forholdsvis enkel metode.
    Jeg kjenner ikke til redynas, men hvis du kan få opp et terminalvindu så kan du skrive
    Kode:
    sudo chmod a+rwx /xx/xx
    /xx/xx tipper jeg er /mnt/share/ eller noe lignende. Her skal du i allefall ha hele stien til det delte området ditt.
    Som sagt, jeg har aldri tatt i en readynas, så jeg ANER IKKE om dette vil fungere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •