Bygge ny HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Bygge ny HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge ny HTPC

Tenkte og sette sammen en HTPC. Har brukt Boxee Box fram til nå, funker greit den. Men sliter med store filer i 1080p. Har satt sammen en pakke fra komplett. Noen som har noe synspunkter/forslag?

Daniel J

HTTPC LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A8-36870k er også på lager, den er lettere å overklokke

billigere ram
    Komplett.no - Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Du kan evt kjøpe 16gb å bruke 8 til cache
    FancyCache Overview

en ssd til os vil gjøre systemet raskere

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg ikkje så aller verst ut det derre 8-) hvilke kabinett har du tenk og kjøre dette inn i? Og hvilke skjermkort har du tenkt og gå for, såg ikkje noe skjermkort i pakka di kanskje eg har oversett noe eller du har liggende men om ikkje så tilatter eg meg og komme med forslag:

Som kabinett om du ikkje har valgt det ville eg kanskje gått for noko antec alla:
    Komplett.no - Antec ISK 310-150 Mini-ITX Sort/Sølv

Som skjermkort:
    Komplett.no - ZOTAC GeForce GTX 560Ti 448 Cores 1280MB

Men bortsett fra det så ser pakka i ok ut og du skal fint kunne kjøre 1080 dog syns eg det er rart at boxee ikkje klarer det, sjekka at alle instillingene er rett? meiner og hugse at boxee skal klare og kjøre 1080, Dog kan det være eg som blinkser.

Edit: Støtter ferskens forslag om SSD til oset, og prisen på ram i forhold til ytelse er vill du ikkje merke så ville gått for ferskens forslag der

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikk er integrert på motherboardet (radeon). Hvis du kjører windows er det antagelig greit, men hvis du vil kjøre linux må du ha Nvidia.

Skal du ha et dedikert grafikk-kort bør du gå for et vifteløst i en htpc.

og @Fersken, det er ikke noe poeng å overklokke en htpc. Det kritiske er hardware-aksellerert grafikk.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man bygge HTPC for filmbruk er det beste gå for noe som er helt enkelt og greit. To ting som er kritiske og det er kabinettet, med tanke på plass for utvidelse av disker, også skjermkortet. CPU, RAM og hovedkort hadde jeg gått for noe rimelig.

Et asus hovedkort med en rimelig i3 cpu feks, og en 4gb ram, (ram er såpass billig nå at man kan like gjerne kline på med 8). Deretter slenger du på et vifteløst skjermkort med hdmi utgang, nvidia gt460 eller oppover burde funke, får du støtte for de nye HD formattene også om du slenger på en blurayspiller Ingenting trenger være topp of the line da der ikke kreves allverden av kraft for filmavspilling

Silverstone lager gode htpc kabinetter

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser bort i fra mitt første post så kan du også gjøre det så enkelt som eg har gjort det heime, tatt ein "eldre" bærbar minipc med hdmi utgang.

Personlig kjører eg ein Compaq mini 311 der skjermen er kobla av med windows 7 og kjører xbmc denne kjører 1080 bra, Det kan komme et hakk i ny og ne.. men det viser kun at du trenger ikkje stor pc. Dog må du da kjøre ekstern hardisk for og få plass

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •