"Låse" oppløsning i Windows 7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Låse" oppløsning i Windows 7?

Hei,

Jeg har nylig satt opp en HTPC mot min gamle projektor som ikke støtter høyere oppløsning enn 720P.
    Det går naturlig nok veldig bra når jeg kjører PC direkte mot PJ, men når den skal innom en receiver så begynner problemene.
    Win 7 er såpass fantastisk og nyskapende at den gjerne vil sette optimal oppløsning på nytilkoblede enheter. Problemet er at den ikke "kjenner igjen" PJ når jeg kjører innom HDMI inngang/utgang på en receiver.
    Den kjenner den igjen såpass bra at navnet kommer opp i windows, men den peiser på med full HD (1080). Og da liker PJ min seg veldig dårlig.
    Og uansett hva jeg setter den til når jeg kobler til en annen skjerm, og så kobler over igjen, så blir det på nytt feil oppløsning. (fungerer å kjøre en skjerm i tillegg, og kjøre utvidet skrivebord. Men det er en ufampete løsning)

Har noen vært i samme problem stilling og har noen gode forslag?
    Jeg prøver å finne en tredjepartsprogramvare som kan "overkjøre" windows, men så langt uten hell.

På forhånd takk! :-)

Mvh
    Eskil

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel igrunn ikke noe svar, men kjører akkurat det samme som deg.. og har ikke merket dette problemet?
    er vel helst på skjermkortet du vil måtte sette oppløsningen? og kjøre passthrough på oppløsningen i recevier? er det jeg gjør iallfall?

btw er en Hitatchi PJ-TX300 og en Onkyo TX-NR905.. har Nvidia Geforce315 kort i dataen. kjører 1280x720

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    googlet litt og kom over denne
    Kode:
        <LI sizset="41" sizcache="4">Expand down to HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Contr ol\VIDEO\{Hexadecimal number for your primary video card}\0000
            Note: Under VIDEO will be one or more registry keys that have a long hexadecimal number; this is the Hexidecimal number assigned to a specific physical or logical video card. There may be more than one if video cards have been changed or a major driver update has been performed. The key that has the current setting should be the one that needs to be modified.
        Double-click DefautlSettings.XResolution, change the Base from Hexadecimal to Decimal notation, and set the X axis.
        Double-click DefautlSettings.YResolution, change the Base from Hexadecimal to Decimal notation, and set the Y axis.
    Set Screen Resolution on Windows 2008r2/W7 - Petri.co.il forums by Daniel Petri

Eller lag et batch script som kjører når maskinen starter og bruk dette:
    EnTech Taiwan | Utilities | Multires

Eller hva med denne:
    How to fix monitor detection on Windows 7? - Super User

Min går gjennom en Onkyo og ut til en "HD-Ready" TV og jeg har ingen problemer. Vet at en Pioneer og en Yamaha jeg prøvde hadde problemer med akkurat dette

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve og se om noen av disse programmene fungerer.
    Er btw HDMI gjennom en Yamaha RX-V1900 til en BenQ PE8700 jeg bruker av utstyr. Fungerer helt topp OM jeg kjører signalet direkte til PJ fra HTPC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •