Overspenningsvern til pc? Pulser fra lysbryter..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overspenningsvern til pc? Pulser fra lysbryter..

Har et lite problem med noen (nye) lysbrytere, de sitter på samme kurs som pc`en, og med en usb dac koblet til denne resulterer det i gevaldige transienter i lyden når lysbryterne brukes.
    Usb dac`en må da plugges ut og settes til igjen for at lyden skal fungere. Usb dac`en får strøm fra usb pluggen, den har ikke egen strømforsyning.
    Har et godkjent lynvern fra tryggogsikker i uttaket til pc`en men det hjelper ikke mot disse transienter.
    Tenker på to-tre løsninger, enten finnes der en genial sak der kan dempe disse transienter fra uttaket til pc`en, kanskje jeg må skifte uttak til en jordet type (kan sjekke om der ligger en jordledning der bak), eller jeg må gå over til nytt lydkort der har Toslink ut som jeg kan bruke til dac`en.
    Noen tanker?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte to slike, en til nettverket/server og en til arbeidsstasjon
    EATON EATON 3S UPS 550 DIN - UPS - Amentio

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har et lite problem med noen (nye) lysbrytere, de sitter på samme kurs som pc`en, og med en usb dac koblet til denne resultereør det i gevaldige transienter i lyden når lysbryterne brukes.
    Usb dac`en må da plugges ut og settes til igjen for at lyden skal fungere. Usb dac`en får strøm fra usb pluggen, den har ikke egen strømforsyning.
    Har et godkjent lynvern fra tryggogsikker i uttaket til pc`en men det hjelper ikke mot disse transienter.
    Tenker på to-tre løsninger, enten finnes der en genial sak der kan dempe disse transienter fra uttaket til pc`en, kanskje jeg må skifte uttak til en jordet type (kan sjekke om der ligger en jordledning der bak), eller jeg må gå over til nytt lydkort der har Toslink ut som jeg kan bruke til dac`en.
    Noen tanker?
    Vet ikke om problemet er løst men kan komme med en løsning. Det du trenger er en skilletransformator. Det du denne gjør er at den separerer strømnettet slik man får et ekstra strømnett. Viss du plugger pcen i en skilletrafo blir PCen på et separat strømnett som ikke påvirkes av lysbryteren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •