organisering av musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

organisering av musikk

Har begynt og fått en respektabel samling av mp3album og siden de er laget selv har jeg full kontroll på id3 tager.

Problemet er at det begynner og bli en smule vanskelig og ha oversikt over album og artister og ikke minst enkelt-sanger etterhvert.

Har begynt såvidt å se på mediaportal.sf.net men har ennå ikke funnet noen særlig god måte å holde orden på musikken.

Hvordan holder dere styr på musikken og hvordan gjør dere det tilgjengelig for festdeltakere som gjerne vil ha "sin" sang?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vet hvilken sang eller album du skal ha så er winamp + wincue plugin veldig bra. Den filtrerer superkjapt ettersom du skriver mer og mer av tittelen eller artisten.

En annen bra ting er at du kan kjøre random på hele samlinga di, og hver gang du trykker next kommer en ny sang. (Perfekt når man har multimedia keyboard med prev/next knapper)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned winamp 5. Den har et meget bra mediabiblotek.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slimserver er glimrende : http://www.slimp3.com/pi_features.html

:water

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ut i fra at du bruker windows, hvis ikke se bort i fra dette svaret: Itunes. Jepp, du hørte rett. Jeg anbefaler deg itunes da det er god søksfunksjon, cdbrenning direkte fra playlist og ikke minst det er superenkelt å bruke for folk som ikke har peiling på pc. Altså ingen problemer for gjester å finne låten sin, siden det er et søksfelt klart og tydlig i spilleliste gui'en.

Muligheten for å lage playlister ut i fra alle parametre i id3 taggen og andre eventuelle kriterer (karakter, genre, hvor lenge spille lista skal vare osv) er meget behaglig, særlig når du bare kan trykke på en knapp for å brenne det ut.

Trodde at programmet skulle suge systemkraft, men det gjør det faktisk ikke. Ligger på ca det samme som Winamp 5 hos meg, noe jeg regner som akseptabelt. Også ser det jo tøft ut :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller rett og slett bruke meedio.com for å få cover, innholdsfortegnelse, jukebox +++

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også iTunes, og er storfornøyd
    Vel, riktignok etter å ha sittet et ukjent antall timer for å rette opp idiotiske feil på ID3-tags`ene på mange av mp3-ene jeg ikke har laget selv....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •