Logitech Harmony på HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony på HTPC

Hei.

Skal gå til innkjøp av en Logitech Harmony universalkontroll, og lurer på hva som trengs for å få dette til å fungere sammen med en PC?

Regner jo med at dette er en IR-sak som man setter i usb'en, men er dette noe som kan skaffes overalt, som feks IrDA Infrared IR Wireless Dongle Adapter to PC USB Hot | eBay
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seini
    Hei.

Skal gå til innkjøp av en Logitech Harmony universalkontroll, og lurer på hva som trengs for å få dette til å fungere sammen med en PC?

Regner jo med at dette er en IR-sak som man setter i usb'en, men er dette noe som kan skaffes overalt, som feks IrDA Infrared IR Wireless Dongle Adapter to PC USB Hot | eBay
    ?
    Burde fungere greit den

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IrDA er for dataoverføring. Tror ikke det vil fungere med en fjernkontroll. Har brent meg på det tidligere. Står litt om det her: IrDA and what is not for

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du linker til vil ikke fungere, den er kun for dataoverføring. Men klikk på linken under så vil du se en hel haug som funker:
    mce remote | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor virker ikke denne, er mistenkelig lik den jeg bruker på min harmony 1000?
    ok ser svaret nå...my bad

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut om du har en CIR kontakt på hovedkortet i PC'en, har du det kan du vurdere en slik en. Fordelene med dette er at du kan nå benytte logitec'en til å slå på/av PC'en noe som de fleste USB løsninger ikke støtter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Bestilte i går 2stk forskjellige kontroller fra dealextreme, håpet at iallfall en av disse kunne fungere sammen med Logitech.

Om ikke dette funker så får jeg bestille en slik MCE, og den med internal ir virket jo veldig grei, må bare sjekke om jeg har den tilkoblingen på HKet.

Du sier de fleste USB-løsninger ikke støtter av/på, men dette vil vel fungere som av/på mens pc'en er i dvale? Har per i dag et trådløst Logitech som vekker opp pc'en bare ved berøring av mus eller valgfri tast. Dette vil vel fungere videre på en eventuell fjernkontroll via IR -> USB?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier de fleste USB-løsninger ikke støtter av/på, men dette vil vel fungere som av/på mens pc'en er i dvale? Har per i dag et trådløst Logitech som vekker opp pc'en bare ved berøring av mus eller valgfri tast. Dette vil vel fungere videre på en eventuell fjernkontroll via IR -> USB?
    Det burde nok fungere om den står i dvale ja

Denne CIR koblingen har jeg aldri hørt om før faktiskt Fleste av dagens hovedkort som har dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Denne CIR koblingen har jeg aldri hørt om før faktiskt Fleste av dagens hovedkort som har dette?
    Har ikke gjort en grundig sjekk men det kan se ut som om det er kun Intel HK's som har denne kontakten - vet ikke hvorfor men av de 3 HK's jeg har (ASUS, MSI og Intel) er det kun Intel som har denne. Flaks for meg at det er dette som står i MC PC'en da :-D Er ganske praktisk å kunne benytte Logitech'en til å slå på alle enheter med samme knapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP IR Receiver for MCE Media Center Remote Control | eBay

Vil på det sterkeste anbefale en slik IR Mottager.
    En person på XBMC-forumet som har testet en hel haug av mottagere, og funnet ut at den fra HP er helt klart den som fungerer best med Harmony

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man kun den MCE-sensoren da, eller burde man ha fjernkontrollen i tillegg, for å "lære" harmonyen kommandoer?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som at den støtter slike MCE sensorer, men de selger på ebay en med fjernkontroll, koster 10dollar ekstra eller noe, sånn for sikkerhetsskyld

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man kun den MCE-sensoren da, eller burde man ha fjernkontrollen i tillegg, for å "lære" harmonyen kommandoer?
    Bare å velge "MCE" i harmony-oppsettet, så skal den oppføre seg nøyaktig som en MCE-kontroll.
    Dette ligger det forøvrig flere guider på på nettet, hvis man ikke får det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmont 900

Jeg har en Harmony 900. Jeg brukte en usb mottaker som fulgte med en tidlig Windows Mediacenter laptop jeg kjøpte. (WMC 2005 eller noe sånt.
    Det var med fjernkontroll for WMC og USB mottaker isammen med laptopen husker jeg. Fungerer fint på min HTPC med W7 og harmony fjernkontroll. Fant tipset her på forumet for noen år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne her jeg.

Har nå fått meg en slik HP ir-adapter for MCE, og det fungerer veldig greit.
    Eneste problem jeg har, er at når jeg starter eller skal slå av pc'en, så skrur også xboxen seg på. Noen som har vært borti dette og har en eller annen fix?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne her jeg.

Har nå fått meg en slik HP ir-adapter for MCE, og det fungerer veldig greit.
    Eneste problem jeg har, er at når jeg starter eller skal slå av pc'en, så skrur også xboxen seg på. Noen som har vært borti dette og har en eller annen fix?
    Har du koblet opp Xboxen sammen med PCen på noen som helst måte?

Høres veldig merkelig ut, kan du bruke fjernkontrollen sammen med Xboxen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de er ikke koblet sammen. Alt går inn i surroundreciever, og dem ligger heller ikke under samme aktiviteter i harmonyoppsettet. Men når man trykker "all off" på fjernkontrollen, så skal den jo sende av-signal til alle komponenter. Når den da sender signal til pc'en om at den skal gå i dvale, så er tydeligvis dette samme signal som skrur på xboxen.

Bruker on/off-signalet som lå inne i harmonyprogrammet under MCE-remote.
    Xbox er av nye typen slim.

Jeg har lagt inn xboxen i harmonyen ja, så kan kontrollere den og uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de er ikke koblet sammen. Alt går inn i surroundreciever, og dem ligger heller ikke under samme aktiviteter i harmonyoppsettet. Men når man trykker "all off" på fjernkontrollen, så skal den jo sende av-signal til alle komponenter. Når den da sender signal til pc'en om at den skal gå i dvale, så er tydeligvis dette samme signal som skrur på xboxen.

Bruker on/off-signalet som lå inne i harmonyprogrammet under MCE-remote.
    Xbox er av nye typen slim.

Jeg har lagt inn xboxen i harmonyen ja, så kan kontrollere den og uten problemer.
    X-box og windows bruker vel sikkert de samme IR mottakerne.
    Jeg hadde dette problemet også, men jeg har en Harmony 900 med RF signaler. Så jeg la bare x-box og pc i 2 forskjellige hyller i tv-benken, og programmerte 1 RF motaker til x-box, og 1 til pc.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du har gjort noen innstillinger feil i setup av kontrollen. Jeg bruker aldri de aktivitene lenger da jeg syns det ble for tullete. Skrudde av alt sammen også gikk plutselig lysene på osv, gikk ann å fikse, men ble så mye kluss og tull med disse aktivitetene at jeg bare droppet bruke de lenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •