Krypterte kanaler Canal Digital Kabel med Mediaportal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krypterte kanaler Canal Digital Kabel med Mediaportal

Hei.

Jeg kjører siste versjon av MediaPortal med 2 tunere fra Digital Devices (Duoflex) og cam fra Canal Digital. Såvidt jeg har skjønt så vil programkortene jevnlig oppdatere seg slik at de er gyldige. Dette ser ut til å ha sluttet å fungere en gang før jul. I hvert fall så opplever jeg at etter kun kort tid så får jeg beskjed om at kanalene er kryptert. NRK og de som er gratis fungerer fint. Da må jeg ta med kort og cam til noen som har en ID tv for å få oppdatert kortet. Det ser ikke ut til at det holder å sette kortet inn i en dekoder.

Uansett om det hadde holdt å sette kortet inn i en dekoder, så er det uholdbart at det kun går noen få dager før kanalene er krypterte. Er det noen som har samme erfaring? Kan det løses? I så fall tar jeg gjerne i mot tips.

På forhånd takk.

GB

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at noen må sette CAM type til Astoncrypt for å få det til å fungere i MediaPortal. Ellers kan du prøve med Mascom Conax CAM som er bekreftet av Digital Devices å fungere med kortoppdateringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Jeg har hørt at noen må sette CAM type til Astoncrypt for å få det til å fungere i MediaPortal. Ellers kan du prøve med Mascom Conax CAM som er bekreftet av Digital Devices å fungere med kortoppdateringer.
    Takk for svar. Jeg har kjørt med CAM type til Astoncrypt2 lenge, men for meg ser det ut til at dette sluttet å fungerer når Canal Digital oppdaterte "alt" i høst. Jeg skal google etter Mascom Conax og evt prøve den hvis den fungerer med Canal Digital og kortoppdateringern.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Ellers kan du prøve med Mascom Conax CAM som er bekreftet av Digital Devices å fungere med kortoppdateringer.
    Ifølge HTPC.NO så fungerer ikke Mascom Conax CAM med kort som er parret. Noen andre som evt kan bekrefte/avkrefte det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om denne tråden er ett år gammel, legger jeg til litt info i tilfelle andre enn meg søker etter dette:

Jeg plagdes med det samme som trådstarter, og løste alle problemene med å skaffe en Mascom cam fra Digital Devices. Denne oppdaterer programkortet, så jeg trenger aldri ta det ut av htpcen. Den kan også dekode 4 kanaler samtidig, og for første gang fungerer Mediaportal slik det skal hva angår valg og identifisering av ledig tuner.
    Camen fungerer helt fint med mitt parede programkort, og den fungerer også med programkortet til naboen (var nysgjerrig).

Cam som leveres av Canal Digital kan kun dekode èn kanal av gangen, og er egentlig ubrukelig til en htpc. Den oppdaterer heller ikke seg selv, pga kommunikasjonsproblemer med enten tvkort eller drivere fra Digital Devices. (Digital Devices selv vet ikke helt hvorfor dette skjer, de bare vet at det skjer).

Håper dette hjelper noen andre i framtiden.

Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Illusive
    Selv om denne tråden er ett år gammel, legger jeg til litt info i tilfelle andre enn meg søker etter dette:

Jeg plagdes med det samme som trådstarter, og løste alle problemene med å skaffe en Mascom cam fra Digital Devices. Denne oppdaterer programkortet, så jeg trenger aldri ta det ut av htpcen. Den kan også dekode 4 kanaler samtidig, og for første gang fungerer Mediaportal slik det skal hva angår valg og identifisering av ledig tuner.
    Camen fungerer helt fint med mitt parede programkort, og den fungerer også med programkortet til naboen (var nysgjerrig).

Cam som leveres av Canal Digital kan kun dekode èn kanal av gangen, og er egentlig ubrukelig til en htpc. Den oppdaterer heller ikke seg selv, pga kommunikasjonsproblemer med enten tvkort eller drivere fra Digital Devices. (Digital Devices selv vet ikke helt hvorfor dette skjer, de bare vet at det skjer).

Håper dette hjelper noen andre i framtiden.
    Dette er god hjelp ja.

Men kan jeg spørre for å være sikker, du dekoder 4 kanaler på 1 CD kort ??
    Altså du kan ta opp 3 kanaler å se 1 samtidig?

Jeg har prøvd både analog kabel-tv, digital igjennom kabel, og sist men ikkeminst parabol på MediaPortal.

analog gikk rimelig kjapt og enkelt med en dual tuner.
    Men med Parabol og Digital kabel slet jeg OFTE med at kanalen er "kodet" og måtte skippe frem å tilbake for at den skulle komme, og som regel etter mange lange sekunder.

kjærringa likte dette dårlig å nå står HTPC der kun til å spille tv-serier og musikk :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liteglow
    kjærringa likte dette dårlig å nå står HTPC der kun til å spille tv-serier og musikk :???:
    Hehe! Ser den.

Du har ingenting å frykte, ja - det du lurer på fungerer med det oppsettet jeg har nå. Og det fungerer bra!

Mediaportal har som de fleste andre tunere, noen sekunder "dødtid" etter at du skifter kanal. F.eks., la oss si du trykker på channel + på fjernkontrollen. Før selve kanalskiftet utføres, venter mediaportal noen sekunder i tilfelle du skal bla flere enn èn kanaler. Denne dødtiden kan fjernes helt eller settes til det du ønsker. Standard er vel 3 sekunder. Jeg har satt den til 0. Det betyr at kanalskiftet skjer øyeblikkelig, men det betyr også at jeg ikke kan bla flere enn en kanal av gangen, iallefall ikke hvis jeg skal vite hvilken kanal jeg havner på til slutt! Dette gjør ingenting for min del, jeg blar sjelden i kanalene. Bruker alltid tvguide eller miniguide (ok knappen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •