Lyd fra Samsung Smart Hub TV 60D8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra Samsung Smart Hub TV 60D8005

Heisann,

Har skaffet med en Samsung Smart Hub TV 60D8005.
    Jeg har en Onkio 1.4 HDMI receiver, og en selvbygd pc mediacenter som jeg har installert tv kort, slik at jeg ser Tv ved bruk av pc/mediacenteren.
    Jeg foretrekker å ha lyden disablet på TV, da jeg bruker surrondanlegget til lyd.
    Det funker jo fint, men et lite problem oppstår ved bruk av funksjonen Smart TV/Hub på TV. Jeg har jo koblet TV til internett, som da går utenom min pc/mediacenter. Og da blir det jo ikke lyd fra Smart TV/Hub innholdet, såfremt jeg ikke skrur på lyden på TV.

Har dere noen forslag til noe smart jeg kan gjøre for å få Smart TV/Hub lyden gjennom receiver??

Inngangen til surrondanlegget fra pc/mediacenter er HDMI1.
    Tenkte på å bruke en optisk kabel fra TV til surrondforsterker, med jeg er ikke sikker på om det vil virke da jeg mener det må bli en konflikt da aktuelle inngang allerede er brukt av HDMI kabelen fra pc/mediacenter (HDMI1).
    Har jo en optisk inngang på pc/mediacenter også, er det mulig å kjøre lyden fra TV til pc/mediacenter så til surrondforsterker?

Gode forslag ønskes velkommen??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artig problemstilling
    Du trenger ikke å disable lyden i TVen, du kan velge det på forsterkeren.
    lyd i receiver lyd i TV eller begge.
    dvs at du sette lyd i receiver på alle inngangene du ønsker.
    Da tror jeg du går utenom problemet?

Sånn funker det ihvertfall på mine Onkyoer

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Koble alt til HDMI inngangene på tven. Bruk Hdmi 2 mellom forsterker og tven. Tven din og forsterkeren din støtter ARC, men Samsung har kun ARC på HDMI 2. når du skrur på forsterkeren vil automatisk lyden gå fra tven til forsterkeren. Samsung støtter både DTS og DD.

HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Audio Return Channel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hupps,
    Koblet til med en optisk kabel fra TV til surrondforsterker. Ser ut til at kominukasjonen mellom surrondforsterker og TV bestemmer hvem som sender lyden. Funker helt ok til meg nå, lyden kommer ut fra forsterker når jeg bruker Smart TV og har har disablet høytalerne fra TV. Trengte ikke og disable TV høytalerne heller, men gjorde det likevel. Funka ihvertfall bra, så jeg har ikke sett mere på receiver instillinger. Takk for tips :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •