Bytte 2 pins power supply vifte til 4 pins vifte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte 2 pins power supply vifte til 4 pins vifte?

Etter at jeg nylig fant ut at den mest høylytte delen av min PC er PSU vifta har jeg kjøpt meg en ny vifte (6.9dB :-D 120mm).
    Problemet oppstod da jeg åpnet esken og det gikk opp for meg at det er mer enn bare en type vifte... Min gamle PSU vifte har 2 ledninger (rød og svart). Den nye derimot har 4 pins Molex plugg (blå, grønn, svart og gul).
    Nå er det sånn at jeg vet hva den blå og den grønne er til (tacho og control), men kan jeg få tjuvkoblet denne slik at jeg får den til å gå skikkelig med kun +12V og GRND/jord?

Prøvde å koble svart til svart og rød til gul, men da står den bare og rykker.
    Noe sier meg at jeg mangler control-signalet? Den greier liksom ikke helt å komme i gang skikkelig.
    Hjelp?

På forhånd mange takk!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det ikke bare å finne fram 9V batteri, et par ledninger og Volt/ohm måler. Vifta burde gå med 2 ledninger bare du finner ut hvilke, men du får vel ingen styring på hastigheten. Mulig du må koble tre ledninger.

Er vel bare å prøve ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •