Mkv. 1080p og blu-ray avspilling på denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mkv. 1080p og blu-ray avspilling på denne?

Lurer på om noen kan skinne et lys på om denne pcen fra netonnet kan spille av Mkv. 1080p og blu-ray? (planen er å sette i en intern blu-ray leser)
    Grafikk er av typen Intel GMA X4500.

Link: Acer Aspire M3900_W Stasjonær data med 4,5 TB lagring

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de skryter av at den karer det, men jeg hadde ikke kjøpt en pc med såpass utdatert hardware! Både prosessor, hovedkort og grafikk er flere generasjoner gammelt.

Det er kun de ekstreme harddisk prisene, grunnet flommen i thailand som forsvarer prisen til maskinen.

Denne har feks godt og over dobbel cpu og grafikk ytelse til samme pris: HP Pavilion p6-2052sc Stasjonær data med 1000 GB harddisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.
    Det er harddisk kapasiteten jeg er ute etter i tillegg til å kunne spille av forskjellig media i 1080p, men da styrer jeg nok unna pga. usikkerheten rundt kvaliteten på hardwaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hmm, de skryter av at den karer det, men jeg hadde ikke kjøpt en pc med såpass utdatert hardware! Både prosessor, hovedkort og grafikk er flere generasjoner gammelt.
    Nåja, Det er ganske mange generasjoner siden man kunne spille av 1080p knirkefritt, så lenge man har HW-aksellerasjon fra skjermkortet. Selv kjører jeg xbmc på en Atom D510 med ION2 skjermkort. D510 kom på markedet for snart to år siden, og ION er i praksis et NVidia 9400M G-kort, som er over tre år gammelt.
    Det eneste problemet jeg har med denne løsningen er ikke relatert til ytelse, men til at ION ikke kan bitstreame moderne lydkodeker. Løsningen har sikkert ikke støtte for 3D heller, men jeg har uansett ikke 3DTV.

Sitat Opprinnelig postet av magb
    Det er kun de ekstreme harddisk prisene, grunnet flommen i thailand som forsvarer prisen til maskinen.

Denne har feks godt og over dobbel cpu og grafikk ytelse til samme pris: HP Pavilion p6-2052sc Stasjonær data med 1000 GB harddisk
    Ingen tvil om at dette er en mye bedre maskin, nei.

Det kommer egentlig veldig an på hvordan man har tenkt til å bruke maskinen. Personlig ville jeg aldri hatt mediaspiller og lagringsserver i samme maskin. Hvis man ikke har tenkt til å bruke mediaspilleren til å spille spill e.l. så vil jeg også anbefale at man vurderer en dedikert mediaspiller. Kjøper du f.eks. en Dune HD Max, så får du både blu-ray-spiller og plass til harddisk. Du du kan faktisk også dele ut disken på nettverket ditt, men jeg ville som sagt foretrukket en dedikert server på sikt også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å kjøpe meg en HP Compaq CQ1110sc istede, den har AMD Fusion E-450, 4GB DDR3, 750GB HD, Radeon HD6320.
    Samme hardware som sitter i en ASUS X53U-SX259V som er en laptop som har integrert blu-ray spiller.

Linker: Komplett.no - HP Compaq CQ1110sc

ASUS X53U-SX259V 15,6" laptop med Blu-ray-spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være vanskelig, men Amd e-450 yter en tredjedel av Intel e5700 som sitter i den første pc'n du så på, den siste maskinen har dog bedre skjermkort.

Her kan du skrive inn cpu navn for å sjekke ytelse: PassMark - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs

amd E-450 = 768 poeng
    intel E5700 = 2012 poeng
    Intel i3-2120 (som i mitt alternativ) = 4143 poeng

Mitt råd er å velge en maskin med så sterk cpu som mulig (bruk siden jeg linket til) og med Amd skjermkort merket HD =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for linken, vil bruke den når jeg ser på pcer heretter, prøver å finne en pc med stor lagringskapasitet i tillegg til å kunne spille av type filer som jeg har nevnt tidligere.
    Budget ligger på 4000-4500 kroner, HPen jeg hadde valgt var billig, i tillegg hadde jeg hatt råd til noen eksterne harddisker ved siden av, men en 100% avgjørelse har ikke falt enda, skal titte litt til:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten ett siste tips! Komplett.no har såkalt superweekend hver helg med gode tilbud, starter ca ved 14 tiden på fredagen.

Her er det nesten hver helg en 10-15 forskjellige maskiner til salgs som komplett har bygget selv. Disse er det gode priser på og de skiller seg ut fra mengden (hp, acer osv) da man ofte ser litt forskjellige konfigurasjon som stor lagringsplass, forskjellige kabinetter osv. Kan være verdt enn titt

Edit: denne var heller ikke så dum, scorer over 4300 i cpu testen, og har nyere Amd Hd grafikk: MPX.no - Acer eMachines EL1370

Finnes også med svakere cpu, (core 2100), MPX.no - Acer eMachines EL1370

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •