Hakking i bilde og sort stolpe - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Hvis EN ikke har sett forskjellen mellom kun å benytte f.eks PowerDVD, Sonic Cinemaster, WinDVD og kombinasjonen av Zoomplayer + WinDVD + ffdshow, så har en ikke etter min mening sett potensialet i HTPC og DVD!!!

Det er UTROLIG hvor mye bedre bildet blir ut fra HTPC'en til en projector nå en tilfører ffdshow prosessering :!: Det er også forholdsvis STOR forskjell mellom kvaliteten til de forskjellige software avspillerene, og det er stor forskjell mellom å benytte Overlay kontra VMR7/9!

MEN, det er ikke mulig å se dette uten å ha prøvd det selv :lol: :lol: :lol:
    ang. FFDshow, mener du da også til digitale projektorer? Jeg ser ingen forskjell på om man bruker det eller ikke(resize) da bildet skaleres opp i avspilleren uansett... Er det et spesielt sett innstillinger du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode tips! Har lastet ned siste versjon av ffdshow og installert denne. Ser ut til å fungere fint, uten at jeg ser noen umiddelbare endringer eller forbedringer i forhold til forrige versjon.

Før jeg går inn på de anbefalte tiltakene for å øke ytelsen på maskinen hadde det vært interessant å teste forskjellige aspekter ved ytelsen på nåværende konfigurering. Finnes det testprogrammer for slikt tilgjengelig på nettet ?

Jeg er av den oppfatning at PC’en burde ha bedre ytelse enn hva den greier å framvise når jeg kjører Zoomplayer + WinDVD + ffdshow med oppløsning 1280x720. Rask prosessor, meget bra skjermkort, OK RAM osv. Har andre HTPC brukere så mye bedre utstyr ?

PC’en er ikke koblet til internett, og når jeg ser på film er det ingen programmer i bakgrunn som er aktiv uten at de må være det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Finnes det testprogrammer for slikt tilgjengelig på nettet ?
    For benchmarking, prøv SiSoft Sandra 2004
    Link: http://www.sisoftware.net/

For stabiliets test av cpu og minne kjør Prime95 torture test (blend test).
    Link: http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe

Prime95 torture test (blend test) tester både cpu og minne, og på
    et stabilit system bør det kjøres i flere timer uten feil (12+ timer
    dersom du har anledning til det).

Ellers, har du prøvd å justere ned blant annet lanczos verdi til 4 eller mindre, for å se om det fjerner hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte ned oppløsningen til 1024x576 og satte lanczos verdi til 4. Først da kom jeg ned på ca 98% CPU-bruk. Videre justering av lanczos verdi til 3 ga ca 92% CPU bruk. For øvrig bruker jeg anbefalte verdier i ffdshow-guiden.

Skal installere SiSoft Sandra 2004 i dag og teste maskinens ytelse. Er det verdier i testen jeg skal se spesielt nøye på for å finne ut om det er noe i veien med min PC ?

Kan det være programkonflikter som gir redusert ytelse? PC’en har installert diverse mediaavspillere.

Hvor stor betydning har skjermkortet for resultatet ved bruk av ffdshow ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Justerte ned oppløsningen til 1024x576 og satte lanczos verdi til 4. Først da kom jeg ned på ca 98% CPU-bruk. Videre justering av lanczos verdi til 3 ga ca 92% CPU bruk. For øvrig bruker jeg anbefalte verdier i ffdshow-guiden.

Skal installere SiSoft Sandra 2004 i dag og teste maskinens ytelse. Er det verdier i testen jeg skal se spesielt nøye på for å finne ut om det er noe i veien med min PC ?

Kan det være programkonflikter som gir redusert ytelse? PC’en har installert diverse mediaavspillere.

Hvor stor betydning har skjermkortet for resultatet ved bruk av ffdshow ?
    SiSoft Sandra 2004 er en syntetisk benchmark - og ikke nødvendigvis
    slik ytelsen er for andre applikasjoner, men du kan få sjekket
    hvordan nettopp din maskin scorer på benchmark testene i forhold til
    andre maskintyper de har lagt inn testresultatene for.
    Prøv blant annet memory bandwith test, og cpu test.

Min FX-53 ligger f.eks på rundt 6000 MB/S (buffered) på "memory bandwidth" test.

Det er mulig at høy cpu frekvens veier tyngre enn høy minne
    båndbredde når man bruker ffdshow og de diverse filtrene der.
    Muligens også avhengig om man kjører en optimalisert versjon
    (f.eks SSE2 fra SourceForge eller Andy's SSE2 versjon).

Noen som vet om tester som undersøker cpu hastighet kontra
    minne båndbredde for noen av ffdshow versjonene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burre,

ang. FFDshow, mener du da også til digitale projektorer? Jeg ser ingen forskjell på om man bruker det eller ikke(resize) da bildet skaleres opp i avspilleren uansett... Er det et spesielt sett innstillinger du bruker?
    Det er nettopp dette som er meningen med HTPC og processering vha ffdshow - ATT EN IKKE SKAL BENYTTE internskalering i hverken videokortet eller ekstern projector :!: :!: :!: :!: Men sende ferdogprosessert 1:1 pixelmappet progressivt bilde-signal til bilde-framviseren lol: :lol: :lol:

Påstand - HTPC med ffdshow og et godt grafikkort er overlegen chip'ene i såvel standalone DVD-spillere som i projectorer.

Les denne tråden så får du en del svar...
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=246752 :

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,

Var ikke meningen å være SINT... :lol: :lol: :lol:

Spellcheck, har kanskje også vært fint å ha på denne siten, slik som avsforum har? Litt mange knapper på dette tastaturet ops:

Men til de av dere som ikke er overbevist om FFDSHOW, sjekk ut diskusjonen på denne, ganske nye, tråden på avsforum:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=457505

Her forklares ffdshow ganske så godt, med en god del eksempler!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Men til de av dere som ikke er overbevist om FFDSHOW, sjekk ut diskusjonen på denne, ganske nye, tråden på avsforum:
    Må si meg enig med Alexander, FFDSHOW leverer absolutt
    varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Owen på AVSFORUM har laget en liste med bra tips for FFDSHOW. Link:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...33#post4519233

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket PC’en ytelse vha SiSoft Sandra 2004. Ingen store overraskelser bortsett fra klokkefrekvensen som ble målt til 1 gHz. Dette skyldes at strømsparefunksjonen var aktivert, så med denne deaktivert ble den målt til 2,01 gHz.

Har også vært i kontakt med Support om problemet. Etter en del ringing og testing er vi kommet fram til at det ikke er noe i veien med PC’en. Allikevel er det merkelig at en så godt spesifisert PC ikke har høyere ytelse ved avspilling av DVD-filmer.

Med strømsparefunksjonen deaktivert er CPU bruken 45-55 % uansett hvilket mediaavspillingsprogram som benyttes. Support har bekreftet de samme verdiene fra en tilsvarende PC.

Problemet er at det er lite ressurser igjen til ffdshow. PC’en fremstår derfor som uegnet til det formålet den primært skulle dekke, nemlig å levere oppskalerte bilder til projektor.

Dette vil jeg ta opp som en egen tråd på forumet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •