Tv-kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Tv-kort

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv-kort

Hei

Jeg har en litt eldre Acer Aspire Idea mediapc som jeg kjører Win7 på. Denne begynner å bli så ustabil (ingen oppdaterte drivere) at jeg vil ha ny.
    Jeg skal bruke den til avspilling av mkv, isoer, vobs og alt dette, men i tillegg brukes som TV-opptaker. Mitt kabelselskap leverer både analoge og digitale signaler over samme kabel. På den gamle pcen har jeg to analoge tunere slik at jeg kan opp på to forskjellige kanaler samtidig (eller se på en og ta opp på en annen).
    Tenkte jeg skulle kjøpe en av de "største" Asrockene, og da kjøpe noen usb-dongler til tv-signaler. Finnes det analoge dongler med to tunere? Slik at jeg kan ta opp på to samtidig? Eller må jeg da ha to? Finnes det digitale dongler som jeg kan bruke "cam" til (vet kabelselskapet støtter tv'er med slikt)? Kan jeg få ordnet opptak av to samtidig på digitalt og?

Takker for råd

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installer openELEC eller noe lign. Du trenger ikke ny PC, du trenger bra programvare. Maskinvare er inget problem, selv de gamle ASRock maskinene klarer brasene med bravur, så senest en fullHD-film på en slik i dag.

TV-kort kommer ann på hvilke signaler du skal ha.

Main Page - LinuxTVWiki

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Etter som jeg skjønner er TV-støtten på det meste utenom mediacenter på win7 veldig dårlig. Jeg trenger noe enkelt som både mor og barn i huset kan håndtere, uten noe som helst annen kunnskap. I dag feks klikker de en gang for å ta opp et program, to ganger for serieopptak. Finne frem til disse er like enkelt.
    Finnes det en eller annen liveCD av noen slike alternativer (altså at jeg kan kjøre det fra cd uten å måtte installere over win7'en), slik at jeg kunne testet?

Når det gjelder signaler, har jeg altså kabel som leverer både analogt og digitalt. Selv om analogt er dårligere enn digitalt, er det greit nok for de som ser på og tar opp fra TV Selv om det vel hadde vært kult med digitalt og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •