Boxee eller WDTV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boxee eller WDTV?

Fordeler og ulemper og erfaringer folk har.

Spesielt interessert i erfaringer som musikkspiller og erfaringer med Android remote.

Takk!

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde for lenge siden en eldre versjon av WDTV, og det var ingen suksesshistorie. Mulig det har blitt bedre med årene. Men kjenner flere som er meget fornøyd med Boxee.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee. Rett å slett pga Repository. Les : Navi-X

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringer med WD TV

Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Hadde for lenge siden en eldre versjon av WDTV, og det var ingen suksesshistorie. Mulig det har blitt bedre med årene. Men kjenner flere som er meget fornøyd med Boxee.
    Sitter med en 2. (?) generasjons WD TV hjemme; (den uten firmware oppgraderingsmulighet og ingen nettverkstilkobling, men HDMI).

Dette er et strålende produkt til prisen (700 NOK i 2008), som spiller av det meste rett fra usb disk. Jeg har blitt veldig glad i den på de tre-fire årene den har vært i bruk. HD materiale går som en drøm i 720p via hdmi. Fullverdig 6 kanals DTS spor leveres knirkefritt til receiveren via HDMI. Støyfri (ingen vifter), enkel i bruk og alt i alt et vanedannende produkt. Leverer meget bra bilde via HDMI; her er det materialet som setter begrensningen, ikke hardware.

Den har trofast avspilt det meste jeg har foret den med, med unntak av MP4(?) videofiler (eller heter det M4V?), og enkelte store filer som den har en tendens til å slite med (> 4 GB; dvs filmer i 720p). Men selv disse klarer den også så lenge den får tid nok til å starte opp på riktig måte; den starter alltid med å scanne den HDD som tilkobles for å skaffe seg oversikt over hva som er på disken..

Men regner med problemet med store filer er løst i dagens versjon, så tror man kan se bort fra det dersom man vurderer en slik spiller i dag.

Min mening er at dersom du kun skal spille av media fra disk er det ingen tvil om at du kan bli meget fornøyd med WDTV. Har ingen erfaring med streaming til WDTV; men tror siste versjonen håndterer dette.

Men det skal sieas at Boxee nok stiller i en annen klasse; med mange flere bruksmuligheter og er på en måte den kresne brukerens valg. Da snakker vi om å kunne bruke leietjenester, streamingtjenester, installere eget foretrukket mediasenter software etc.

Men med forbehold om at WDTV kan streame trådløst fra pc/mac tror jeg kanskje jeg ville gått for WDTV. Husk at du kan kjøpe både en WD TV til avspilling av filer fra disk og hjemme-streaming, og en Apple TV til filmleie og Airplay, for samme prisen som Boxee.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men hvordan er WDTV for navigasjon i store musikksamlinger? Mulighet for å lage playlists etc?

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Takk for svar, men hvordan er WDTV for navigasjon i store musikksamlinger? Mulighet for å lage playlists etc?
    Har ikke prøvd da dette kommer utenfor mitt bruksområde.. Men WDTV ut av esken er nok ikke den optimale løsningen for deg hvis du skal navigere i en stor musikksamling på en "brukervennlig" og morsom måte på en stor skjerm.. Det er ikke GUI'et som gjør WDTV produktene, men "tut-og-kjør"faktoren ved å kunne plugge i en usb HDD og spille av det meste av filer den måtte fores med. GUIen er enkel; cover art kan man se langt etter ivhertfall i de første generasjonene.. Om dette har kommet på siste WD TV live vet jeg ikke, men jeg tviler.

Skal du ha et fint GUI for musikkavspilling finnes det nok bedre GUI'er; mulig XBMC(?) kan gi deg det du er ute etter? Eller rett og slett bruk Spotify eller wimp; det foretrekker jeg.

Vet at Boxee Box kommer med XBMC installert ut av esken (dobbeltsjekk for å være helt sikker); for 1700kr har du da et av de råeste mediesentrene på markedet i dag. Boxee har jo fått mye skryt for den jobben den gjør med å analysere og presentere tilgjengelig media på en flott måte.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •