Skal bygge meg en HTPC, men trenger noen råd. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    men det har litt å si på responsen når man kjører max cpu last.. så det blir vel et valg man må ta.. som så masse annet
    Det er klart.

Jeg må si jeg likte muligheten for å kjøpe en prosessor til bare noen hundrelapper (celeron D) som klarer 3,8Ghz og som yter såpass bra som påstått i en htpc. Det er jo sånn vi vil ha det!

Celeron 2,4 med multiplier på 4,5 på 533 buss.

Klokker denne først til 800, slik at du sitter med en 3,6Ghz. Så er det bare å prøve litt mere, dersom minne og cpu takler dette.
    Dersom man klarer 220fsb med pc3200 brikkene man kjøper så har man nærmere 4Ghz samtidig som man sparer penger.

Og alt på luftkjøling. nice!

DrE

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. høres ikke dumt ut det nei..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    men det har litt å si på responsen når man kjører max cpu last.. så det blir vel et valg man må ta.. som så masse annet
    Ja ha. Og hva skal du bruke den responsen til? Altså, du går heller med på å kjøre ffdshow med litt dårligere innstillinger (husk at denne tråden handlet om en HTPC) for å kunne fyre opp IE i full fart for å sjekke hva skuespilleren ellers har spilt i? Eller misforsto jeg noe? Hva skal du med respons mens du ser film? Tro meg, når man er oppe i over 3.5 gig er det ikke noe annet enn ffdshow og videokoding (tilbakelagt stadium nå som alle har DVD-brennere) som presser prosessoren maks.

Når det gjelder innføring i FFDshow, har jeg bare installert alt fra grunnen av, fyrt opp WinDVD, kjørt film og aktivert Abstract-filteret, med innstillinger på 0, og deretter installert ffdshow. Innstillingene i ffdshow går det ikke an å si noe generelt om fordi de varierer fra prosjektør til prosjektør, til og med lerretet vil spille inn.

Når det gjelder den Celeronen ville jeg nok hørt med noen som hadde prøvd dette først, man vet aldri hva som kan spille inn av innsparinger som er gjort for å lage en Celeron istedenfor en full P4.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Celeron D kjerna har fått god respons av overklokkere. Det er som regel på cachen de avgjør om det blir P4 eller Celeron. Det er cachen som har størst sjanse for å feile hvis jeg ikke tar helt feil.

Det som er så fint er jo hvis de har superstyring på å lage cache, slik at de rett og slett må bruke perfekte kjerner, nedskalere cachestørrelsen på disse, og kalle de Celeron. Det er da ingenting som hindrer at ikke kjernen skal kunne opperere på det den er laget til.

Selvfølgelig, man kan ikke være 100% sikker på å få seg en klokkevennlig Celeron, men til 800 eller deromkring er det jo et billigere alternativ for de som er nødt til å ta dette hensynet.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer snart Celeron for socket 775 også. Den vil da mest sannsynelig ha D0 kjernen som er en god del mer overklokkingsvennlig. Det kan virkelig bli interessant!

Ønskedrømmen hadde vært om Intel i tillegg hadde sendt ut noen Celeron-modeller med PRB1. Da kunne man brukt 14x multiplier og oppnådd FSB på mellom 250-300. Men det er vel ganske usannsynelig at de er så dumme.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel lite trolig at det kommer PRB prosessorer merket Celeron, men det er jo som du sier lov å håpe.

De kommer nok ikke til å reklamere noe særlig for det hvis det kommer en slik prosessor :wink:

DrE

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •