PC til firmabruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC til firmabruk

Hei.
    Holder på å setter sammen forslag til PC vi skal ha til bruk i firmaet jeg jobber i.
    Bruken er som følger:

- Vi jobber med avvikling av arrangement for kunder type seminar, allmøter etc.
    - PC`en skal stå i et rullbart rack som blir flyttet mellom ulike jobber. Altså ganske røff behandling.
    - Vi mottar som regel PowerPoint eller film filer fra flere ulike talere som skal vises på lerreter/skjermer
    - Vi bruker som regel DVI fra pc til scaler som står i samme rack.
    - Må ha 2 skjermutganger fra pc for å kunne legge inn nye fremvisninger og redigere ting som skal vises når pågående fremvisning er ferdig. Dette switcher vi via en scaler/switch som står i racket, hittil har vi brukt 2 laptopper,
    - Vi vil klare oss med 1stk rackmonterbar PC fremover.
    - Hender seg at noen kunder har en full HD film som skal vises
    - Må være driftsikkert

Hittil har jeg sett på disse komponentene, forslag til forbedringer mottas med stor takk.

Norek.no

- ASUS P8Z68-V LE, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI

- Chieftec 19" 4U UNC-410F-B-500 Vifter: 2x 92mm, 500W PSU, ATX, mATX, eATX, 10x 5,25", 2x 3,5"

- Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 16GB Kit w/4x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/i7, w/Connector, 1.60v

- Corsair SSD Force Series™ GT 90GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/505MB/s read/write, 80k IOPS (4k aligned)

- Intel® Core™ i5-2310 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 2.9Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

Det jeg selv ser at jeg mangler foreløbig er skjermkort. Trenger som sagt et med dobbel DVI utgang eller dobbel HDMI som kan vise skjerm 1 og 2 ut. Forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at du vil få en mer konkret og nyttig hjelp på freak.no. Om man da ignorerer alt av drittunger der.

Slik jeg forstår det:

Du skal benytte deg av 2 skrivebord, der du switcher mellom å ha ene på lerret og det andre på en skjerm nær pc?

En bra løsning på dette, uten at det blir mye knoting mellom skrivebordene når man switcher, vil knapt la seg gjøre.
    Da må man i såfall ha hovedskjerm ved pc, og bruke lerretet som 2. skjerm, og trekke over det som skal vises på lerretet.

Ser at du virkelig booster opp pc'n på ytelsessiden, men kan ikke se at behovet ditt er deretter?

Skjermkort med 2 DVI utganger er det nesten umulig å ikke få tak i, idag. Her kan du gjerne guffe på, og kjøpe noe av det beste på markedet, når du førsta er i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specet den såpass opp for at den skal vare i lang tid, og jeg er avhengig at den skal kunne kjøre tyngere presentasjoner etterhvert. Kan heller ikke akseptere at noe henger seg pågrunn av for dårlig maskinvare.

Takk for link hagen, den så jo virkelig interesant ut. skal sjekke ut den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ

Du skal benytte deg av 2 skrivebord, der du switcher mellom å ha ene på lerret og det andre på en skjerm nær pc?

En bra løsning på dette, uten at det blir mye knoting mellom skrivebordene når man switcher, vil knapt la seg gjøre.
    Da må man i såfall ha hovedskjerm ved pc, og bruke lerretet som 2. skjerm, og trekke over det som skal vises på lerretet.
    Tenker på å ha 2 stk monitorer som er montert fast i racket som kan speile skjermen/ skjermene som presenterer for forsamlingen. Hva som skal vises for forsamlingen løses med en switch/scaler vi har. Ser for meg at jeg setter opp PC`en med 2 skrivebord, og drar det som skal vises ut til skjerm 2. Om vi skal ha 2 ulike bilder går det også på denne måten.
    På scaleren/switchen jeg har kan man fryse et bilde også, og dermed kunne gjøre klar for neste presentasjon uten at publikum ser det.

Problemene med å ha kun 1 stk PC er vel å få presantasjonspennen med knapper for å styre til neste slide i for.eks powerpoint til å fungere når man sitter å jobber på for eks skrivebord 1, mens det er skrivebord 2 som viser presentasjonen.
    Har mulighet for å bygge 2 stk PC`er selvfølgelig, men det hadde vært gøy med kun 1!
    Det som taler for å bygge 2 stk er jo at man er dobbelt så driftsikker. Det er jo krise big time hvis den krasjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2PCer (i et kabinett)
    Nextron AS - Servere, arbeidsstasjoner og lagringssystemer
    Litt dårligere plass til heftig heftig skjermkort, her er det bare plass til heftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var et godt tips hagen! Takk!
    Skal ha et møte å presentere forskjellige løsninger jeg har kommet frem til om kort tid, så får vi se hvilken alternativ vi lander på! =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld
    Det der var et godt tips hagen! Takk!
    Skal ha et møte å presentere forskjellige løsninger jeg har kommet frem til om kort tid, så får vi se hvilken alternativ vi lander på! =)
    Husk å sjekk desibel før du kjøper, for det er vel muligens et kriterie for deg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •