ZP henger hele tiden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ZP henger hele tiden

Er Zoomplayer ekstrem ustabil, eller er det bare meg?
    I gjenomsnitt så henger ZP anner hver gang jeg prøver å starte et filmklipp. Bruker ffdshow med ZP 4.02. Hatt dette problemet med alle versjoner på flere maskiner. Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer? Fryktelig irriterende.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg har ZP sammen med WinDVD lyd og video codecs virket lenge. Men så endrer jeg ikke oppsattet på HTPC'en hele tiden heller. Virker det så er jeg fornøyd og lar innstillingene være.

Kan grunnen til at mange har problemer med ZP være at de "må fikle litt til"... :roll:

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe med fikling å gjøre. Dette problemet har jeg på nyinstalleringer med friskt, standard oppsett. ved bruk av mediaplayer (som også bruker ffdshow) kræsjer aldri. Dessverre er det ikke mulig å justere aspekt-ratio i den, så den kan ikke brukes. Ser ut til at jeg må finne noe annet enn ZP for divx.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    ...Ser ut til at jeg må finne noe annet enn ZP for divx.
    DivX har jeg ikke benyttet i ZP, så der har jeg ikke erfaringer.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk ffdshow til å dekode DiVX. Bruk en ordentlig kodek. Det kan være problemet. Jeg har innimellom kjørt DiVX og XViD når folk har kommet på besøk med det, og selv om jeg syns det ser råttent ut, har jeg ikke hatt en eneste krasj.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVA! FFDSHOW er den ENESTE skikkelige decoderen

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    HVA! FFDSHOW er den ENESTE skikkelige decoderen
    Til det meste annet, ja.
    Ikke til å dekode DivX....

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke bruke ffdshow på divx, man kan jo velge hvilke codec man vil bruke.. dessuten er det et ganske greit alternativ til de som ville installert en ferdig codec pakke med 10 forskjellige spyware program i tillieg til de codeca man trenger.

du kan prøve media player classic, der kan du justere aspect ratio pluss alt annet du måtte ønske.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, utrolig som folk må kverulere! Før dere har foretat en direkte A-B-sammenligningstest med samme skjermkort matet til samme prosjektør, med samme kabel, bør dere ikke uttale dere om hva som er best! Den originale DIVX-kodeken er klart bedre på DiVX, og Koepis XViD er suverent best på XViD.

Og spyware? Vet du ikke hvordan du kommer rundt det, får du holde deg til DVD-spiller med DiVX- og XViD-støtte!

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Ærlig talt, utrolig som folk må kverulere! Før dere har foretat en direkte A-B-sammenligningstest med samme skjermkort matet til samme prosjektør, med samme kabel, bør dere ikke uttale dere om hva som er best! Den originale DIVX-kodeken er klart bedre på DiVX, og Koepis XViD er suverent best på XViD.

Og spyware? Vet du ikke hvordan du kommer rundt det, får du holde deg til DVD-spiller med DiVX- og XViD-støtte!
    hmm.. gammel tråd men!

regner med at det er meg du refererer til! jeg vet fint hvordan jeg kvitter meg med spyware men det er mange som ikke gjør det! dessuten er det ingenting i veien for å la ffdshow bruke den orginale divx codecen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg visste nok at du kunne dt (de farlige er de som sier "Spyware? Har det noe med James Bond-filmer å gjøre?"), men jeg mener fremdeles at selve dekodingen bør gjøres av noe annet enn ffdshow. Det er visst XViD som hersker nå, og der fins det fine, minimale installasjoner uten noe tull.

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg visste nok at du kunne dt (de farlige er de som sier "Spyware? Har det noe med James Bond-filmer å gjøre?"), men jeg mener fremdeles at selve dekodingen bør gjøres av noe annet enn ffdshow. Det er visst XViD som hersker nå, og der fins det fine, minimale installasjoner uten noe tull.
    oki på den måten! har ikke brydd meg så masse om hvilke codec som er best, dvix xvid gjør seg egentlig best på soverommet på 21". :wink:

men er det noe forskjell på å la ffdshow bruke xvid codecet som du selv spessifiserer enn å kjøre det helt utenom? det hadde jeg ikke trodd.. jaja.. lærer stadig noe nytt :P

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skaper en god del vanskeligheter, blant annet risikerer man fullstendig feil forhold mellom høyde og bredde, og bevegelser kan bli hakkete. I tillegg kommer generelt dårligere bilde pga. mer støy.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste dette nærmere, selv om ZP henger også ved avspilling av dvd'r.
    Har merket at det er noen filmer som kræsjer fullstendig med ffdshow sin innebygget codec, både på divx og xvid. Da har jeg satt ffdshow til å bruke ekstern divx og xvid-codec. Men er det best å omgå fddshow helt og kun bruke f.eks divx på dvx-filmer. Var det sånn å forstå?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Skal teste dette nærmere, selv om ZP henger også ved avspilling av dvd'r.
    Har merket at det er noen filmer som kræsjer fullstendig med ffdshow sin innebygget codec, både på divx og xvid. Da har jeg satt ffdshow til å bruke ekstern divx og xvid-codec. Men er det best å omgå fddshow helt og kun bruke f.eks divx på dvx-filmer. Var det sånn å forstå?
    jepp..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •