Kjøpe HTPC, ASRock?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe HTPC, ASRock?

Har bestemt meg for å kjøpe en dedikert HTPC som kun skal brukes til mediaavspilling. Er rimelig grønn på området, men etter å ha lest litt rundt virker det som om det er ASRock som gjelder? Da blir isåfall spørsmålet hvilken model jeg bør gå for. Må ihvertfall ha en av de med bluray, men bortsett fra det sier ikke spesifikkasjonene meg så mye. Hvor stor forskjell er det på i3 og i5, og er det mulig å sette inn en større hardisk? Eventuelt koble til en server å plassere den på gjesterommet. Har heller ingen skennskap til intel HD Graphics 3000
    kortet, er det kraftig nok til å spille av alle videoformater uten å hakke?
    Taknemelig for alle innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til: Går det an å kjøpe noen form for tv-kort til de maskinene der? Er Canal Digitalkunde og det hadde vært genialt å kunne pælme ut den ubrukelige dekoderen og ha alt på ett sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale ASRock CoreHT 231B Intel Core (multicom).

Har akkurat fått ASRock CoreHT 231D Intel Core, som er uten blu-ray spiller,
    og er kjempe fornøyd.

Usikker på hvor stor forskjellen er på i3 og i5 prosessoren, men til mitt bruk
    holder det lenge med i3. Har lagt inn win7, spotify, vlc osv og alt fungerer veldig bra.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adroit
    En ting til: Går det an å kjøpe noen form for tv-kort til de maskinene der? Er Canal Digitalkunde og det hadde vært genialt å kunne pælme ut den ubrukelige dekoderen og ha alt på ett sted.
    Det er vel ingen ekspansjonsplasser i det kabinettet, så da må du bruke en USB-tuner. Men mulig er det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var vel egentlig den jeg så på først. Men jeg ringte multicom nå og tror jeg sånn halveis kom frem til at det blir billigere å gå for ION3D 152B, og heller sette inn en ekstra hardisk og en minnebrikke til. Men er litt usikker på hvor bra skjermkortet er i forhold til det som sitter i den du anbefaler?
    Skal som sagt kun brukes til film og musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Det er vel ingen ekspansjonsplasser i det kabinettet, så da må du bruke en USB-tuner. Men mulig er det
    Hmm, føler jeg er ute på litt dypt vann nå8) Er det noe sånt du mener?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis du har kabel tv. Eventuelt denne (Komplett.no - TerraTec Cinergy S7) hvis du har parabol. Du må også ha en CAM fra Canal Digital. Merk at dette forøvrig er enkelt-tunere. Dvs du vil ikke kunne se på en kanal og ta opp en annen slik som du kan på Canal Digital sin brødboks (med mindre du kjøper to da).

Core i3 holder forøvrig i massevis til en HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt strøkent Da gjenstår det bare å finne ut hvilken hardisk og hvilken minnebrikke jeg bør kjøpe, og hvor.
    Mener jeg har hørt noe om at det kan være noen issues med xbmc i Linux? Det er kanskje fikset nå?
    Husker også at jeg ikke klarte å få ubuntuen til å funke i widescreen når jeg testa det ut på laptopen for en stund siden, har Radeon HD 6650M på den. Det er kanskje bare ett AMDproblem?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også ha en server med tunerkort, eksempelvis hvis du har en stasjonær pc, så kan du legge inn nødvendig "backend" programvare på denne og "front end" på htpc'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du allerede har en hd-pvr dekoder fra canal digital, så får du muligens en god pris på ADB HD PVR 5720 CDX dekoderen som nå skal komme.

For min egen del ville jeg nok heller satset på dette, en å kjøpt en
    TerraTec Cinergy S7+cam til asrock boksen.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ION-3D-152D,-Intel-Atom-D525,
    Grei PC om man ikke kan å bygge selv. Kjøleløsningene på samtlige bokser er tåpelige. De første var i grunn best til formålet,( har byttet løsning i en sånn, det var en god del vanskeligere enn å bygge selv.) Helt ille blir det når man inkluderer en i5 med undermåls GPU og kaller det mediamaskin, huff.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en 152B. Venter og ser hvordan den funker ut av esken før jeg begynner å oppgradere tror jeg.

Edit:fikk kalde føtter når jeg kom til betalinga..tror jeg skal spane markedet litt til først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Asrock. Husker ikke helt modellen, men den er vel 1.5 - 2 år gammel. Det kan være en ION 330 BD.

Det er uansett modellen med blu-ray spiller, og den har fungert meget bra.
    Kjører denne med win 7 x64 og har ikke hatt noen problemer med hd streaming eller blu-ray filmer.
    Med unntak av Star Wars. Den klarte ikke å håntere dette hellige budkapet og krasjer programvaren for blu-ray avspilling.

Regner med at det kreves en firmware oppdatering/konvertering av drevet. Men det gidder jeg ikke å finne ut. Hedningmaskinen har blitt erstattet av en Cambridge 751

Min variant er litt bråkete. Trafostøy eller noe tilsvarende. Mer sjenerende enn jeg like å innrømme. Men det høres ikke når jeg ser film.
    Maskinen har blitt mest brukt til Teletubbies, og dette er ikke spesielt høylytte saker. Og det overdøver lett nevnte ulyd.

En kollega av meg har samme maskin, og han mener den er veldig stilegående. Jeg har derfor konkludert at det kun er min vantro utgave som bråker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en brukt Asus EeeBox 1012 istedet. Fyller ikke helt de kravene jeg hadde, men fikk en bra pris. Da gjenstår det å kjøpe en NAS eller hva de kaller det og å legge inn OS, tror jeg prøver meg på Ubuntu i første omgang. Noen som har erfaringer med denne maskinen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adroit
    Da ble det en brukt Asus EeeBox 1012 istedet. Fyller ikke helt de kravene jeg hadde, men fikk en bra pris. Da gjenstår det å kjøpe en NAS eller hva de kaller det og å legge inn OS, tror jeg prøver meg på Ubuntu i første omgang. Noen som har erfaringer med denne maskinen?
    Ville kjørt Ubuntu (10.10 eller 10.04!!!!) med XBMC på EeeBox'n.
    Ang NAS.. Vil på det sterkeste anbefale å sette sammen en boks selv og installere FreeNAS.
    Hvis du synes dette høres litt skummelt ut er det bare å kjøre på! Les på google og lær masse
    Hvis du absolutt ikke tør å begynne, så kjøper du en ferdig løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Ville kjørt Ubuntu (10.10 eller 10.04!!!!) med XBMC på EeeBox'n.
    Ang NAS.. Vil på det sterkeste anbefale å sette sammen en boks selv og installere FreeNAS.
    Hvis du synes dette høres litt skummelt ut er det bare å kjøre på! Les på google og lær masse
    Hvis du absolutt ikke tør å begynne, så kjøper du en ferdig løsning
    Yes, har installert Ubuntu 11.04 nå. Satt inn en ny hardisk og litt ekstra ram også. Men sliter med å få lagt inn XBMC, har prøvd flere forskjellige guider på nettet men får opp nye feilmeldinger hver gang. Tilslutt endte det med at hele OS'et hang seg opp, så nå må jeg formatere og starte på nytt igjen. Fikk lagt inn Wimp og Adobe Air etter mye knoting men fikk ikke noe lyd. Kan det være en ide å gå for Super OS istedet? Da er vel det meste av drivere o.l. ferdig innstallert?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kode:
    sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc
    sudo apt-get update
    sudo apt-get install xbmc
    sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade
    Så må du ha multiverse repoet hvis den gnager om det se HOW-TO:Install XBMC for Linux - XBMC

Hva er det du ikke har lyd på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Kode:
    sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc
    sudo apt-get update
    sudo apt-get install xbmc
    sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade
    Så må du ha multiverse repoet hvis den gnager om det se HOW-TO:Install XBMC for Linux - XBMC

Hva er det du ikke har lyd på?
    Etter den tredje formateringen har jeg endelig fått alt det viktigste til å fungere som det skal:-D Kan tilogmed bruke mobilen som fjernkontrol i XBMC nå. Nå er det bare å styre unna alt som heter Compiz, virker som det er det som fucker opp hver gang.
    Lydproblemet løste seg via alsamixer..var en kanal helt til høyre i mixeren som var mutet (S/PDIF 1).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •