Modem/router.. Trenger noe stabilt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modem/router.. Trenger noe stabilt

Hei.
    Etter flyttingen av linja mi til ny boplass har jeg blitt tvunget til å bytte mitt gode gamle modem mot en kombinert sak som bare er søppel. Den er helt utrolig ustabil, den henger seg opp å trådløsen rekker ikke opp i 2nd etg på huset engang. Nextgentel kommer heller ikke inn på modemet via systemet dems. har nå koblet ut trådløsen på denne å satt opp en Dir-615 for å styre alt. Siden modemet er en kombinert sak så vet jeg ikke om det er helt optimalt for linja å gjøre det på denne måten. nextgentel har sendt ny router/modem, men for å være ærlig så tror jeg ikke ting blir noe bedre av den grunn.

Finnes det noe ute på markedet som kan erstatte denne søppelboksen? Noe som er stabilt å holder mål? Eller kan jeg bruke Dir-615 som modem?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus RT-N16 med tomatousb

Har du C1 eller C2 revisjon så kan du prøve http://wiki.openwrt.org/toh/d-link/dir-615

Når det er sagt så kan det være linjefeil eller modem det er noe galt med. Må nok diagnostiseres.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk nxt. Er det thomson router? Du kan, ved noe fikling, få den i bridge mode. Når jeg gjorde det og brukte kun den innebygde modemet, så fikk jeg stabilt nett.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Inteno. Ser på div andre forum att det ikke går ann å bridge noen av disse pga begrensninger ønsket av Nextg~~~....

Har ikke koblet opp den nye enda, men det er uans helt uakseptabelt att internetten må gjennom på 2 plasser før den blir sendt ut til pcer i huset.

Angrer egentlig som en hund på att jeg tegnet 1års binding med di, hadde det flott med mitt gamle modem Ikke var det sakt noe om att jeg måtte bytte modem etter flytting av linja heller.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sleit med det samme som deg og har eksperimentert mye med forskjellige oppsett.
    Det som fungerer best for meg er å kjøre modem-møkka fra nextgentel helt std-oppsett UTEN wifi, dra en kabel fra modemet og inn i d-linken min og kjøre wifi derifra.
    Jeg synes dette er mer stabilt enn å kjøre den i bridge (noe som selvsagt er LANGT mer stabilt enn å kun bruke driten til NGT)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Jeg sleit med det samme som deg og har eksperimentert mye med forskjellige oppsett.
    Det som fungerer best for meg er å kjøre modem-møkka fra nextgentel helt std-oppsett UTEN wifi, dra en kabel fra modemet og inn i d-linken min og kjøre wifi derifra.
    Jeg synes dette er mer stabilt enn å kjøre den i bridge (noe som selvsagt er LANGT mer stabilt enn å kun bruke driten til NGT)

Slik har jeg det idag, å er overhode ikke fornøyd med stabiliteten. Problemet her er jo att den skal gå gjennom 2 pungt før den blir sendt ut. skal få koblet inn det nye modemet i morgen, å prøve å finne ut hvordan man kan sette det i bridge.

Mvh
    Svein S

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt apple fanboy. Airport Extreme er jo en god ruter som støtter fullverdig dualband samt gjeste nettverk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Jeg er litt apple fanboy. Airport Extreme er jo en god ruter som støtter fullverdig dualband samt gjeste nettverk.

Er litt apple freak selv, må lese litt på den

Satte nettop modemet i bridge, fungerer bra til nå iaf..

Mvh
    Svein S

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prøvd Linksys E3000 hvis jeg var deg. Har hatt store problemer med nettverk i eget oppsett, siden jeg har mange nettverksprodukter. Etter jeg satte opp denne som hjertet i stereobenken, har jeg ikke hatt noen tilfeller hvor nettverket har falt ut. Anbefales!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Ville prøvd Linksys E3000 hvis jeg var deg. Har hatt store problemer med nettverk i eget oppsett, siden jeg har mange nettverksprodukter. Etter jeg satte opp denne som hjertet i stereobenken, har jeg ikke hatt noen tilfeller hvor nettverket har falt ut. Anbefales!
    Skal sjekke ut den ja, ikke så stiv pris heller igrunn

Mvh
    Svein S

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Skal sjekke ut den ja, ikke så stiv pris heller igrunn
    Er absolutt ikke gal pris! betalte 1499 når jeg kjøpte den, men det var den verdt!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Er absolutt ikke gal pris! betalte 1499 når jeg kjøpte den, men det var den verdt!

Ligger ca på skvettlappen nå

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •