Erfaring med Asrock Core HT 231B?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med Asrock Core HT 231B?

Noen som har prøvd denne og vet hvordan den fungerer med i3 prosessor?

Vurderer å bestille ettersom jeg uansett kommer opp i samme beløp hvis jeg skal bygge en htpc med i3 pros. selv...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket bringer oss over på den egentlige frågan: hvorfor skal du ha htpc med i3?
    ASRock når du kan å bygge selv gir lite mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg så på slike enheter en gang i tiden. Tenkte jeg bare skulle tipse deg om en spennende boks som har kommet på markedet nå (mener å huske den er vifteløs). Den heter Xtreamer Ultra. Den har ikke i3 prosessor, men kan mye.

Komplett.no - Xtreamer Ultra
    Xtreamer Ultra Announcement!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Hvilket bringer oss over på den egentlige frågan: hvorfor skal du ha htpc med i3?

Skreiv litt feil, måtte ikke hatt i3 prosessor hvis jeg skulle bygge selv, men hvis jeg skulle hatt en like bra prosessor, usb3.0 forran og bak+++
    så hadde jeg fort kommet opp i samme beløpet.

Kjøpte ASRock CoreHT 231D Intel Core (uten blu-ray) og er veldig fornøyd med valget.

Kunne sikkert gått for ASRock ION 3D 152D og spart 14-1500kr
    men følte at forskjellene på disse pc'ene var verdt det (større hdd, dobbelt så mye ram, 2 usb 3.0 porter bak, bedre prosessor)

Newcomer TC3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du finner kabinett for selvbygg som matcher Asrock sine om du skal ha pc'en stående framme i stua.

Mvh
    Thor

Vedlegg 83338

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål ang ASrock, så stjeler denne tråden litt i og med at det begynner å finnes mange like etterhvert:

Fungerer fjernkontrollen i feks XBMC evt andre mediaplayere? Hvis ikke, hvilket keyboard anbefales?

Vil den enkleste modellen holde til Full-HDmateriale (.mkv)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Eller - bygge selv når du kan kjøpe ASrock gir lite mening Kom akkurat over denne lækre saken. Liten og elegant, har alt du trenger inkl remote, USB 3.0 og HDMI 1.4, perfekt til ordinær mediasenter bruk. Bygde selv egen HTPC til stua i fjor, har funnet ut at du raskt kommer opp i samme pris og vel så det som på en ferdig boks (selv om ASrock er relativt dyr). Og skal du lage noe like kompakt sliter du litt med å finne små nok komponenter som f.eks kjøling er min erfaring, og det ser sjelden like bra ut (vet at noen får det til..). Ikke det at jeg angrer på at jeg bygde HTPC, gjorde det mest for morro, og er storfornøyd med resultatet. Men skulle gjerne erstattet HTPC monsteret (Antec Fusion remote) med noe mindre og mer stuevennlig. Så blir nok til at jeg investerer i en (eller kanskje to) ASrock 231 e.l.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvis ting ikke ser bra ut/lager lyd/er billigere/tilfredsstillende så kan man ikke å bygge PC.

CIDEKO Air Keyboard trådløs minitastatur CIDEKO Har bra linuxstøtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min Asrock Core HT 231B noen uker nå og er storfornøyd. Perfekt spek'et PC etter min mening. Liker spesielt rapid boot funksjonen, starter på noen sekunder..vesentlig raskere enn min andre PC - som har SSD OS-/ bootdisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ASrock 152B fordi jeg trodde det holdt i massevis til mitt bruk, men jeg erfarer at XMBC menyer lagger litt og avspilling av HD materiale til dels også. Men det rareste av alt; TV2 Sumo lagger noe helt vilt! Har naturligvis oppdatert Silverlight o.l. og prøvd både med Win 7 og XP. Ubuntu fikk jeg ikke til å logge meg inn.

Noen som har forslag til løsning på problemet, regner med den skal klare å kjøre Sumo rimelig greit?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning på problmet, debian. Du logger inn med passord og brukernavn du oppretter under installasjonen, det skal da fungere greit?
    Skal du ha det enkelt og fiks ferdig så prøv OpenELEC som forøvrig har ferdige xtreamer builds, får del det preinstallert også hvis man vil.

Edit: Streacom F1C-B Sort Kabinett som matcher asrocks kopi av apple på et smukt vis.

Sumo må du vel til med moonlight på, synd tv2 tuller med lukket og død programvare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •