ASUS E35M1-M PRO sliter med HD format?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASUS E35M1-M PRO sliter med HD format?

Jeg får anbefalt av Komplett.no at ASUS E35M1-M PRO er veien å gå om jeg vil ha en grei HTPC til film og musikk. Jeg kobler opp HTPC digitalt (Optisk eller coax) for lyd til min H/K AVR7300 reciver.

Pr i dag har jeg en HTPC, men har lyst å sette opp ny. Meningen var at jeg skulle beholde mitt Zalman HD160XT kabinett, men jeg er ikke så sikker nå... Kansje jeg skulle selge dette med innhold og kjøpe en mer minimalistisk løsning og heller få tak i mer lagringsplass?

Har noen her erfaring med dette hovedkortet? Slik jeg har skjønt det trenger jeg bare ram og harddisk så er det tur og kjør? Med en SSD samt noen voksne disker for lagring, Ubuntu, XBMC så bør dette være veldig greit oppsett??

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at dette hovedkortet har integrert AMD grafikk.
    Jeg er usikker på hvor god støtte det er for HW dekoding/deinterlacing på Linux med AMD grafikk.

Jeg tror at Nvidia fremdeles er det sikreste/enkleste på Linux, men ser også at en del mener open source drivere for AMD fungerer bra.
    Jeg har selv bare erfaring med Nvidia på Linux, og det fungerer ihvertfall bra.

Jeg har to maskiner med AMD grafikk, så hvis noen har en god oppskrift kan jeg jo gjøre en test.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg ser at dette hovedkortet har integrert AMD grafikk.
    Jeg er usikker på hvor god støtte det er for HW dekoding/deinterlacing på Linux med AMD grafikk.

Jeg tror at Nvidia fremdeles er det sikreste/enkleste på Linux, men ser også at en del mener open source drivere for AMD fungerer bra.
    Jeg har selv bare erfaring med Nvidia på Linux, og det fungerer ihvertfall bra.

Jeg har to maskiner med AMD grafikk, så hvis noen har en god oppskrift kan jeg jo gjøre en test.
    JA det kjører AMD Radeon HD 6310... Så det er hovedsaklig Nvidia som gjelder under linux? For så vidt ikke noe problem da man kan kjøre Win 7 som jeg altid har gjort. Har hatt lyst å prøve Ubuntu, men går det ikke så går det ikke :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg hjem dette hovedkortet. Første som selvsagt slo meg var hvor rolig dette ble sammenliknet med det ggammle jeg hadde. Fjernet alle chassiviftene i mitt Zalman HD160XT kobinett da det har grei gjennomstrømming av luft når de er fjernet. Håper kjølingen holder som det når er.

Men det som ikke fungerte så bra var skjermkortet. 720p hakker litt og 1080p hakker villt! Selv XBMC med sin "zoom" funksjon av bilder/backdrops i menyen hakket og var litt stakapo. Under film med Dolby Digital lyd stoppet lyde opp innimellom og kom igjen. Irriterende...

Dette kan ha noe med at jeg bare brukte samme win 7 installasjon som brukt på forrige hovedkort med Nvidia skjermkort. Slettet selvsagt denne driveren, men henger kansje noe igjen... Er vel sånn sett ikke å anbefale å bruke over en installasjon installert på et annet hovedkort før?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er jo bare å prøve med nyeste fglrx drivere og VA-API eller XvBA-aksellering. Så koster det jo bare noen hundrelapper for et passivt nvidia-kort hvis det ikke går veien.

AMD Fusion E350 - A Linux / XBMC Perspective Sjekk nederst der har han mplayer i bruk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Da fikk jeg hjem dette hovedkortet. Første som selvsagt slo meg var hvor rolig dette ble sammenliknet med det ggammle jeg hadde. Fjernet alle chassiviftene i mitt Zalman HD160XT kobinett da det har grei gjennomstrømming av luft når de er fjernet. Håper kjølingen holder som det når er.

Men det som ikke fungerte så bra var skjermkortet. 720p hakker litt og 1080p hakker villt! Selv XBMC med sin "zoom" funksjon av bilder/backdrops i menyen hakket og var litt stakapo. Under film med Dolby Digital lyd stoppet lyde opp innimellom og kom igjen. Irriterende...

Dette kan ha noe med at jeg bare brukte samme win 7 installasjon som brukt på forrige hovedkort med Nvidia skjermkort. Slettet selvsagt denne driveren, men henger kansje noe igjen... Er vel sånn sett ikke å anbefale å bruke over en installasjon installert på et annet hovedkort før?
    XBMC støtter vel ikke hardware acceleration? Prøvd med VLC? Min HTPC, som ikke er det "hotteste" må ha player med HW acceleration for å kjøre f.eks 1080P rent :P. VLC gjør nytta hos meg!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er det den gjør, har sett mang en video med xbmc kombinert med VDPAU-aksellerasjon på nvidia ION-maskinvare. VLC er fin programvare, gjør nytten til hos meg ihvertfall.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny installasjon er alltid å annbefale ved bytte av hk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •