Hvordan få torrents direkte til NAS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer korp_mo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få torrents direkte til NAS?

Eg har akkurat skaffet meg en synology ds211 NAS. Eg har problemer med å få torrents som eg lastar ned direkte til NAS'en min. Eg bruker bit comet på ein gammel laptop.
    Det som skjer er at eg må laste ned til pc'en først, og deretter flytte det eg har lasta ned til nas'en:-?

Må eg bytte til eit annet torrent program kanskje?
    Eg har ikkje så ekstremt peiling på data, så det hadde vert fint om nokon kunne hjelpe...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de fleste torrentklienter har mulighet for å definere hvor torrentfilene skal lagres, hvor uferdige nedlastinger skal ligge og eventuelt flytte dem til en annen mappe når de er ferdige. Bare å lage ei mappe på NAS`en til dette formålet da.

Ellers er jo mange NAS`er levert med torrentklient? Kanskje bedre å bruke den hvis den skal stå på uansett?

EDIT: Jepp, et raskt søk på google indikerer at NAS`en din har støtte for bittorrent.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret
    Da skal eg prøve tipset ditt og se hvordan det går.

Eg fekk til å få fram synology'en på ps3, men det var ikkje innhold på nokon mapper? Har det noko med innstillingane og gjøre på min nas, eller på ps3?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Tja, de fleste torrentklienter har mulighet for å definere hvor torrentfilene skal lagres, hvor uferdige nedlastinger skal ligge og eventuelt flytte dem til en annen mappe når de er ferdige. Bare å lage ei mappe på NAS`en til dette formålet da.
    Det eg hadde tenkt var at viss eg skal laste ned en torrent fra for eksempel the pirate bay, så kommer den rett til nas'en. Nå kommer den rett til torrentprogrammet på pc'en. Og da må eg flytte fila til nas etterpå!:-?

Eg klarte å laste ned en torrent til bit-torrent programmet på nas'en. Men da måtte eg søke i fra det programmet på nas'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lurer på det samme

Jeg har sett en stund på ulike nas og tenker på å kjøpe synology ds211j.

Jeg bruker Utorrent til å laste ned torrentfiler og lurte også på om en kan laste ned fra internett gjennom utorrent på pc direkte til nas`en (slik at en slipper å overføre fra pc til nas etterpå). Er det kun å velge nas`en som lagringssted for filene og så kan man streame fra den til tv`en uten å gjøre noe annet?? Hva med filer en må extract`e før en kan spille de av?? Jeg har aldri brukt nas tidligere og har svært lite peiling på dette, men er det sånn at man kan behandle mappene på den fra en pc og da også evt exctracte de filene som trenger det direkte inne på selve nas`en?

En del spørsmål her som sikkert høres dumme ut for mange, men er rimelig grønn på området selv:-?

Kan jeg også bruke denne nas`en (synology ds211j) til sonos og spille musikkfiler jeg har lagret her direkte fra den? Er det isåfall vanskelig å sette opp?

Evig takknemlig for svar

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du må pakke ut rar`ede filer før avspilling kommer an på hva du bruker til avspilling og om dette støtter direkte avspilling av rar. XMBC støtter dette så vidt meg bekjent, og Media Portal kan gjøre det via RARFileSource.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transmission fungerer på Synology sine NAS, iallefall min(1010+).
    Mere info her;
    Transmission HowTo - SynologyWiki

Du får nok ikke mulighet til å "Åpne i", som du er vant til, når du finner torrents på nett, MEN istede du gjør du; med Transmission installert på NAS'n og de korrekte mappene på plass, vil du da ha en mappe som heter "incomming". Dvs at du "lage som" .torrent fila i denne mappa, og Transmisson "ser" dette, og starter torrenten automatisk. Det er ikke støtte for egen mappe for ferdige torrents, men det overlever du sikkert

Mvh Kai

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •