ATI kort og kvalitet på DVI driver (kabellengde..)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI kort og kvalitet på DVI driver (kabellengde..)

Heisann!

Har nå bestilt en Panasonic PT-AE700. Har i dag en PC med Radeon 9700 kort hvor jeg bruker DVI til LCD skjermen. Så har bestilt et simpelt Radeon 7000 32MB kort med DVI utgang til projektor. Men trenger en kabellengde på ca 10m og veit det kan være litt forskjell på driverne på grafikkortene. Noen som har noen synspunkter på nevnte kort mht DVI??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er noe forskjell på driverne når det gjelder signalet ut fra DVI. Jeg bruker ett Radeon 9600 SE og har 2 stk "crappy" DVI kabler på tilsammen ca 10 m, og det virker perfekt. Bruker Omega driver (beta). Byttet ut den orginale driveren og overklokker kortet kraftig. Funker bra, oppnår 1103 fps med 3D Mark 05. Se forøvrig denne siden, her får du greie på det meste :wink:
    http://www.guru3d.com/

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe forskjell på signalstyrke ut fra DVI på skjermkort. Har 13 meter DVI fra PC til LCD, og etter bytte fra Geforce 3 Ti 200 til Saphire Radeon 9800 har jeg fått litt mer digital bildestøy (i mørke bilder oppleves blinkende piksler).
    Regner med at jeg får fjernet dette problemet om jeg fjerner 3 meter av kabelen (har 10 + 3 nå).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er noe forskjell på signalstyrke ut fra DVI på skjermkort. Har 13 meter DVI fra PC til LCD, og etter bytte fra Geforce 3 Ti 200 til Saphire Radeon 9800 har jeg fått litt mer digital bildestøy (i mørke bilder oppleves blinkende piksler).
    Regner med at jeg får fjernet dette problemet om jeg fjerner 3 meter av kabelen (har 10 + 3 nå).
    Men er det noe å hente på å bytte ut driverne, det tror jeg ikke. Hvordan vil det være å voltmodde kortet, vil det påvirke signalstyrken?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig det ligger noen form for justeringsmuligheter for signalstyrke i driveren, ikke vet jeg. Jeg har ihvertfall ikke merket noen forskjell med de to driverne jeg har kjørt hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Et Radeon 9800 bruker jo mye mer strøm enn et Geforce3 ti200. -Du har vel ikke for lite strøm vel? Hvor sterk PSU har du?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, strøm skal ikke være noe problem. Har en 480 W PSU av god kvalitet. Poenget er bare at det er forskjell på spenningen ut fra DVI-kontaktene på forskjellige komponenter, noe som fort blir synlig når man bruker kabler lengre enn hva DVI opprinnelig er spesifisert til.

Problemet forsvinner også hvis jeg reduserer oppløsningen fra 1280 x 1024 til 1024 x 768, så jeg regner med at en liten redusering av kabellengde vil gjøre underverker (må bare få somlet meg til å få kjøpt en adapter)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •