Lydløs HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Lydløs HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydløs HTPC

Vurdere å bygge meg en HTPC som er totalt lydløs og har sett litt rundt etter et fint kabinett uten vifter Kom over dette PCB Distribution AB: Streacom FC5OD Fanless HTPC Chassi - Black - SCOM-ST-FC50DB (ST-FC50DB)

Som faktisk ser meget bra ut og støtter både mini ITX og Micro ATX, men har desverre ikke funnet det i noen butikker i Norge Noen som vet eller har sett det før ?

Det er et til som heter FC8 som ser pent ut også, men den støtter kun mini ITX. Er det noen som har erfaring med å bygge en HTPC med mini itx ?

Planen er å ha en så kraftig PC som mulig, med SSD som hoved disk for å få det totalt stille, er lei av å ha pc som er lyd fra i det hele tatt

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert HFX? Jeg har en HFX HTPC og holder nå på å skaffe meg nr. 2.
    HFX Store - HFX International Online Store

Dersom du ikke vil bygge selv, så kan du få Kinsarvik Breidband til å bygge for deg. De har bygget flere av disse. Dette er ikke de enkleste HTPCene å sette sammen selv.
    Kinsarvik Breiband | Kjøpe PC?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dREamer30

Planen er å ha en så kraftig PC som mulig, med SSD som hoved disk for å få det totalt stille, er lei av å ha pc som er lyd fra i det hele tatt
    Hva legger du i så kraftig pc som mulig?
    Uten eller med budsjett? og hva skal den brukes til?
    Har en pc som ikke er hørbar annet enn å legge øret nedtil, og den drar rippede 20gb m2ts filer med dts-hd lyd. Spotify er heller ikke noe problem.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slenger meg på som interrisert her, da jeg er nysgjerrig på disse mini itx pcene

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ut som et spennende kabinett. Ellers er HFX og Impactics K.I.S.S.S. etablerte aktører i denne nisjen. HFX har veldig stilige kabinetter, men er ganske vanskelige å montere. Stiller bla krav til layout på hovedkort og høyde på minnemoduler hvis man skal ha optisk drev etc. Impactics har en mer "industri"-look, men er til gjengjeld enklere å montere, da de har tilpassede kjølesett for hvert hovedkort.

Når det gjelder specs ellers klarer disse kabinettene fint å kjøle en Sandy Bridge løsning med i3 2100T som skal gi mer enn nok ytelse til HTPC-oppgaver og annen bruk. Andre alternativer er en Celeron/ION-kombinasjon eller AMD Fusion.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det blir veldig nisje når det koster like mye som en ULV prosessor, og ikke yter noe mer enn en Zacate-løsning til mediacenter. Da sparer du også inn mATX til mini-ITX.

Noe av det samme som bare å trø en skikkelig passiv 1kg kjøler på og heller ha større kabinett/friluft.

HTPC er et begrep fra dra man prosseserte video med CPU og etter den tidens standarder trengte hard overklokking for å få resultater, filtrering osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steacom skal vist bli tilgjengelig ganske snart via Komplett m.fl. ifølge en representat for selskapet som tok kontakt med meg tidligere i uka. Tenker ellers jeg kommer til å ta en titt på en av modellene deres når jeg ser at det blir tilgjengelig og hva prisene blir.

Ellers er jo Impactics et ikke dumt valg - men ganske kostbart; TEST: Helt stille stue-pc | PC-bygging, Stue-pc
    Eneste problemet jeg har med det kabinettet i praksis, er egentlig at lyset i front er litt for kraftig. Må nok få tonet det ned litt ;-) Skulle gjerne også hatt en usb-port eller to i front på kabinettet.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er lenge siden det var aktivitet her, Streacom har nå kommet til komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FC5 fra Streacom

HAr nå kjøpt og satt sammen en HTPC med FC5 Black hvor jeg kjører blant annet XBMC på, funker strålende
    Kabinettet er helt lydløst og det er en drøm å sitte i stua og se på film nå :P Kan absloutt anbefales :-D

Er det noen som vet om det går an å lage typ Filmcover visning med XBMC og starte film direkte ved å velge cover jeg vil se?

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan hardware gikk du for? Hovedkort, cpu osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt Stille HTPC

Har akkurat laget en helt stille HTPC som drar alt av film musikk du mater den med. Tilogmed 3D bluray. trødløs og fin er den og og passer rett inn i stereobenken sammen med andre hifi komponenter.

har akkurat lagt inn bestilling selv på en...

gleder meg....

link:
    Komplett.no

edit Hovudkortet passer ikke kabinettet... heatpipes kresjer med chipset kjøler

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Streacom - støttede HK

@leks:
    Hvilket HK endte du opp med? Fant en liste over støttede kort:
    Motherboard Compatibility List | Streacom

Jeg tenker jeg går for ASUS F1A75-M PRO og så A6-3500 CPU. Hvis ikke A8-3870K, 50% dyrere, litt usikker på om Quad-Core er nødvendig?

Tror dette blir en knall-kombinasjon, både på pris og ytelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snaits
    @leks:
    Hvilket HK endte du opp med? Fant en liste over støttede kort:
    Motherboard Compatibility List | Streacom

Jeg tenker jeg går for ASUS F1A75-M PRO og så A6-3500 CPU. Hvis ikke A8-3870K, 50% dyrere, litt usikker på om Quad-Core er nødvendig?

Tror dette blir en knall-kombinasjon, både på pris og ytelse!
    Asus p8h61-M pro (ikke wifi)

Du trenger ikke mer en dual core ala i3 til HD avspilling

Viss du skal ha dedikert skjermkort til spilling eller du skal bruke full høyde kort av noe slag må du kjøpe riser kabel som går i fra hovudkortet og opp til kortet som er montert sidelengs over PCI "slottene".

Kabler

Her ser du eksepel på slike kabler... merk deg også sata kabelen på samme siden som er til slimline blueray drev som ikke følger med når man bestiller feks sony sitt drev som har eject knappen på venstre siden som du må ha viss du skal bruke steacom sit kabinett.

Det følger heller ikke med kjølepasta til heatpipes moteringen noe jeg synest er veldig rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt opp denne handlelista for HTPCen min jeg skal kjøpe. Den har helt vifteløs. Hovedkortet er er ikke med i den lista og kjøpes her . Hovedkortet en genialt for HTPC i og med at den forsynes av en laptop strømforsyning og har alt det en HTPC trenger. prosessoren holder lenge til avspilling av blue-rayog HD matriale. Den bruker også bare 35W noe som er passer utmerket sammen med streacom FC5

handleliste

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exentler
    Jeg har satt opp denne handlelista for HTPCen min jeg skal kjøpe. Den har helt vifteløs. Hovedkortet er er ikke med i den lista og kjøpes her . Hovedkortet en genialt for HTPC i og med at den forsynes av en laptop strømforsyning og har alt det en HTPC trenger. prosessoren holder lenge til avspilling av blue-rayog HD matriale. Den bruker også bare 35W noe som er passer utmerket sammen med streacom FC5

handleliste
    Bare husk på at prosessor plasseringen er annerledes enn et på et standard Mini-itx kort. Det kan skape problemer i forhold til plasseringen av heatpipes. Har samme kortet selv og det fungerer som en drøm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

handleliste
    Ser spennende ut. Har samme ssd disk selv i mitt bygg. kjapp og grei. Oppgraderings spøkelset begynner å slit i meg igjen. Ikke bra for pengeboka8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

handleliste

ser du har kjøpt slimline bluray drevet til sony. Har du husket å kjøpe en slik:
    SATA adapter for SATA slimline - htpc.no
    Det glemte nemlig jeg

og en ting til..... den universal laptop psu'en har den utganger til å forsyne diverse internkomponenter som ssd og bluray drev, med strøm.

Er det noen grunn til at du ikkje kjøpte et vanlig m- atx kort og denne Psu'en som hører til kabinettet?
    Komplett.no - Streacom 150W PicPSU Adapter Kit

Ellers så ser hovudkortet greit ut mhh til at ram brikkene ligger .. Heatpipes kommer til å gå rett over de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @leks
    ser du har kjøpt slimline bluray drevet til sony. Har du husket å kjøpe en slik:
    SATA adapter for SATA slimline - htpc.no
    Det glemte nemlig jeg

og en ting til..... den universal laptop psu'en har den utganger til å forsyne diverse internkomponenter som ssd og bluray drev, med strøm.

Er det noen grunn til at du ikkje kjøpte et vanlig m- atx kort og denne Psu'en som hører til kabinettet?
    Komplett.no - Streacom 150W PicPSU Adapter Kit

Ellers så ser hovudkortet greit ut mhh til at ram brikkene ligger .. Heatpipes kommer til å gå rett over de.
    Kabler til internkomponenter følger med hovedkortet, det er en connector på kortet for det.

Kan jo egentlig kjøpe PicoPSU i stedet for den som han har listet opp. det er nesten samme pris. Du trenger egentlig ikke så kraftig PSU som 150W, det holder med 90W. Jeg bruker denne: Enveon Notebook AC/DC Power Adapter 12 forskjellige plugger+USB-5V 12v/220v - Netshop som koster halvparten. Fungerer helt greit den.

Skal bli spennende å se om hovedkort og kabinett passer sammen med tanke på plassering av prosessor. Sikler litt på samme kabinettet selv men har ikke tatt sjansen enda pga. at prosessoren er plassert annerledes enn på standard Mini-itx. Jeg bruker et Wesena ITX 2 som er stort sett det samme som Streacom F1CB utenom plassering av eject knappen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •