Ny HTPC! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69

Tråd: Ny HTPC!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    power strip resizer ikke, det setter bare oppløsningen som skjermkortet viser.
    Nei, helt riktig. SKJERMKORTET resizer..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis er det slik at det lønner seg å oppskalere med ffdshow så mye som prosessoren er i stand til (altså rask P4), og så bruke PowerStrip til å kjøre ned til en passende oppløsning for prosjektøren. For min Barco passer 1152x864 virkelig bra, det er merkbart bedre enn høyere og lavere oppløsninger. For digitale (æsj!) prosjektører vil det alltid være den innebygde oppløsningen (native), ellers må prosjektøren skalere det opp eller ned, og det gir alltid dårligere resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, den der skjønte jeg ikke. Hvorfor vil det være interessant å skalere et bilde flere enn èn gang?

Hvilke billedforbedringsalgoritmer kjører for øvrig ffdshow som gjør at det er interessant å mate programmet med så høy oppløsning som mulig?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer AMD 64 3200+ med raskt dual 1GB minne dårlig i en HDHTPC sier dere? Hva med AGP kontra PCI-e?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Fungerer AMD 64 3200+ med raskt dual 1GB minne dårlig i en HDHTPC sier dere?
    prøv! det er ikke dual channel ram på athlon 64, da må du opp på athlon fx eller opteron

Hva med AGP kontra PCI-e?[/
    ytelsen er mer enn go nok på agp, er mer kvalitet som er interessant ikke ytelse.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Fungerer AMD 64 3200+ med raskt dual 1GB minne dårlig i en HDHTPC sier dere?
    prøv! det er ikke dual channel ram på athlon 64, da må du opp på athlon fx eller opteron

Hva med AGP kontra PCI-e?[/
    ytelsen er mer enn go nok på agp, er mer kvalitet som er interessant ikke ytelse.
    Det er så dyrt å prøve uten å vite...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hmm, den der skjønte jeg ikke. Hvorfor vil det være interessant å skalere et bilde flere enn èn gang?

Hvilke billedforbedringsalgoritmer kjører for øvrig ffdshow som gjør at det er interessant å mate programmet med så høy oppløsning som mulig?
    Hvorfor? Aner ikke. Jeg er ikke tekniker, jeg ser bare bildeforbedringene. Mine egne øyne er det eneste jeg tror på når det gjelder hva som fungerer best. Måleresultater er uinteressant.

Og ffdshow mates ikke med høy oppløsning, det mates med standard dvd-oppløsning, det er ut fra ffdshow det kommer høyere oppløsning. Det er mange algoritmer, spline og lancoz er to av de mest populære, bicubic er vel også regnet som noe i toppklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff: Tror deg når du sier at bildekvaliteten blir bedre, men noe av poenget (for meg) er å finne ut hvorfor. Vet en det vil det være mye lettere å komme videre i jakten etter det ultimate.

Kanskje dette spørsmålet egentlig egner seg for et mer teknisk forum. Får vel prøve avsforum eller no.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God idé. Det er en del tråder om ffdshow der borte. Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye om hvorfor ting virker, bare de virker. Og det er det som skiller meg fra en vaskekte nerd, tror jeg... :wink:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •