Ny HTPC! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69

Tråd: Ny HTPC!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Mastiff: Jeg skal bruke den til andre ting og, Hva var det du tenkte på?
    Regner med det var det faktum at dersom det er en dedikert htpc (ffdshow pc) så utgjør det stor forskjell på hva du kan gjøre med en 3.6ghz (m/høy fsb) kontra en uklokket 3.0 på standard frekvenser. I så måte ville det hatt mye for seg å tatt steget fra 3200 til 4000 minne.

Jo mere andre ting du skal bruke maskinen til, jo mindre viktig blir det jo å "toppe den for ffdshow" aktivitet.

Så det ble radeon på deg allikevel? :wink:

DrE

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du installerer pc'n uten hyperthreading vil du kunne klokke den høyere men den vil få dårligere respons når du kjører med 100% cpu load, jeg ville tro at rammen din begrenser overklokkings potensialet mer enn hyperthreading. Så jeg vill gått for hyperthreading, i alle fall kan du endre det etter at pc'n er ferdig installert ved å endre i bios og bytte cpu driver.. så da kan du jo teste selv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Så det ble radeon på deg allikevel? :wink:
    DrE
    Ja, det kosta like mye som Fx5700"silent" kortet inkl kjøleribbe.
    Og jeg tror neppe Radeon kortet er noe dårligere.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars, jeg har aldri problemer med responsen på min. Det hadde jeg derimot tidligere, da jeg kjørte en AMD XP 2600. Med mye mildere ffdshow-innstillinger og CPU-bruk rundt 90 fungerte nesten ikke fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Mastiff: Jeg skal bruke den til andre ting og, Hva var det du tenkte på?
    Regner med det var det faktum at dersom det er en dedikert htpc (ffdshow pc) så utgjør det stor forskjell på hva du kan gjøre med en 3.6ghz (m/høy fsb) kontra en uklokket 3.0 på standard frekvenser. I så måte ville det hatt mye for seg å tatt steget fra 3200 til 4000 minne.

DrE
    Hva er det du kan gjøre med en 3.6Ghz klokket CPU kontra en 3.0Ghz uklokket?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hva er det du kan gjøre med en 3.6Ghz klokket CPU kontra en 3.0Ghz uklokket?
    I detalj: Jeg vet ikke.

Generelt: ... vel, selvfølgelig er 3.6Ghz (med høyere fsb) kjappere enn 3.0 med "800mhz" fsb, og dermed kan man gjøre heftigere innstillinger i ffdshow uten at det går ut over ytelsen.

DrE

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også kan du spille kabal samtidig :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    også kan du spille kabal samtidig :lol:
    Nei, for vi har slått av HyperThreading, og uten HT kan man som kjent ikke gjøre to ting samtidig :lol: :lol:

DrE

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. joda.. blir vel litt til overs med 3.6Ghz..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe projektor, og skal i den forbindelse bygge meg en PC som skal kobles med VGA kabel til LG 51.

Noen som har testet dette tv-kortet: Pinnacle PCTV Mediacenter 300i Tuner,DVB/PVR,Time Shifting. Tenkte på enten dette, eller Pinnacle PCTV Pro.

Ser veldig bra ut på papiret Mediacenter 300i, og programvaren som følger med ser oversiktlig og fin ut. Men, har dere erfarne brukere noen erfaringer med dette kortet? Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="DrErling"]

Generelt: ... vel, selvfølgelig er 3.6Ghz (med høyere fsb) kjappere enn 3.0 med "800mhz" fsb, og dermed kan man gjøre heftigere innstillinger i ffdshow uten at det går ut over ytelsen.

DrE
    Du sier at du kan gjøre heftigere instillinger uten at det går utover ytelsen. Hvilken ytelse prater vi om her?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Plasmaboy"]

DrE
    Du sier at du kan gjøre heftigere instillinger uten at det går utover ytelsen. Hvilken ytelse prater vi om her?
    uten at avspillingen hakker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="lars^"]

DrE
    uten at avspillingen hakker!
    hmmm, så du må ha en overklokket P4 Northwood 3.0Ghz for å spille av en film på PC via ffdshow. Da hadde jeg kanskje vurdert å karakterisere ffdshow som ikke egnet for film ). Da hadde jeg heler kjøpt meg en kurant stasjonær dvdspiller, og brukt en heller normal stabil PC til andre ting htpc er egnet for. Jeg bruker selv en P4 3.0 Prescott cpu i Aopen XCcube med 512MB ddr minne PC400 ogen standard 7200rpm Samsung disk. Her kjører jeg XP Mediacenter 2005 med en Firefly fjernkontroll som støtter dette. Bruker både DVI og VGA til bilde og optisk til lyd. Grafikkortet er et Ati Radeon 9600XT med 128MB minne. Her bruker jeg WIN DVD v.6 og en gammel Matrox player. Her har jeg ingen som helst problemer med hakking feks under panorering. I tillegg så testet jeg en Celeron D 2.4Ghz. Gikk som en kule det også. Kjørenr dette på en Panasonic AE700 og kan ikke si annet en at bildet tilfredstiller alle krav. Men som jeg har oppdaget så er dette et snakk om smak og behag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller det at ffdshow gir best bilde som er innteresant.
    (ikke det at jeg er noe htpc guru enda)

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke noe problem å spille dvd med ffdshow på en xp2500, men jo råere instillinger du vil kjøre jo raskere cpu må du ha! f.eks skal du resize til 1920x1080? kan det være greit med en sprek cpu!

spørsmålet er liksom hvor heftige instillinger du ønsker å kjøre!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke noe problem å spille dvd med ffdshow på en xp2500, men jo råere instillinger du vil kjøre jo raskere cpu må du ha! f.eks skal du resize til 1920x1080? kan det være greit med en sprek cpu!

Men hva er vitsen å kjøre i disse instillingene når filmen går i feks 720*576 eller HDTV på 1280*720??

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er vitsen å kjøre i disse instillingene når filmen går i feks 720*576 eller HDTV på 1280*720??
    long story, men jeg tror Mastiff eller noen av de andre CRT folkene er kompetente til å svare på dette.

De har vel prøvd seg frem og tilbake til de var fornøyd, og funnet ut at oppskalering (selv om kilden er lavere) har noe for seg... Du kan jo på en CRT "utjevne" den veldig "digitale" oppløsningen ved å oppskalere, slik at den ser "mere analog" ut.

Tok du den?

DrE

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå har det seg sånn at selv om filmen er i 720x576 er ikke det oppløsningen til projektoren eller plasma skjermen din! å bruker du en htpc vil du gjerne at den skal ta seg av oppskalering til nativ oppløsning for projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke konkrete forberedninger i billedkvaliteten finner du ved å la prosessoren (ffdshow) resize i stedet for skjermkortet (powerstrip)?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hvilke konkrete forberedninger i billedkvaliteten finner du ved å la prosessoren (ffdshow) resize i stedet for skjermkortet (powerstrip)?
    power strip resizer ikke, det setter bare oppløsningen som skjermkortet viser.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •