Blir vi lurt av Wimp? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 174
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere som kan sjekke kvalitet, har dere sjekket nyhetene i det siste? Er alt opp å stå med 256kbps nå, eller er det fremdeles 64kbps som gjelder? (ref siste test med 10 av 12 på 64...)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    PS - kvantitet er utelukkende bare positivt, uten den så hadde det ikke vært noe poeng med slike tjenester.
    Nettopp. Tør vi gå så langt som å si at mye av Wimp-katalogen egner seg kun som heismusikk?
    (inntil de får ordnet opp i kvalitetsproblemet...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nettopp. Tør vi gå så langt som å si at mye av Wimp-katalogen egner seg kun som heismusikk?
    (inntil de får ordnet opp i kvalitetsproblemet...)
    Hehe... ikke for min del, det aller aller meste av musikken jeg hører på så har ikke dette vært noe problem... men i jakten på ny musikk, så har jeg helt sikkert støtt på dårlig kvalitet, som helt sikkert har gjort at jeg ikke har funnet interessen. Det er jo sørgelig, men da jeg hører at spotify også har noe av samme problemene så er det ikke så aktuelle å bytte over en lav sko (jeg har hatt begge tjenestene). Iallefall så får vi vente å se åssen utviklingen går .

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    64 kbps er virkelig dårlig kvalitet. Skremmende å høre. Da man like godt bruke reklameversjonen til Spotify.
    Vil oppfordre alle som bryr som om god kvalitet og si opp abonnementet i protest. Man må si ifra som forbruker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    64 kbps er virkelig dårlig kvalitet. Skremmende å høre. Da man like godt bruke reklameversjonen til Spotify.
    Vil oppfordre alle som bryr som om god kvalitet og si opp abonnementet i protest. Man må si ifra som forbruker.
    Jeg tror at en protest ved å si opp abonnementet fører kun til at det går utover den enkelte, og ikke Wimp. Med mindre at man sier opp pga av at en annen tjeneste passer bedre, dermed tar man ulempen ved å bytte.

Det gjelder jo heller ikke ALLE sanger, ettersom jeg har skjønt så gjelder det kun noe av det nye som har blitt lagt ut. Hvis det ikke rettes opp av Wimp, så er jo det grunnlag for å protestere. MEN ettersom jeg har skjønt så er Wimp klarer over problemet, og dem jobber med å løse dette. Så helt den store oppstanelsen er det ikke for min del, jeg er svært lite berørt. Dog så kan jo andre selvfølgelig være mer rammet....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Dere som kan sjekke kvalitet, har dere sjekket nyhetene i det siste? Er alt opp å stå med 256kbps nå, eller er det fremdeles 64kbps som gjelder? (ref siste test med 10 av 12 på 64...)
    Sjekket raskt igjennom nyhetene på tirsdag. Jeg mener jeg fant 5-6 album av 31 som hadde 64kbps "kvalitet".
    (medlem av korttidsminneforeningen)

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på "Nye Album" i går, 18 av 32 album ble spilt av med 256kbs. Skulle legge opp bilder, men siden det ikke funker så får jeg ikke gjort det :/
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i skrivende stund, så har jeg sjekket dagens nye album, Melissa Horn og fram til Kevin Costner & Modern West (skjekka resten i går) Alle de 11 albumene ble spilt av med 64kbs...
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Og i skrivende stund, så har jeg sjekket dagens nye album, Melissa Horn og fram til Kevin Costner & Modern West (skjekka resten i går) Alle de 11 albumene ble spilt av med 64kbs...
    Trist...
    Kjenner jeg blir veldig irritert av dette.
    Du fra Wimp (som var så flink å kommentere denne tråden til å begynne med), hva sier du nå? Hvor ligger feilen? Hva skal dere gjøre med dette? Vi har fortjent et godt svar.

PS: Var Sivert Høyem's siste i testen din? Hørte litt på den før i dag, og syntes lyden var "grøtete".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sivert Høyem's siste er kun 64kb/s ja, det suger jo balle.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    PS: Var Sivert Høyem's siste i testen din? Hørte litt på den før i dag, og syntes lyden var "grøtete".
    Stemmer det ja, var blant de 11 jeg testet i dag.
    Som Audiomur allerede har nevt over.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Fint at du tok deg bryet verdt å sjekke dette.
    Det er nok ingen "feil" eller tilfeldighet, dessverre.
    Dette skrev jeg i tråden tidlig i august, før Wimp kom med sine forklaringer;

"Jeg tenker vi sier at Wimp er busted.
    De nye utgivelsene er åpenbart ment kun å være teasere for kjøp av CD, ettersom de bevisst komprimerer lyden så mye at det ikke er spillbart på et stereoanlegg."

- og dette står jeg ved. De nye utgivelsene er kun ment å være for "sniklytting"
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en klagemail og fikk dette som svar:

Hei Chris,

Takk for din melding. Vi har iløpet av den siste tiden hatt problemer med å få råfilene konvertert til høykvalitets-filene. Dette er noe som er ekstremt uheldig og som vi har jobbet hardt med å fikse. Det pågår nå fortsatt en oppgradering og konvertering av de viktigste musikksjangrene (klassisk, jazz o.l.) + titler som blir mest hørt på. Planen er at vi iløpet av noen uker kan ha alt oppe på et riktig nivå i WiMP og at det skal rulle i normalt tempo med nye releaser framover.

Igjen, jeg beklager dette, men vi jobber hardt med å fikse dette nå og håper at vi kan nyte bedre lydkvalitet innen kort tid.

Ha en fin dag!

Mvh. Joakim
    Content Administrator, WiMP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten sidenote til dette må vel være at Wimp mellomlagrer musikk slik at man ikke engang trenger ekstra programvare for å eie alt i 1:1 som kan spilles fra Wimp. Er det en særlig heldig løsning? Vet plateselskapene med wimp-avtale om dette mon tro?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    En liten sidenote til dette må vel være at Wimp mellomlagrer musikk slik at man ikke engang trenger ekstra programvare for å eie alt i 1:1 som kan spilles fra Wimp. Er det en særlig heldig løsning? Vet plateselskapene med wimp-avtale om dette mon tro?
    Er vel ingen heldig løsning, men det gjør ikke meg noe. Så kommer ikke til å klage på det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye tester av bitrate på nyhetere i WiMP?
    Forøvrig har det kommet ny oppdatering av Adobe Air i dag, og min WiMP har blitt betydelig raskere. Andre som har samme erfaring?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å oppdatere Adobe Air!

Har ikke sjekket på en stund nå. Men kan gå gjennom litt i løpet av uka

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rød firkant betyr: 64kbs

Blå firkant betyr : Album ikke tilgjengelig

Ingen firkant betyr: 256kbs

Ser at det er stor forbedring siden sist jeg testet.

Blir vi lurt av Wimp?-wimp1-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp2-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp3-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp4-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp5-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp6-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp7-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp8-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som blir testet er nye plater og ny musikk? Ser wimp skriver at det jobbes med det som blir hørt mest på og resten av den nye musikken. Hva med eldre musikk som ikke er helt superkommers? Kommer det noen gang til å være tilgjengelig i god kvalitet? Satt og mimret litt med wimp nå, og det var mye skuffende lyd. Hadde vært kjekt om wimp kunne vist bitrate på det man spilte av til enhver tid. Eller ihverfall at man kunne slå på en slik visning i innstillingene for de som var interessert i det. Så hadde man sluppet å lure, og snuse i tempfilene for å finne bitraten. Det hadde i tillegg gitt wimp litt mer troverdighet, og ikke gitt inntrykk av at wimp prøver å skjule at mye av musikken man betaler for slett ikke er i høy kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FLAC bitrate

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ingen andre enn meg som reagerer på dette tallet?
    "Opprinnelig skrevet av WiMP
    .......Rent teknisk er det ikke store hindringer for dette. Men det er en del praktiske konsekvenser som må vurderes. Dersom vi skulle levert all musikk i lossless (= ca 30-50MB per låt) ville dette påvirket båndbredden ut fra driftspartner."
    Jo, dette virker unektelig litt høyt. WAV har ca 10MB/min noe som tilsvarer 30-50MB pr sang (3-5min). FLAC har "normalt" halve bitraten; altså vil tilsvarende sang i FLAC ligge på rundt 15-25MB.

Mvh Olav

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •