Blir vi lurt av Wimp? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 174
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Takk til Larsgr for hjelpen,det fungerte til slutt men en annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så lav gain(lyd) på wimp kontra cd?
    Det er det iallefall ikke.

Mange glemmer at det er en volumkontroll i programmet.
    Skru denne på fullt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er det iallefall ikke.

Mange glemmer at det er en volumkontroll i programmet.
    Skru denne på fullt.
    Ok nå føler jeg meg skikkelig dum! hvor er volum justering? står på fult på spotify og der er det ihvertfall langt lavere lyd enn på mine 2 cd spillere

Har nå funnet volum på selve spilleren og der er det bånn guffe.Muligens det er min dac som er synderen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå føler jeg meg skikkelig dum! hvor er volum justering? står på fult på spotify og der er det ihvertfall langt lavere lyd enn på mine 2 cd spillere

Har nå funnet volum på selve spilleren og der er det bånn guffe.Muligens det er min dac som er synderen?
    Litt rart.

Når jeg spiller i Wimp, så er volumet vesentlig høyere enn fra to forskjellige CD spillere. Jeg har ikke ekstern DAC da.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanden, jeg trodde alt var iorden, nå.

En rask test viser at to av de siste albumene som er lagt ut ( Mirror Traffic og Concrete) er i crappy 64 kbps:evil:
    "Nothing is wrong" er imidlertid i 256 kbps. Slik kan det jo ikke fortsette - at man må sjekke bitrate på hver enkelt album. Huff:evil:
    Ja, det blir for dumt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hem, nede til venstre skal volum kontroller være i spotify der med pause/play.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sjekket rørene eddie?
    Du har vel 12 au 7 i din dac? prøv og bytt med noen av de du fikk av meg med Pathosen.

O

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Du har vel 12 au 7 i din dac? prøv og bytt med noen av de du fikk av meg med Pathosen.

O
    Hei testet begge 12ax7 og da fikk jeg kun bass i en kanal.kun 12au7 som fungerer!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    Hei kjørte squeezebox uten dac og lyden er like lav så det må være spotify/wimp som har veldig lav gain,lånte naboen sin touch også med samme resultat

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende ikke helt riktig tråd, men jeg tar sjangsen.

Hvordan finner dere at utvalget til Wimp er?

Jeg har brukt Wimp i noen få uker, men syntes det er store hull i utvalget.
    Har Spotify et bedre utvalg?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wimp er bedre på noen områder og spotify på andre, det beste er å ha begge, om du ikke finner det du er ute etter der så er grooveshark et alternativ, dog med noe varierende lydkvalitet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tide inne for å evaluere om Wimp følger opp sine lovnader og om de således tar sine kunder på alvor. Har derfor tatt meg bryet å sjekke de siste 12 utgivelene

1) The Rip Tide - Beirut: 64 kbps
    2) Tha Carter IV - Lil Wayne: 256 kbps
    3) Nothing but the Beat - David Guetta: 256 kbps
    4) Blackwood - Bjørn Berge: 64 kbps
    5) Times are weird these days - Theopilus London: 64 kbps
    6) Age of Joker - Edguy - 64 kbps
    7) Tassili - Tinariwen - 64 kbps
    8 )Hells on Heels - Pistol Annies:64 kbps
    9) NKOTBSB - NKOTBSB: 64 kbps
    10) Endless Now - Male Bonding 64 kbps
    11) Magafaun - Megafaun: 64 kbps
    12) Sticks and Stones - Eric Sardinas: 64 kbps

2 av 12 nye utgivelser har de lovede 256 kbps, resten har ubrukelige 64 kbps. Saken er grei. Jeg gir opp, ettersom de ikke holder hva de lover - og yter hva kundene betaler for. Dette er nedslående og skuffende. Over og ut med Wimp for min del..

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tide inne for å evaluere om Wimp følger opp sine lovnader og om de således tar sine kunder på alvor. Har derfor tatt meg bryet å sjekke de siste 12 utgivelene

1) The Rip Tide - Beirut: 64 kbps
    2) Tha Carter IV - Lil Wayne: 256 kbps
    3) Nothing but the Beat - David Guetta: 256 kbps
    4) Blackwood - Bjørn Berge: 64 kbps
    5) Times are weird these days - Theopilus London: 64 kbps
    6) Age of Joker - Edguy - 64 kbps
    7) Tassili - Tinariwen - 64 kbps
    8 )Hells on Heels - Pistol Annies:64 kbps
    9) NKOTBSB - NKOTBSB: 64 kbps
    10) Endless Now - Male Bonding 64 kbps
    11) Magafaun - Megafaun: 64 kbps
    12) Sticks and Stones - Eric Sardinas: 64 kbps

2 av 12 nye utgivelser har de lovede 256 kbps, resten har ubrukelige 64 kbps. Saken er grei. Jeg gir opp, ettersom de ikke holder hva de lover - og yter hva kundene betaler for. Dette er nedslående og skuffende. Over og ut med Wimp for min del..
    Det er rett og slett alt for dårlig :S
    Og det at wimp har sagt dem skal se på det men ikkje gjør noe, frister og gå bort i fra wimp her og men frister ikkje og gå til spotify heller :S
    Vi får håpe Wimp ser dette og svarer, blir artigt og se svaret

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Rare greier. Vurderer da å droppe WiMP. Har i dag både Spotify Premium og WiMP, men den verifikasjonen gjengitt over av 10 av 12 gjør at jeg tror jeg dropper WiMP i løpet av kort tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har gjort en sammenligning av lyden i spotify og wimp? Jeg syns wimp høres litt kjipere ut enn spotify, selv på låtene som wimp har i 256 kbs. Siste jeg hørte på nå var en coldplay-låt i wimp, hvor cymbalene hørtes litt grøtete ut. Høres litt ut som mp3filer fra nittitallet

Bruker wimp nå fordi det følger med i canaldigital sitt abonnement, og hadde tenkt å kjøpe familie-saken med wimp når de får den på plass. Men jeg har hele tiden hatt inntrykk av at spotify er hakket over på lydkvalitet. Det ødelegger mye av opplevelsen når du hører at musikken er komprimert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Noen her som har gjort en sammenligning av lyden i spotify og wimp? Jeg syns wimp høres litt kjipere ut enn spotify, selv på låtene som wimp har i 256 kbs. Siste jeg hørte på nå var en coldplay-låt i wimp, hvor cymbalene hørtes litt grøtete ut. Høres litt ut som mp3filer fra nittitallet

Bruker wimp nå fordi det følger med i canaldigital sitt abonnement, og hadde tenkt å kjøpe familie-saken med wimp når de får den på plass. Men jeg har hele tiden hatt inntrykk av at spotify er hakket over på lydkvalitet. Det ødelegger mye av opplevelsen når du hører at musikken er komprimert.
    Hmmm.... tja, det er en del diskutert, og noen tester foreligger. Som du leser av denne tråden så virker det som noen nyere utgivelser kommer sterkt komprimert, dette gjelder både spotify og wimp.

Testene viser liten forskjell på disse tjenestene, men det kan se ut som at enkelte sanger kan variere i kvalitet mellom disse tjenestene. Det er mye som kan påvirke opplevelsene av disse tjenestene, så jeg tror det er viktig å gjøre tester og gjøre seg opp en mening over ett større antall sanger. Og ikke minst på samme anlegg og under samme forhold. Det er del sprikende meninger her, mistenker at enkelte har bestemt seg på forhånd, og det uten å egentlig å ha gjort noen reele sammenligninger. Eller kansje "lyden" i den en tjenesten passer bedre en type anlegg, og den andre passer igjen bedre på noe annet??

Jeg personlig koser meg like mye med lydkvaliteten på begge tjenestene, så når alt kommer til alt så er det utvalg, brukervennlighet og funksjoner som er avgjørende for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet på noe voldsomt anlegg, bare med headset'ene mine (en grado labs og en beyerdynamic). Men hvis ekspertene mener det ikke er noe særlig forskjell så har jeg sikkert bestemt meg på forhånd i underbevisstheten, eller ikke sammenlignet nok låter til at det jevner seg ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Jeg har ikke sammenlignet på noe voldsomt anlegg, bare med headset'ene mine (en grado labs og en beyerdynamic). Men hvis ekspertene mener det ikke er noe særlig forskjell så har jeg sikkert bestemt meg på forhånd i underbevisstheten, eller ikke sammenlignet nok låter til at det jevner seg ut
    Eksperter kan ta feil dem også ;-) ....

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye på wimp idag, og kan også komme med at lydkvaliteten er forferdelig på flere låter. Til og med min samboer syntes lyden var dårlig.

Adele med "someone like you" høres ut som det ble spilt inn med en mikrofon til noen få hundrelapper.

Min generelle mening er at instrumenter høres greit ut, utenom piano og my vokal høres ut som det har blitt slengt på senere.

Litt irriterende synes jeg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg personlig koser meg like mye med lydkvaliteten på begge tjenestene, så når alt kommer til alt så er det utvalg, brukervennlighet og funksjoner som er avgjørende for meg.
    Ikke lydkvaliteten? :shock: :shock: :shock:

Man har vel ikke Spotify/Wimp pga kvalitet, men pga kvantitet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ikke lydkvaliteten? :shock: :shock: :shock:
    Nå var det snakk om Wimp VS Spotify.

Så nja... Lydkvaliteten er av så god kvalitet at jeg kan kose meg med musikken, som igjen er det viktigste for meg ;-) , ingen av tjenestene utmerker seg spesielt mye bedre enn den andre når det kommer til lydkvalitet. Som trådtittel sier så er det ikke til å stikke under en stol at vi blir lurt på enkelte sanger, spesielt ny musikk kan ha dårlig lydkvalitet (ref Adele). Dette er selvfølgelig ikke holdbart, ifølge denne tråden så er det noe galt hos Wimp, dem jobber med å utbedre dette ;-).

PS - kvantitet er utelukkende bare positivt, uten den så hadde det ikke vært noe poeng med slike tjenester.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •