Blir vi lurt av Wimp? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husk å slett albumet om du har det i offline... Er det blitt lasted ned før wimp ordnet opp så har du det fortsatt i samme kvalitet antar jeg ?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Er litt forskjellig lyd signatur på disse 2 tjenestene. Kan være det du hører, og oppfatter som dårlig.

Se her testen her Wimp vs. Spotify: Den ultimate lydtesten « Rockheim
    Hei har lest testen men kjenner meg ikke igjen.Vet ikke hvorfor men lyden er helt flat,ingen dynamikk samt volum må langt høyere på forsterker for å få samme db.Har også et par bekjente som også mener at wimp ikke er i nærheten av spotify eller cd lydmessig.Hvorfor det er slik her oss meg vites ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har lest testen men kjenner meg ikke igjen.Vet ikke hvorfor men lyden er helt flat,ingen dynamikk samt volum må langt høyere på forsterker for å få samme db.Har også et par bekjente som også mener at wimp ikke er i nærheten av spotify eller cd lydmessig.Hvorfor det er slik her oss meg vites ikke!
    Sett den til høy kvalitet, alternativt kan du sørge for at du har nok båndbredde mot Internett, da jeg tipper den faller tilbake til laveste kvalitet dersom den ikke klarer å opprettholde den beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ja. Høy kvalitet er aktivert i Wimp. Nå prøvde jeg å slette cache i Wimp, og det hjalp ikke. Prøv "Best For Last". Der er det veldig tydelig for meg helt fra start.
    Er enig at den låta er bedre fra Spotify. Har betalt Spotify Premium for en mnd nå, og skal teste litt. Har jo fått et anlegg etterhvert som avslører lydkildene, og vil ha det best mulige...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Varjaren
    Sett den til høy kvalitet, alternativt kan du sørge for at du har nok båndbredde mot Internett, da jeg tipper den faller tilbake til laveste kvalitet dersom den ikke klarer å opprettholde den beste.
    Hei etter hva jeg vet så står den på høy kvalitet og har 20mb linje!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede testet litt, og det er uten tvil forskjeller mellom de to tjenestene. Men det er ikke sånn at Spotify eller Wimp er best på alt, men det er veldig forskjellig. Ingen tvil om at Adele låta som er linka til før her er bedre i Spotify, men hør foreks på Richard Hawley - Open up your door. MYE bedre i Wimp. Tester videre....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere helt sikre at når dere sammenligner én låt, at den er rippet fra samme album / utgivelse?

Som kjent kan en sang variere mellom ulike utgivleser fra samme artist / sang.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har allerede testet litt, og det er uten tvil forskjeller mellom de to tjenestene. Men det er ikke sånn at Spotify eller Wimp er best på alt, men det er veldig forskjellig. Ingen tvil om at Adele låta som er linka til før her er bedre i Spotify, men hør foreks på Richard Hawley - Open up your door. MYE bedre i Wimp. Tester videre....

Nå har jeg testet mange låter i Wimp i løpet av helgen, og alle har vært i 256 kbps så langt.

Hos Spotify så er mindre enn 30% av låtene i den premium-kvaliteten (320 kbps) man betaler for i følge denne undersøkelsen;
    Spotify Classical Playlists: Spotify Bitrategate, The Story So Far

Resten er i 160 kbps. Ikke bra. Derfor hørtes nok den låten du refererer til bedre ut i Wimp.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Spotify har du "set the same volum level for all tracks" aktivert eller deaktivert?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ulyder nesten lik for lav bitrate, ikke miks eller dynamikk. Det er litt rart egentlig. I "Best For Last" er det basslyden i bakgrunnen som har en stygg ulyd. Jeg sitter forresten på samme PC-anlegget (Klasse-T med Mikropod og XTZ-sub) med både Spotify og Wimp, så det er ikke så analytisk som stereoanlegget mitt. Utrolig at ikke andre hører det.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Nå har jeg testet mange låter i Wimp i løpet av helgen, og alle har vært i 256 kbps så langt.

Alle disse spilles fortsatt med lavkvalitet:

Blir vi lurt av Wimp?-clipboard02wimp-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-clipboard04wimp-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp1-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp2-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-wimp3-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-clipboard02wimp2-jpg

Blir vi lurt av Wimp?-clipboard02wimp3-jpg
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei skulle spill av wimp nå men får feilmelding (beklager,du kan ikke koble til wimp fra en annen enhet mens du bruker tjenesten på squeezebox.prøv å bruke wimp på squeezebox igjen) noen som vet hva som er feil?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei skulle spill av wimp nå men får feilmelding (beklager,du kan ikke koble til wimp fra en annen enhet mens du bruker tjenesten på squeezebox.prøv å bruke wimp på squeezebox igjen) noen som vet hva som er feil?

"JEG FÅR BESKJED OM AT JEG ER LOGGET PÅ ET ANNET STED. HVA SKYLDES DETTE?
    I de aller fleste tilfeller er dette grunnet at man har skiftet passord på WiMP-kontoen etter man la inn kontodetaljer på mysqueezebox.com. Dette kan løses ved å fjerne din aktive konto under "Mine tjenester > WiMP", og legge inn telefonnummer + passord på nytt igjen."

Kilde: WiMP

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    "JEG FÅR BESKJED OM AT JEG ER LOGGET PÅ ET ANNET STED. HVA SKYLDES DETTE?
    I de aller fleste tilfeller er dette grunnet at man har skiftet passord på WiMP-kontoen etter man la inn kontodetaljer på mysqueezebox.com. Dette kan løses ved å fjerne din aktive konto under "Mine tjenester > WiMP", og legge inn telefonnummer + passord på nytt igjen."

Kilde: WiMP
    Hei ser ikke noe sted der hvor jeg kan fjerne aktiv konto?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ser ikke noe sted der hvor jeg kan fjerne aktiv konto?
    Du må logge deg på Home - Welcome to mysqueezebox.com!, klikke deg inn på "Mine tjenester" og der finner du WIMP. Klikk på denne og da får du "Aktive kontoer" .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Du må logge deg på Home - Welcome to mysqueezebox.com!, klikke deg inn på "Mine tjenester" og der finner du WIMP. Klikk på denne og da får du "Aktive kontoer" .
    Hei har wimp gjennom canaldigital og får derfor ikke logget meg inn på mysqueezebox.com!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei logget inn nå,fjernet wimp la så inn passord på nytt og lastet inn wimp igjen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei får det ikke til så jeg gjør vel noe feil

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Alle disse spilles fortsatt med lavkvalitet:
    ]

Fanden, jeg trodde alt var iorden, nå.

En rask test viser at to av de siste albumene som er lagt ut ( Mirror Traffic og Concrete) er i crappy 64 kbps:evil:
    "Nothing is wrong" er imidlertid i 256 kbps. Slik kan det jo ikke fortsette - at man må sjekke bitrate på hver enkelt album. Huff:evil:
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Larsgr for hjelpen,det fungerte til slutt men en annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så lav gain(lyd) på wimp kontra cd?

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •