Blir vi lurt av Wimp? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 174
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Absolutt.

Er det noe spesielt med det?
    Kan du også brenne filene på cd? isåfall så er det litt rart.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail sendt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke bruker "WiMP" være verifisert av admin, og fått tagget "Prod. rep", e.l.?

Slik brukeren er tagget nå kan det være hvem som helst.

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Burde ikke bruker "WiMP" være verifisert av admin, og fått tagget "Prod. rep", e.l.?

Slik brukeren er tagget nå kan det være hvem som helst.
    Hei Tiger

Det er meget mulig vi bør det ja. Vi kontakter Admin om dette (eller Admin kontakter oss ?)

PS: Men det er altså WiMP ansatte og ikke "hvem som helst" bak denne kontoen

mvh
    WiMP

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, ja. "Leverandør representant. "Nå ble det riktig. Takk.

Bruker WiMP selv og iPad-appen dere har er meget god. Konkurrenten deres har nok oversett nytten av en iPad-app.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiMP
    .......Rent teknisk er det ikke store hindringer for dette. Men det er en del praktiske konsekvenser som må vurderes. Dersom vi skulle levert all musikk i lossless (= ca 30-50MB per låt) ville dette påvirket båndbredden ut fra driftspartner.
    Det var da et veldig høyt tall for én lossless musikkfil (typisk FLAC/ALAC) på 3-4 minutters varighet?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) Se der, ja. "Leverandør representant. "Nå ble det riktig. Takk.

b) Bruker WiMP selv og iPad-appen dere har er meget god. Konkurrenten deres har nok oversett nytten av en iPad-app.
    a) jeg tipset admin om dette allerede etter WiMP's første svar i denne tråden

b) Spotify sin app er vel helt grei å bruke på iPad?
    Spotify for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at abumet til Adele, 21 spilles av i 256kbs. Og det samme med det nye albumet til Jay-Z og Kanye West. Men det var de eneste som jeg fant i farta som har blitt fikset. Men skjer i hvertfall noe.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått svar på mailen jeg sendte til Wimp. Siden Wimp allerede har svart her på forumet, så er det kansje ikke noe vits å poste den her, men gjør det likevel.

Hei Christoffer

Takk for mail, og takk for tilbakemeldinger på AV Forum.

Som beskrevet på AV Forum har nok vårt forrige svar til deg vært litt upresist. Det *kan* være slik at innhold blir levert fra plateselskap til oss, men da rettes dette vanligvis i løpet av en ukes tid.

I dette tilfellet er det nok helle snakk om en systematisk feil i våre systemer som gir 64kbps avspilling selv om du velger 256.

Vi jobber med å finne en løsning på dette nå, og håper at du og andre som liker god lydkvalitet kan spille av musikken i 256 innen kort tid.

Formatene vi mottar fra plateselskapene (vi har avtaler med veldig mange) varierer, men er enten WAV, WMA, FLAC eller AAC. Bitrate varierer fra 256 opp til lossless.

----
    Mvh,
    WiMP kundeservice
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    b) Spotify sin app er vel helt grei å bruke på iPad?
    Grei ja, men WiMP på iPad ser slik ut og langt mer oversiktlig:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker :)

Vil takke ChrisHesby for å finne ut av dette. Bra at du deler det med oss her på Avforum. Jeg er en storbruker av Wimp via HTPC, iPhone og iPad. Mine to nevøer og jeg har et familieabonnement sammen (129,- pr mnd inkl pc og mobile enheter) da jeg synes det er en fantastisk tjeneste og ikke minst bra priset (når en er Canal Digital kunde).
    Takk igjen!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nå har ikke loundness war noe med at sample raten på fila er 64 kbps, da er den komprimert ned, som er noe helt annet.
    Samplerate målt i tusen bit per sekund, eh, nei...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å få opplyst dette, kan også legge til at en del selskaper har trekt seg fra spotify i det siste, bl.a century media. Og derfor er en rekke artister og album borte. Håper de kommer tilbake igjen. Har egentlig alltid likt spotify over wimp, siden wimp har et mye tregere grensesnitt enn spotify, selv om begge to er flotte tjenester!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Ser nå at abumet til Adele, 21 spilles av i 256kbs. Og det samme med det nye albumet til Jay-Z og Kanye West. Men det var de eneste som jeg fant i farta som har blitt fikset. Men skjer i hvertfall noe.

Det er meget prisverdig at du tok opp saken/fant ut av dette.

Selv påpekte jeg den dårlige lydkvaliteten på nye album ved flere anledniger, uten å ane at de hadde så lav bitrate. Adele 21 høres nå bra ut, ikke til å sammenligne med 64 kbps.

Vi får håpe Wimp følger opp resten snarlig, ettersom de åpenbart har funnet en fiks på de albumene vi spesielt påpekte.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Interessant å få opplyst dette, kan også legge til at en del selskaper har trekt seg fra spotify i det siste, bl.a century media. Og derfor er en rekke artister og album borte. Håper de kommer tilbake igjen. Har egentlig alltid likt spotify over wimp, siden wimp har et mye tregere grensesnitt enn spotify, selv om begge to er flotte tjenester!
    Alternativet for meg istedenfor wimp/spotify er piratbukta og flac(dog en plass jeg ikke har besøkt etter at streamingstjenestene kom )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill bare si at jeg setter stor pris på at dere har satt fokus på dette og har innvolvert Wimp!

Viktig at vi for best mulig kvalitet på lyden !

Til wimp så synes jeg det er litt sløvt at de ikke oppdaget selv
    at de la ut nye album systematisk med for lav kvalitet,
    det er jo stross alt dette de lever av, musikk...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Vil takke ChrisHesby for å finne ut av dette. Bra at du deler det med oss her på Avforum. Jeg er en storbruker av Wimp via HTPC, iPhone og iPad. Mine to nevøer og jeg har et familieabonnement sammen (129,- pr mnd inkl pc og mobile enheter) da jeg synes det er en fantastisk tjeneste og ikke minst bra priset (når en er Canal Digital kunde).
    Takk igjen!
    Dette var en hyggelig tilbake melding Ville få saken ut i lyset, og da var jo AVforum et passende sted synes jeg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er meget prisverdig at du tok opp saken/fant ut av dette.

Selv påpekte jeg den dårlige lydkvaliteten på nye album ved flere anledniger, uten å ane at de hadde så lav bitrate. Adele 21 høres nå bra ut, ikke til å sammenligne med 64 kbps.

Vi får håpe Wimp følger opp resten snarlig, ettersom de åpenbart har funnet en fiks på de albumene vi spesielt påpekte.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei ja, men WiMP på iPad ser slik ut og langt mer oversiktlig:
    Nok en gang; øyet som ser. Jeg for min del synes at Sonos-appen til iPad er alldeles strålende og gir meg akkurat det jeg vil ha. Men; Wimp duger også.... ;-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby

Fremdeles er det bare omtalte album som har fått lovet bitrate på 256 kbps. Stikkprøver på andre nyheter viser 64 kbps. Vi får håpe resten får riktig lydkvalitet snart nå!

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •