Blir vi lurt av Wimp? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 174
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg har hatt Spoify og Wimp samtidig, og hørte ikke noen lydmessige forskjeller på samme innspilling. Dog sjekket jeg ikke helt nye album. Så det ville vært meget interessant om noen med Sporify Premium kunne sjekke bitraten på låten "Rolling in the deep" på albumet Adele 21.
    Hvordan sjekker man bitraten på spotify da? Forøvrig må jeg rette meg selv, det var visst 19 jeg satt og hørte på. Albumet 21 er ikke på Spotify.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvordan sjekker man bitraten på spotify da? Forøvrig må jeg rette meg selv, det var visst 19 jeg satt og hørte på. Albumet 21 er ikke på Spotify.

Det er sikkert flere måter å gjøre det på. Jeg kopierer fila med låten i temporary internett files over i en annen katalog, så åpner jeg den med Real-player. Da ser man bitraten oppgitt nede til høyre.

Ellers ser man jo forskjellen i størrelse på fila med omtrent samme spilletid.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert flere måter å gjøre det på. Jeg kopierer fila med låten i temporary internett files over i en annen katalog, så åpner jeg den med Real-player. Da ser man bitraten oppgitt nede til høyre.

får du spilt av filen på denne måten?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    får du spilt av filen på denne måten?
    Absolutt.

Er det noe spesielt med det?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt.

Er det noe spesielt med det?
    Filene til Spotify blir ikke lagra lokalt som lydfiler.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Filene til Spotify blir ikke lagra lokalt som lydfiler.

Jeg har bare Wimp, og der er det slik.

Har ikke Spotify offline modus da? Da må jo filene lagres lokalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare Wimp, og der er det slik.

Har ikke Spotify offline modus da? Da må jo filene lagres lokalt.
    Usikker på hvordan det fungerer men er ingenting som kan spilles av eller sjekkes bitrate på i lagringsmappa til Spotify hos meg.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nok helst CD, når jeg vil lytte til "musikk". Skal man ha litt bakgruns støy er WiMP helt greit, siden jeg får det via CD alikavel. Det kan virke som min Denon receiver fikser litt på lyden(innstillinger i menyen) når bitraten er lav, så det meste høres jo ok ut. Gratis musikk, er gratis musikk. Skal man ha kvalitet, koster det jo gjerne.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

Du svarer på et spørsmål om hvordan man sjekker bitraten i spotify, med hvordan man gjør det i Wimp? Vennligst hold opp med forvirringen din.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du svarer på et spørsmål om hvordan man sjekker bitraten i spotify, med hvordan man gjør det i Wimp? Vennligst hold opp med forvirringen din.
    Skrev hva jeg gjorde, underforstått at det gjelder Wimp, som jeg har referert til flere steder i tråden. Prinsippielt kunne dette gjelde for Spotify også.

Kan ikke se at du har bidratt med noe nyttig i denne tråden, heller.

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for meldinger her på forumet !

Som en del av dere sier så skal WiMP bruke 256kbps AAC når man velger high bitrate og 64kbps AAC+ på lav bitrate. På Squeezebox er det 256kbps MP3 som benyttes.

Som noen av dere har påpekt kan det se ut som om en del nyere utgivelser streames i lavere kvalitet på PC - til tross for at man har valgt høy bitrate under innstillinger.

Dette er ikke et bevisst valg fra vår side, og det er ikke på grunn av manglende kvalitet på filene fra plateselskapene. Slik det ser ut nå skyldes det en feil i våre systemer, og vi jobber med å finne årsaken.

Vi beklager dette og jobber med en løsning på problemet, og igjen - takk for tilbakemeldinger !

mvh WiMP

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WiMP
    Hei

Som en del av dere sier så skal WiMP bruke 256kbps AAC når man velger high bitrate og 64kbps AAC+ på lav bitrate. På Squeezebox er det 256kbps MP3 som benyttes.

Som noen av dere har påpekt kan det se ut som om en del nyere utgivelser streames i lavere kvalitet på PC - til tross for at man har valgt høy bitrate under innstillinger.

Dette er ikke et bevisst valg fra vår side, og det er ikke på grunn av manglende kvalitet på filene fra plateselskapene. Slik det ser ut nå skyldes det en feil i våre systemer, og vi jobber med å finne årsaken.

Vi beklager dette og jobber med en løsning på problemet, og igjen - takk for tilbakemeldinger !

mvh WiMP
    Selv om 256 kbps er ok kvalitet, så er det ikke på høyde med CD kvalitet i et virkelig godt anlegg i et godt akustisk rom. Er det noe teknisk som er hinder for at dere kan levere streaming med lossless (f.eks flac)?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

mvh WiMP

Veldig bra.

Dette skaper, som dere skjønner, stor frustrasjon hos audiofile

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe svar på mailen min ennå. Men ser at Wimp har svart her i hvertfall, det er jo nesten like bra
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

mvh WiMP
    Håper dette rettes raskt. For den første mailen jeg sendte til dere angående dette var: 27.April 2011 16:14:53. Og det siste dere skrevet til meg var
    Ja du er inne på noe. Virker som råfilene vi har fått fra plateselskapet er av
    lav kvalitet. Vi vil ta dette opp mot plateselskapet og håpe at de tar
    henvendelsen på alvor.
    Takk for at du sa ifra
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Selv om 256 kbps er ok kvalitet, så er det ikke på høyde med CD kvalitet i et virkelig godt anlegg i et godt akustisk rom. Er det noe teknisk som er hinder for at dere kan levere streaming med lossless (f.eks flac)?
    Hei Orso

Rent teknisk er det ikke store hindringer for dette. Men det er en del praktiske konsekvenser som må vurderes. Dersom vi skulle levert all musikk i lossless (= ca 30-50MB per låt) ville dette påvirket båndbredden ut fra driftspartner. Selv om FLAC/WAV er godt egnet til lossless avspilling er det ikke nødvendigvis optimalt for streaming.

Men dette er noe vi ser på og diskuterer jevnlig, og vi forstår veldig godt at dere og andre som er optatt av god lyd ønsker høyere kvalitet også fra streamingtjenester.

AAC er forøvrig (og som du helt sikkert vet) en langt mer avansert og god codec enn for eksempel MP3 og Ogg i samme bitrate.

mvh
    WiMP

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra.

Dette skaper, som dere skjønner, stor frustrasjon hos audiofile
    Hei Ultima

Det forstår vi godt, det er mange audiofile her i WiMP også

mvh
    WiMP

Leverandør representant
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Håper dette rettes raskt. For den første mailen jeg sendte til dere angående dette var: 27.April 2011 16:14:53. Og det siste dere skrevet til meg var
    Hei Chris

Dette er nok en litt upresis tilbakemelding fra en av våre KS medarbeidere. Det hender at lyden på levert innhold fra forskjellige plateselskap er av dårlig kvalitet, dette kan skje i digitaliseringsprosessen eller under selve produksjonen. Men når dette noen ganger skjer så pleier plateselskapene å sende en oppdatering som fikser problemet i løpet av en uke eller to.

I dette tilfellet er det nok dessverre snakk om en systematisk feil, og den ligger nok hos oss.

Vi ser på dette nå og håper å finne årsak og løsning asap.

Igjen beklager dette, og takk for tilbakemeldinger !

mvh
    WiMP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Tror du kunne blitt overrasket ved en blindtest.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Varjaren
    Tror du kunne blitt overrasket ved en blindtest.
    Har blindtestet. Det er først ved 320 kbps jeg begynner virkelig å slite, men har klart det en rekke ganger der også. Har ikke prøvd alle kodekene, men jeg ser ingen grunn til å velge noe annet enn lossless så lenge det er en sjanse for at lydkvaliteten er dårligere. Og lagringskapasitet er ikke er noe problem i dag, det er billig.

De færreste audiofile vil vurdere streamingtjenester når de ikke leverer lossless. Men det er neppe et stort marked og dette må streamingtjenestene veie det mot merkostnadene. For min del holder jeg meg til ripping av CD og nedlasting i full kvalitet (redbook eller hirez) enn så lenge. Jeg tipper det vil gå ganske mange år før noen vil tilby streaming i lossless. Desverre.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •