ATX PSU med lite støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATX PSU med lite støy

Hei, jeg er på jakt etter ny PSU (strømforsyning) da min gamle Silverstone ST30NF har tatt kvelden. Den er ikke å få tak i lenger og jeg trenger en PSU som er maks 14cm dyp for at den skal passe i kabinettet. Jeg har ikke klart å finne noen vifteløse PSU som er på denne størrelsen, så jeg har innsett at det må bli en med vifte i.
    Noen merker eller spesielle PSU'er som anbefalers til HTPC med tanke på lav støy?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest stillegående PSU'ene jeg har funnet er Corsair sine. Viften i dem starter ikke før de når en viss temperatur, og når viften først starter er den stor og veldig stille.

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt søk på prisjakt.no ga følgende vifteløse PSU som har en dybde på 140mm: FSP Group FSP300-60GNF ZEN 300W - Strømforsyning - Finn laveste pris, omtaler og informasjon.

Ellers er min erfaring at Seasonic lager meget støysvake strømforsyninger, også de som har vifte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noe som heter picopsu, har du ikke ekstreme strømbehov, så vil den mest sannsynlig duge mere enn bra nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har strømforsyninger fra Corsair som er både stillegående og ikke fult så stillegående... Men det er gjerne kraftige modeller som er stillegående. Og ofte er det vel Seasonic som har stått bak de beste Corsair-strømforsyningene.

Har ellers god helt ok erfaring med den vifteløse Fortron-Source-strømforsyningen. Jeg har en pc på jobb der en slik har vært brukt (Core 2 Duo E4200 elns, Geforce 8600GT, et par harddisker). Denne pc-en har vel stått på kontinuerlig i tre år elns.

Jeg mener å huske at Fortron-Source også hadde denne med 400W.

Ellers lanserte vel Silverstone en ny vifteløs 500W for bare en uke siden? Kansje annen størrelse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •