HDMI Skjermkort til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HDMI Skjermkort til PC

Hei,

Har en vanlig PC i920 med hovedkort Asus Delux v2 og skjermkort xfx GTX285. Skal koble den maskinen til en AVR-Denon 3312 (HDMI). Skjermkortet har ikke HDMI så jeg tenker å oppgradere dette. Hvilket skjermkort kan anbefales? Når jeg leser på hovedkortet så ser jeg at en må koble en S/pdif out kabel fra hovedkort til skjermkortet for å få lyd og bilde fra HDMI fra skjermkortet. Denne kabelen følger ikke med hovedkort... Følger det en slik kabel med skjermkortet? Ønsker kun en kabel fra skjermkortet til receiveren som har både lyd og bilde(med de aller fleste lydformater)

På forhånd takk for input!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frode71
    Hei,

Har en vanlig PC i920 med hovedkort Asus Delux v2 og skjermkort xfx GTX285. Skal koble den maskinen til en AVR-Denon 3312 (HDMI). Skjermkortet har ikke HDMI så jeg tenker å oppgradere dette. Hvilket skjermkort kan anbefales? Når jeg leser på hovedkortet så ser jeg at en må koble en S/pdif out kabel fra hovedkort til skjermkortet for å få lyd og bilde fra HDMI fra skjermkortet. Denne kabelen følger ikke med hovedkort... Følger det en slik kabel med skjermkortet? Ønsker kun en kabel fra skjermkortet til receiveren som har både lyd og bilde(med de aller fleste lydformater)

Du behøver ikke annet enn en HDMI kabel for å få lyd fra PC til receiver. Feks Alle ATI Radeon sine 5xxx-serie eller 6xxx-serie har alle innebygd 7.1 lydchip som sender digitale signaler direkte til receiver. Anbefales!

Se linken min under hvor jeg har gjort det samme med et ATI Radeon 5770-kort. Alle kort i 5xxx-serien fungerer fint til HTPC. Det er kun snakk om hvor mye krefter du ønsker hvis du feks også ønsker å benytte PC-en til mer krevende spill.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dette på mitt

Støtter alle nye HD lydformater, er billig og bra, aldri hatt noen problemer, samtidigs om man kan spille med det Også er det totalt lydløst

Komplett.no - ZOTAC GeForce GT 430 1GB PhysX CUDA

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Du behøver ikke annet enn en HDMI kabel for å få lyd fra PC til receiver. Feks Alle ATI Radeon sine 5xxx-serie eller 6xxx-serie har alle innebygd 7.1 lydchip som sender digitale signaler direkte til receiver. Anbefales!

Se linken min under hvor jeg har gjort det samme med et ATI Radeon 5770-kort. Alle kort i 5xxx-serien fungerer fint til HTPC. Det er kun snakk om hvor mye krefter du ønsker hvis du feks også ønsker å benytte PC-en til mer krevende spill.
    Takk for svar, Bare for å være på den sikre siden... Regner med at dette XFX Radeon HD 6970 også har innebygd lyd chip. Ser du skriver alle ATI...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Bare for å være på den sikre siden... Regner med at dette XFX Radeon HD 6970 også har innebygd lyd chip. Ser du skriver alle ATI...
    Ja uansett merke, siden alle bruker samme chip fra ATI:
    AMD Radeonâ„¢ HD 6970 Graphics

Integrated HD audio controller
    ◦Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
    ◦Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av websen
    Ja uansett merke, siden alle bruker samme chip fra ATI:
    AMD Radeonâ„¢ HD 6970 Graphics

Integrated HD audio controller
    ◦Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
    ◦Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats
    Takker for info :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Denne kabelen vil sansynligvis passe mellom hovedkort og skjermkort.
    Komplett.no - MSI Cabel, Internal SPDIF cable ,

Og et slikt adapter for å få HDMI ut fra skjermkortet.
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164027771

Du får ikke noen HD lydformater ut på denne måten, men det er litt billigere enn et nytt skjermkort.

Jeg har prøvd dette selv for lenge siden med et Nvidia 8600 skjermkort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •