HTPC med Silverstone Lascala LC16B kabinett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LC17 er veldig trangt for minne, 24-pin ATX og CPU kjøler pga dobbel drive cage for 5,25". GD05 er ekstremt mye lettere å bygge i, og det rommer ganske mye for å være litt mindre, men det er kanskje utseendet som ikke faller helt i smak? Eller er det antall diskplasser? Er plass til 2 disker.

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest er det at jeg falt for utseendet til LC17 egentlig.. Trang for minne sier du?
    Hmmm, ser det du beskriver nå, men om det blir noe problem så kan jeg dremle bort litt av den 5,25" cagen, trenger jo strengt tatt bare den øverste..
    Men når jeg ser på GD05 så er ikke den fæl heller da, har du erfaring fra disse eller har du tenkt mye gjennom det siden du har ny htpc selv? (stikker innom og ser på den nå)

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet LC16, LC17, GD05, GD06 og CW02, så vet akkurat hva som passer og ikke. Minne går stort sett greit, har hatt brikker med stor kjøleløsning, men kun med standard CPU-kjøler. 24-pin ATX kan bli liggende i klem under drive cage. Det er trangt.

GD05 er et veldig fint og enkelt kabinett, med plass til 27cm skjermkort og modular strømforsyningen opp til ca 18cm i dybden (lengre hvis du fjerner 120mm viften på venstresiden/evt. bytter ut med 80mm. Det er begrenset plass for kort med passiv kjøling, men det er pga evt. høyde på kjøleribbe. En annen begrensning er kun 2 diskplasser.

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, GD05.. To disker holder tror jeg.. Om jeg går for en 2TB lagerdisk og en SSD systemdisk.

Tror du jeg får plass til det jeg ramser opp her i det kabinettet..?

Edit: Ah, shite.. Jeg må ha støtte for ATX-kort.. Det har ikke GD05, da blir det nok LC17 læll..

Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Hei!
    Jeg skal bygge meg ny pc nå, og lurer dermed på å resirkulere det meste av gammel hardware inn i en HTPC.

Skjermkortet er et PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, er det godt nok til å nå opp til dagens bruk? Jeg tror det er det, mtp at jeg bare skal bruke denne litt som server og mest som filmavspiller/fotofremviser på hjemmekinoen i full HD, blir ikke noe spilling her.

Dette skjermkortet står montert på et ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX hovedkort, med en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz prosessor og 4GB RAM.
    Denne komboen bør da takle den bruken den er tiltenkt?
    Har tenkt å kjøpe med et slim-drev for å spille av og kanskje brenne BluRay med også, greit å ha et optisk drev tilgjengelig.

Håper noen kan gi noen pekepinner på om dette vil holde eller om det er et håpløst prosjekt i seg selv. Men om dette holder så trenger jeg jo bare kjøpe inn optisk drev, PSU og selve kabinettet for å få denne opp og gå..

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke fleske til med cw.02? Display kan skrus av.

Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen få grunner.. Men for meg veier de tungt nok til å telle..
    1. Jeg synes ikke det er like pent.. Jeg synes det er kult, litt tøft, men ikke like pent..
    2. Displayet har jeg nevnt før, jeg vil ikke ha display på det..
    3. Function og Volume-knapper? Vil ikke ha.. De kommer ikke til å bli koblet til noe og/eller ha noen bruksverdi, altså overflødiske.. På samme måte som med displayet, når det er der så skal det kobles til og brukes, men jeg vil ikke ha det lysende.. Og om det finnes en ting som er dummere enn et lysende display som viser tullete ting som jeg ikke har interesse av, så er det et display som bare ikke er tilkobla..

Edit: Bare en liten note to self, Board Dimensions 245mmx138mmx38mm på skjermkortet..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •